English Version
This Site Is Available In English

معرفی و جهانی کردن کنگره ۶۰ از طریق سایت و اینستاگرام

معرفی و جهانی کردن کنگره ۶۰ از طریق سایت و اینستاگرام

سیزدهمین جلسه از دور اول کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی امیر اراک با استادی همسفر یاسین،نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر حسن با دستور جلسه«از سایت و اینستاگرام کنگره ۶۰ چگونه استفاده کنیم؟مقاله نویسی» در روز سه شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۷ راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان یاسین هستم یک همسفر

شاکر و سپاسگزار خداوند هستم و از جناب مهندس و راهنمای سفر اولم آقامنصور عزیز و آقاحبیب عزیز و راهنمای سفر دوم ام آقارضا تشکر می کنم. این هفته قشنگ را به بچه های سایت تبریک میگویم. این عزیزان خیلی زحمت میکشند و شاید دیده نشود زحمات این عزیزان ولی شبانه روز درحال خدمت هستند تا بتوانند یک جلوه خوب از شعبه ما یا سایت مرکزی یا در اپلیکیشن ها داشته باشند تا بقیه دیده خوبی نسبت به شعبه ها داشته باشند. خسته نباشیدمیگم خدمت این عزیزان.

راجبه دستور جلسه سایت ‌و اینستاگرام، همه ما میدانیم که جدیدا زیاد باب‌ شده است که هرچیزی را میخواهیم دنبالش بگردیم ‌و اطلاعاتی راجب آن نداریم، اولین کاری که انجام میدهیم این است که در اینترنت جست و جو میکنیم، هرسوالی داشته باشیم یاراجب هر موضوعی وسعی میکنیم داخل اینترنت جستجو کنیم و یکسری سایت هستند که یک سری نظرات راجبش گذاشتن ومیاد بالا وماخیلی راحت میتوانیم از آن  استفاده کنیم. اهمیت سایت ما هم اینجا معلوم میشود که اگر کسی دنبال راه درمان اعتیادش باشد با یک سرچ ساده راجب به درمان اعتیاد، اولین سایتی که بالا می آید، سایت کنگره۶۰ است که حدود ۲۰ سال است که دارد خدمت میکند.

از همان اول که شروع به کار کردند، حدودا سال ۸۱ به خدمت کردن به دو زبان انگلیسی ‌فارسی تابلکه نه تنها داخل این کشور بلکه بتوانیم سایت وکنگره ۶۰ را حتی یک قدم به بیرون از این مرز ببریم،و موفق هم بوده تا کنون. راجب به اینستاگرام هم که خیلیا هستند که خودم تا به حال موارد زیادی دیدم که معمولا از طریق اینستاگرام یا سایت باکنگره آشنا شده اند،من  خیلی اتفاقی یک فن پیج ازیکی از طرفدارهای کنگره ۶۰ پیداکردم که ازبچه های خوده اراک بود، پیج قدیمی برای شعبه سردشت زده بودند؛ رفتم کامنت هایش رانگاه کردم که حدودابرای پنج سال پیش بود.

به پیجی برخوردم که یکی از عزیزان برای شهراصفهان بود کامنت گذاشته بود که من دنبال راه درمان هستم هرکاری میکنم نمیتوانم دنبال درمان یاترک اعتیادبگردم، این کنگره۶۰ که می گویید چه هست؟کجاست؟به من هم معرفی کنید و اون کامنت حدودپنج سال پیش گذاشته بود. من وقتی پروفایل اش را باز کردم ودیدم که با لباس کنگره۶۰ و ازبچه های تیم اصفهان بود که امسال نایب قهرمان درمسابقات فوتبال شدند، یک حس شور و شعف خیلی خوبی به من دست داد.

یک همچنین مواردی هست که ما بچه های سایت انرژی میدهد که بدون اینکه دیده بشویم بدون اینکه درمعرض دیدباشد خدمت های ما، بخواهیم خالصانه وباعشق خدمت کنیم. اینستاگرام و سایت ها معمولا دو تا وجه دارند. یکی این است که اکثر مردم به وقت خود را در آن سایت یا پیج به زیارت و بازدید از مطالب بیهوده میگذرانند، من خودم قبلا یکی از تفریحاتم این بود که داخل اینستاگرام یاگوگل میچرخیدم معمولا سایت ها را بازدید میکردم یا اینستاگرام را چک می‌کردم و پیج های نفرات دیگه راهم نگاه میکردم. ما می توانیم بصورت بیهوده یا به صورت خیلی بد ازش استفاده کنیم یا نه میتوانیم به خوبی داخلش خدمت کنیم و از مطالب مفیدی بهره مند شویم.

حتمالازم نیست یک نفر که می خواهد کتاب بخواند،کتاب فیزیکی خریداری کند؛معمولا اکثر کتاب ها در قالب pdf هست که می‌توان آن ها را دانلود و مورد مطالعه قرار داد. پس همه اش جنبه منفی نیست. یک موضوع دیگه هم هست راجب سایت این است که خوبی که دارد، در آن واحد شما میتوانید در خانه یا شعبه خودتان باشید اما میتوانید نگاه کنید که فلان هفته در یکی از شعبه های دیگر چه خبر بوده است،چه کسی استاد بوده است و چه صحبت هایی آنجا بیان شده است و یا از مسابقات فوتبال میتوانید با خبر شوید. من معمولا بعد از بیدار شدن از خواب اولین کاری که انجام می دهم، سایت کنگره۶۰ را چک میکنم، نه فقط شعبه خودمان بلکه شعبه های دیگر را هم چک میکنم.

من برای تایپ و ویراستاری حدود یکسال است که دارم خدمت میکنم و جز آموزش و حال خوب چیزی دریافت نکرده ام. من شاید س رجلسه نتوانم به هر دلیلی صحبت های استاد را گوش بدهم ولی حتمآ باتایپ و ویراستاری ان شاید حتی یک جمله من از آن متن برداشت کنم ولی همان یک جمله سالیان سال کمک من کند؛ من را از یک مشکل و دامی که قرار است داخلش بیوفتم نجات بدهد. موضوع آخر هم راجب خدمت داخل سایت هست؛ عزیزانی که وارد سفر دوم می شوند و به یک تعادل نسبی میرسند، بهترین کار این است که شروع به خدمت کنند. اصولا ما انسان‌ها یک خاصیتی که داریم این است که مدام به دنبال نئشگی و حال خوب بودیم ولی از راه اشتباه وارد شدیم؛

از طریق موادمخدر،ازطریق خیلی از ضدارزشهای دیگری و .... و حال خیلی بدی هم به ما میداد. ولی خدمت در سفر دوم اینطور نیست. به نظر من کسی که میخواهد در سفر دوم حالش خوب شود فقط باید خدمت کند.این خدمت ها من را در کنگره نگه داشت وخوشحال هستم که حدود یکسال است که دارم خدمت میکنم وخدمتگزارشماعزیزان هستم وامیدوارم حداقل یک نفر هم که شده از دام اعتیاد نجات بدهیم و یک خنده بیاوریم بر روی لب یک همسفر ‌و فرزندی که همه چشم و امیدش پدرش هست،یک همسفری که چشم و امیدش شوهرش هست و ... و بتوانیم دست یک نفر را بگیریم و از اعماق تاریکی ها نجاتش بدهیم و به این بهشتی که خودمان هستیم برسانیم .خیلی ممنون

در ادامه مراسم تقدیر با حضور ایجنت شعبه از خدمتگزاران سایت با اهدای لوح صورت گرفت:

تایپ و عکس:مسافر صادق

تنظیم و ویراستاری:همسفر یاسین 

نمایندگی امیر اراک

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .