English Version
English

متد DST و بنیان کنگره 60 از گذشته تا کنون

متد DST و بنیان کنگره 60 از گذشته تا کنون
مهندس حسین دژاکام بنیان، تئوریسین و نگهبان جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ فارغ التحصیل سال ۱۳۵۶ رشته مهندسی الکتروتکنیک از دانشگاه علم و صنعت ایران محقق در زمینه تولید چشم های الکترونیک نویسنده آثار بنیادی در زمینه صورت مسئله اعتیاد، روش درمان، مقوله انسان و جهان بینی، کاشف روش درمان تدریجی (DST) پله ای اعتیاد متولد ۲۵ آبان سال ۱۳۲۸ هجری شمسی شهر کرمان می باشد. ایشان مطالعات آزاد خود را در زمینه انسان ، عرفان ، روانشناسی ، تاریخ و فلسفه را از ابتدای دهه پنجاه آغاز و در پی آن کاوش در زمینه عرفان و خودشناسی را به طور جدی از دهه شصت دنبال نمودند که بیشتر انگیزه آن دانستن و یافتن راهی برای خروج از تاریکی و اعتیاد بوده است.
 
از آثار نویسنده می توان به کتاب های عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر ، عشق چهارده وادی برای رسیدن به خود ، ادموند و هلیا ، چهارده مقاله ، حالت چطوره و عقاب سفید اشاره کرد.
 
لازم است بگویم که در مراسم رونمایی از کتاب ۱۴ مقاله که اخیراً برگزار شد اولین جلد از این کتاب به مبلغ ۱۵۱ میلیون تومان در حراجی به فروش رفت که آقای مهندس کل این مبلغ را جهت هزینه های تحقیقاتی کنگره ۶۰  اختصاص دادند.
 
در کشفی که ایشان داشتند متوجه شدند بدن هر انسان به طور طبیعی مواد مخدر شامل آدرنالین ، دینورفین و ... تولید می کند که باعث تعادل فرد می شود و هر ماده مخدری که از سد خونی مغز عبور می کند می تواند تعادل مواد مخدر طبیعی بدن را از کار بیندازد و فرد از تعادل خارج می شود در نهایت فرد مجبور است از مواد مخدر بیرون استفاده کند.
 
ایشان در سال75 در ماه مبارک رمضان راه درمان اعتیاد را با الهام از ماه مبارک رمضان پایه گذاری کردند و این روش را DST نام گذاری کردند D مخفف دژاکام S مخفف پله ، پله های 21 روزه و T مخفف  زمان که حدا قل 10 ماه می باشد.
 
از نظر ایشان مواد مخدر به طور مستقیم روی جسم ، روان و جهان بینی تاثیر مخرب می گذارد و برای درمان باید هر سه این موارد بازسازی شود و طول دوره درمان حداقل ۱۰ ماه می باشد در حالی که در جهان بسیاری  معتقدند اعتیاد درمان ندارد و از روش های سقوط آزاد (ترک ناگهانی) استفاده می شود و اکثر افراد مصرف کننده پس از ترک دچار عوارض روحی شدید می شوند و همیشه باید از مواد مخدر دور باشند چون درمانی صورت نگرفته او سال ها لب به مواد نزده اما سال هاست رفتارهای او فرقی با فرد مصرف کننده ندارد! وسوسه در آنها از بین نرفته و به گفته جناب مهندس درمان یعنی شخصی که در کنگره به درمان رسیده شب در انبار هروئین بخوابد و خوابش ببرد و امروز افرادی که در کنگره درمان شدند به راحتی می توانند در انبار هروئین بخوابند بدون اینکه میلی به مصرف مواد مخدر داشته باشند.
 
 آقای مهندس دژاکام در ادامه تحقیقاتشان در زمینه  بررسی زمان درمان اعتیاد که حداقال 10 ماه در نظر گرفته شده بود دست به یک آزمایش در نوع خود بی نظیر زدند که  فرزند ارشد ایشان امین دژاکام  موافقت کردند  خود را برای به نتیجه رساندن  این آزمایش در اختیار پدر بگذارند استا امین دژاکام با اینکه مصرف کننده مواد مخدر نبودند  مدت 10 ماه طبق دستور آقای مهندس میزان  مشخصی شربت تریاک را بطور مداوم برای انجام این آزمایش استفاده کردند.
 
 در نهایت نتیجه این آزمایش  که نعین زمان اعتیاد یک فرد به مواد مخدر بود مشخص شد و همانگونه که قبلاً هم  آقای مهندس گفته بودند برای از کار انداختن سیستم شیه افیونی جسم  و جایگزینی مواد خارجی جای مواد داخلی  حداقل 10 ماه  زمان نیاز است  و بر عکس آن هم صدق می کند باید گفت این فداکاری استاد امین در نوع خود ستودنیست لازم است یدانیم که استاد امین  بعد از  انجام این آزمایش  با روش dst و با راهنمایی آقای مهندس با موفقیت به درمان رسیدند.   
 
تهیه و تنظیم: مسافر سیاوش لژیون چهارم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .