English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی همسفران

کارگاه آموزشی خصوصی همسفران

پنجمین جلسه از دوره سی و هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی پرستار به استادی همسفر نرگس و نگهبانی همسفر اله و دبیری همسفر حوریه با دستور جلسه (وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من) روز سه‌شنبه 26 شهریورماه سال جاری رأس ساعت 16:30 برگزار شد.

https://up.c60.ir/repository/28410/IMG_0451%20%28Copy%29.JPG

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه امروز وادی چهاردهم است. آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. همان‌طور كه می‌دانید وقتی باورها با محبت واقعی عجین شود محبت واقعی را به ما نشان می‌دهد و ما می‌توانیم آن را لمس كنیم. می‌دانیم عشق گسترده است و رمز و راز زیادی دارد.

 برای اینكه بخواهیم چیزی را به كسی بدهیم باید آن را در درون خودمان داشته باشیم، وقتی ما عشق و محبت نداشته باشیم چه طور می‌توانیم از عشق و محبت صحبت كنیم! مثل افرادی كه در كنگره هستیم، تمام ما با عشق و محبت دور هم جمع شده‌ایم و به هم عشق و محبت می‌دهیم و به هم كمك می‌کنیم تا هرکدام به رهایی برسیم و خوشحالی دیگران خوشحالی خود ما هم هست.

https://up.c60.ir/repository/28410/IMG_0453%20%28Copy%29.JPG

این فقط به خاطر عشقی هست كه در كنگره وجود دارد، همان‌طور كه می‌دانید اساس كار كنگره بر مبنای عشق و محبت و ایمان است و اگر ما می‌خواهیم عشق و محبت واقعی را داشته باشیم باید دانش و آگاهی از آن داشته باشیم.

به خاطر همین كتاب عشق كه چهارده وادی دارد ما سیزده وادی را پشت سر می‌گذاریم كه همه برگرفته از قوانین الهی هست، ما را آموزش می‌دهد برای اینكه بتوانیم به وادی عشق برسیم و ظرفیت آن را در خودمان به وجود بیاوریم و بتوانیم عاشق واقعی باشیم.

همان‌طور كه می‌دانید هستی در عشق شناور است از امواج عشق تشکیل‌شده و این امواج همیشه وجود دارد فقط كافی است ما خالی از كینه و حسادت و كارهای ضد ارزشی باشیم و عشق و محبت را در وجودمان احساس كنیم! فقط باید این سیزده وادی را انجام داده باشیم.

وقتی به طبیعت نگاه می‌کنیم چیزهایی كه در آن وجود دارد به خاطر این است كه ما بتوانیم راحت‌تر زندگی كنیم و نیروی درونی خودمان را پیدا كنیم و به تكامل برسیم و دوباره به قدرت مطلق برسیم، پس تمام چیزهایی كه در طبیعت است به‌حکم عشق و بلاعوض برای ما كار انجام می‌دهند.

اگر بخواهیم بیشتر مفهوم عشق را درك كنیم اینجا سه خطابه آمده است. اول خطابه اضداد از استاد سردار كه می‌گوید: اضداد مانند تکانه‌هایی هستند كه برای بیداری انسان‌ها به وجود آمده تا بتوانیم به فرمان عقل نزدیك شویم و اضداد و تکانه‌ها از ما دورتر شوند.

زمانی كه وارد كنگره شدیم و آموزش گرفتیم و عشق ورزیدیم  و شروع به خودسازی كردیم به مسافران خود محبت كردیم این یعنی عشق و روشنایی كه ما به آن رسیدیم.

دومین خطابه امواج: همان‌طور كه می‌دانید هستی بر پایه عشق بنا شده و ما انسان‌ها مركزی به نام قلب داریم كه جایگاه عشق است و حتی جسم ما، ایمان ما و عقل ما به‌وسیله عشق كه در قلب ما هست حركت می‌کند! سوم زنجیره‌های عشق هستند كه وقتی عشق کم‌کم به وجود بیاید عشق واقعی است اگر یک‌مرتبه به وجود بیاید شاید شور باشد و از بین برود.

و اینكه عشق یعنی گذشتن و رفتن و رفتن و رسیدن، بازگشتن و دوباره رسیدن به قدرت مطلق، یعنی ما به این دنیا آمده‌ایم تا ازخودگذشتگی و عشق و محبت را یاد بگیریم و دوباره بازگشت كنیم به‌سوی خداوند. اگر این امواج عشق وجود نداشت، هیچ تكثیری به وجود نمی‌آمد! حالا عشق چطور به وجود می‌آید؟

ما یك مثلث داریم به نام مثلث عشق كه از سایه‌ها، جاذبه و حس تشکیل‌شده است، اگر عشق بخواهد به وجود بیاید باید عاشق و معشوقی باشد و اینكه ما حس را می‌فرستیم و آن كسی كه هم حس ما باشد آن را جذب می‌کند و عشق به وجود می‌آید. مثل كنگره كه همه ما اینجا دور هم جمع هستیم و معنای عشق را پیدا کرده‌ایم و در كوشش این هستیم كه خدمتی انجام دهیم.

دروازه ورود به قلب خداوند، قلب مخلوقین خداوند است؛ یعنی اگر به مخلوقین خداوند خدمت كنیم خداوند ما را دوست خواهد داشت و اینكه امواج عشق مانند خورشید هستند. به همه یكسان می‌تابند و هر كس به‌اندازه ظرفیت خودش عشق را جذب می‌کند.

اگر بخواهیم به عشق الهی برسیم باید دو عشق را تجربه كنیم یكی عشق مخلوق به مخلوق  تا معنی عشق را بفهمیم و بعد عشق خودمان به خالق خودمان.

آن موقع وقتی عشقمان به خداوند باشد، هر چه كه هست را دوست خواهیم داشت و خداوند عشق به مخلوق را پیدا می‌کند و دیگر عاشق و معشوق یك نفر می‌شوند. آن كسی كه عاشق خداوند است و خداوند عاشق او، همه او را دوست خواهند داشت و آن شخص فقط درصدد كمك به دیگران است و این موقع نور خداوند در ما متجلی خواهد شد.

امیدوارم همه ما بتوانیم به عشق الهی برسیم.

و در آخر جلسه مراسم ورود همسفر ریحانه به لژیون سردار و قدردانی از ایشان انجام شد.

https://up.c60.ir/repository/28410/IMG_0477%20%28Copy%29.JPG

https://up.c60.ir/repository/28410/IMG_0471%20%28Copy%29.JPG

تصویرگر: همسفرفاطمه

تایپ: همسفرفاطمه

تنظیم: همسفرحمیده

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .