English Version
English

پرداخت بی هزینه

پرداخت بی هزینه

در گردش ایام به این مرحله رسیدیم که ابتدای امر خاندان خود را هدایت نماییم که برای دیدن و دیده شدن از واجبات محسوب می‌شود، دوم نور چراغی باشیم که قدری دورتر را روشن می‌کند، سوم نور تابنده‌تر تا به دوردست‌ها چون خورشید کوچک بتابیم و این امری است که خداوند تبارک‌وتعالی در هر موردی فرمان داده است

یکی از چیزهایی که در زندگی بسیار مهم هست این است که ما در ابتدای هر امری خانواده خود را مورد هدایت قرار دهیم و خانواده خود را درست کنیم، اگر ما نتوانیم خانواده خود را درست کنیم چگونه می‌توانیم زندگی خوبی در این جهان هستی داشته باشیم؟ 

برای رسیدن به چنین امری باید به درک و شعور بسیار بالایی دست پیدا کنیم و رسیدن به چنین موضوع مهمی ما نیاز به آموزش گرفتن داریم، ما در هر زمینه‌ای باید به دانایی برسیم و در ادامه کاربردی کردن آن‌ها را آموزش بگیریم. یک خانواده از یک مثلث تشکیل‌شده است که یک ضلع آن جنس مذکر، ضلع دیگر جنس مؤنث و قاعده آن روابطی است که بین این دو ضلع برقرار و در جریان هست.

اگر روابط در یک خانواده درست برقرار باشد و هر کس جایگاه خود را بداند دیگر پدرسالاری یا مادر سالاری و فرزند سالاری مفهومی ندارد و حکم‌فرما نیست، روابطی که بین این سه ضلع برقرار هست این است که همه ما باید پذیرش این روابط را در خودمان داشته باشیم و برای پذیرش در ابتدا باید هزینه آن را پرداخت کنیم

به‌طورکلی در این هستی ما برای این‌که به هدف موردنظر خود برسیم باید هزینه آنچه درزمینهٔ مثبت و یا منفی به دست می‌آوریم را پرداخت بکنیم و بدون پرداخت هزینه هیچ شخصی نمی‌تواند به خواسته موردنظر خود برسد؛ برای رسیدن به هدف خود باید هزینه آن را پرداخت کنیم و این را بدانیم که هیچ‌چیزی مفت و رایگان به دست نمی‌آید.

http://up.c60.ir/repository/6698/962/jkla_img_20190807_182311.jpg

در مطالب کنگره می‌گوییم که محبت سوری نیست، محبت به لفظ و سخن نیست، محبت قراردادی نیست و ... این در حالی هست که برای همین محبت کردن و یا محبت دیدن هم باید هزینه‌ای را پرداخت کنیم. در سیستم کنگره 60 وقتی فرد برای درمان مراجعه می‌کند باید هزینه‌ای را پرداخت کند درست است که درمان در کنگره رایگان هست ولی منظور از پرداخت هزینه فقط مادی نیست.

 فرد درمانگر باید برای خروج از تاریکی هزینه‌ای را بپردازد. باید گوش‌به‌فرمان راهنما باشد، سرخود را با سر راهنما عوض کند، تسلیم متد و روش درمان در کنگره باشد، به مکانی که در آن قرارگرفته ایمان داشته باشدهزینه‌ای که او پرداخت می‌کند خدمت کردن در کنگره و رسیدن به حال خوش هست.

این‌که از خواسته‌هایی که دارد بگذرد و اولویت را فقط درمان خود بداند. از خیلی مهمانی‌ها و مسافرت‌ها چشم‌پوشی کند، در سرما و در گرما بدون هیچ بهانه‌ای تلاش خود را برای گرفتن آموزش‌ها بکند تا درنهایت بتواند سفر خوبی را برای خود رقم بزند

منِ همسفر نیز مانند مسافر برای رسیدن خود و خانواده‌ام به آرامش و رهایی باید هزینه‌ای را پرداخت کنم و در این سفر پرداخت کردن هزینه تنها به عهده مسافر نیست و سهم من هم در بیرون آمدن از تاریکی‌ها و ضد ارزش‌های درونی خودم محفوظ هست و باید آن را بدون  هیچ کم و کاستی پرداخت کنم، اگر هر دو تلاش خود را برای خلاصی از اعتیاد و درمان در کنگره و خروج از تاریکی انجام دادیم می‌توانیم بعد از یازده ماه به رهایی و آرامش برسیم و با گرفتن آموزش‌ها دانایی خود را بالا ببریم و آن‌ها را در زندگی خود کاربردی کنیم و زندگی خود را از نو بسازیم.

یکی از هزینه‌هایی که در کنگره برای درمان و رهایی پرداخت می‌کنیم خدمت کردن هستوقتی در کنگره خدمتی را انجام می‌دهیم باید بدانیم که حال خوش آن در ابتدا به خود من بازمی‌گردد و بعد این‌که با این کار می‌توانم قسمتی از هزینه‌ی درمان خودم را پرداخت کنم.

 اگر انجام این خدمت داوطلبانه با عشق، ایمان و محبت باشد بدون شک خداوند در موقعیت مناسب دست‌هایی را برای کمک به حل مشکل من می‌فرستد که خودِ من از درک آن عاجز می‌مانم. پس پرداخت هزینه فقط به‌صورت مادی نیست بلکه ازنظر معنوی، حسی و عاطفی هم ما می‌توانیم هزینه کارهای خود را پرداخت کنیم

وقتی فردی در کنگره به درجه کمک راهنمایی می‌رسد حتماً هزینه بسیار بالایی را برای رسیدن به این جایگاه پرداخت کرده است که توانسته با بخشیدن، به چنین جایگاهی دست پیدا کند و به افراد دردمند کمک کند تا از تاریکی بیرون بیایند و بتواند آن‌ها را به صبر و آرامش دعوت کند و یکی‌یکی به افراد آموزش‌ها را بدهد تا آن‌ها به مرحله پیشرفت و رشد دست پیدا کنند و مراحل را برای رسیدن به خواسته خود یکی‌یکی پشت سر بگذارند

راهنما کسی هست که چراغ راهی می‌شود که راه را به ما نشان بدهد تا سفری را از سمت تاریکی به‌سوی نور و روشنایی داشته باشیم. برای درک بهتر تمام مسائل دوروبر خود باید که نیروهای درون و برون ما بر هم منطبق باشد و وقتی این نیروها باهم مطابقت پیدا کرد ما بهتر می‌توانیم به مسائل حسی دست پیدا کنیموقتی حس انسان قوی شود و حس سالم شود روی رفتار و کردار ما اثر نیکویی دارد.

 وقتی حس ما خوب باشد اندیشه ما هم نیکو می‌شود و می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم و از ناامیدی دور شویم؛ وقتی حس خوبی داشته باشیم می‌توانیم که به زندگی خود امیدوارانه ادامه دهیم و زندگی ما هیچ‌وقت متلاشی نخواهد شد، همیشه یادمان باشد که در هر کاری از افراط‌وتفریط پرهیز نماییم و اندازه هر چیزی را در تعادل حفظ کنیم. همیشه سعی در رشد و توسعه داشته باشیم و به خود کمک کنیم تا بتوانیم نیروهای درون و برون خود را بشناسیم و برای تطبیق این نیرو باهم قدم برداریم.

وقتی‌که این دونیرو بر هم منطبق شوند و باهم یکی شوند باعث می‌شود که ما بهتر به شناخت پیرامون خود دست پیدا کنیم و راه درست و صحیح را از راه نادرست تشخیص دهیم و وقتی درست تشخیص دادیم و حس ما خوب شد قطعاً اتفاقات پیش رو هم به کمک ما می‌آیند و به ما کمک می‌کنند تا آن‌ها را بهتر درک کنیم

یکی از اثرات خوب حس نیکو داشتن این است که روی خواب‌هایی که ما می‌بینیم تأثیر بسیار مثبتی می‌گذارد و ما از دیدن کابوس‌های شبانه نجات پیدا می‌کنیموقتی‌که ما در زمره نیروهای شیطانی قرار بگیریم و از آن‌ها پیروی کنیم کم‌کم قیافه ما بدمنظر، زشت و کریه می‌شود. برای رها شدن از چنین قیافه‌ای باید ایمان خود را کامل کنیم و به سمت ارزش‌ها حرکت کنیم و از ضد ارزش‌ها پرهیز کنیم.

این کار در طی زمان اتفاق می‌افتد و این نیست که من هر وقت اراده کردم بتوانم از آن نیروها خلاصی پیدا کنم. فراموش نکنیم که اگر ما از کار خود نادم و پشیمان باشیم و بخواهیم که درراه صراط مستقیم قدم بگذاریم قطعاً خداوند دست‌های آسمانی خود را برای کمک و یاری ما می‌فرستد. ما با خواسته قوی خود می‌توانیم از دست نیروهای شیطانی و اهریمنی نجات پیدا کنیم و البته هزینه آن را هم باید پرداخت نماییم.

پرداخت هزینه فقط در کارهای مثبت صورت نمی‌گیرد بلکه در مورد کارهای منفی هم این مسئله رخ خواهد داد و برای پرداخت هزینه نباید به‌دروغ، تزویر، ریا و یا کارهای ضد ارزشی روی بیاوریم که این کار باعث می‌شود ما بیشتر در اعماق تاریکی فروبرویم و شیطان به زیباترین شکل ممکن ما را در این امر هدایت می‌کند

همیشه باید سعی کنیم در مورد نعمت‌هایی که خداوند به ما عنایت کرده، بهترین را در نظر بگیریم و از راه صراط مستقیم به آن‌ها برسیم. در آخر فراموش نکنیم که برای هر چیزی مثل زندگی و خانواده خوب داشتن، فرزند خوب داشتن، جسم سالم داشتن، رسیدن به هر جایگاه خوبی در کنگره 60 و... باید هزینه آن را پرداخت کنیم و اگر توانستیم هزینه آن را بپردازیم می‌توانیم در صراط مستقیم به حرکت خود برای زندگی ادامه بدهیم.

نویسنده: همسفر فاطمه لژیون پنجم

منبع: فایل صوتی هزینه

نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .