English Version
English

رسیدن به تعادل با دانایی

رسیدن به تعادل با دانایی

دهمین جلسه از دور چهارم جلسات لژیون سردار، نمایندگی رودکی با دستور جلسه"دانایی، دانایی موثر و سواد" با استادی همسفر شهره و نگهبانی همسفر سمیرا و دبیری همسفر مریم در روز سه شنبه در تاریخ ۱۴۰۳/۶/۶ آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:


از راهنمایان، خانم ظریفه عزیز و خانم سمیه عزیزم و از ایجنت و مرزبانان محترم ممنونم و یک تشکر هم از مسافرم می‌کنم که اگر ایشان نبودند، راه کنگره برای من باز نمی‌شد. در مورد دستور جلسه دانایی ، دانایی موثر و سواد، آقای مهندس در کنگره دانایی را به صورت مثلث بیان نمودند که شامل تفکر ،تجربه و آموزش است. ما اگر ترس داشته باشیم نمی‌توانیم درست تفکر کنیم، اگر ناامید باشیم مانع حرکت ما می‌شود و ما نمی‌توانیم تجربه کنیم و اگر منیت داشته باشیم نمی‌توانیم آموزش ببینیم. من قبل از کنگره خیلی خودخواه بودم و فکر می کردم که خیلی می‌دانم.  نزدیک به ۳ سال پیش، من و برادرم که یک سال و نیم با هم فاصله سنی داشتیم برایم ارزشمند شده بود و همش به او فکر می‌کردم، نگرانش بودم، نگران زندگیش شده بودم و گریه‌ام می‌گرفت، آنجا بود که خدا می‌دانست من نیاز به کنگره دارم که از طریق برادرم وارد کنگره بشوم. اگر بخواهم به کسی کنگره را معرفی کنم می‌گویم فقط صبر داشته باشد. باید مثلث دانایی را یک به یک کسب کند و در مورد بخشش هم باید آموزش بگیرند. قبلا فکر می‌کردم که خیلی بخشنده هستم؛ ولی زمانی که در جشن گلریزان دوست هم لژیونی من اعلام کرد که دنور شده است و مبلغ ۵۰ میلیون به کنگره هدیه کرد. آنجا بود که فهمیدم خیلی از این قضیه عقب هستم. استاد امین می‌گوید: ما باید قیمت خودمان را بالا ببریم اگر سردار هستیم در ادامه دنور شویم، پولش جور می‌شود. اگر ما خودمان را در جشن گلریزان در بالا معرفی می‌کنیم این خودنمایی نیست؛ بلکه به قول مهندس این یک پیام برای دیگران است. هرچه بیشتر گذشت داشته باشیم بیشتر به دست می‌آوریم. سال اول شش میلیون یکجا پرداخت کردم با اینکه من هیچ وقت شش میلیون را یکجا  ندیده بودم و سال دوم هم شش میلیون جور شد و من دوباره عضو شدم. این‌ها واقعاً شعبده بازی نیست، در کنگره و در لژیون سردار چیزهایی به دست می‌آوری که هیچ کجا نمی‌توانی آنها را به دست بیاوری. وقتی اضلاع مثلث دانایی مساوی باشد تعادل برقرار می‌شود و تبدیل به دانایی موثر می‌گردد، یعنی ما وارد عمل می‌شویم.  وقتی عضو لژیون سردار می‌شویم به دانایی ما افزوده می‌شود. خیلی خوشحالم که استاد لژیون سردار شدم، این دستور جلسه به من فهماند که من نیاز به دانایی دارم. همیشه فقط تجربه می‌کردم بدون تفکر و حتی از یک مصرف کننده هم پایین‌تر بودم با اینکه مصرف نمی‌کردم. کنگره دید و فکر مرا به جهان باز کرد کنگره تنها جایی است که من کم می‌آورم و می‌دانم که نیاز به دانایی دارم کنگره‌ تنها جایی است که من منیت ندارم .

مشارکت اعضای لژیون سردار:

راهنما همسفر سحر:

در مورد دستور جلسه استاد امین می‌گویند: چه کسانی می‌توانند به دانایی برسند؟ کسانی که بتوانند از دیوار ترس، ناامیدی، منیت بگذرند. انسان زمانی می‌تواند به دانایی برسد که وقتی اشتباهی کرد، بتواند عذرخواهی کند. آن شخص از دیوار منیت عبور کرده است. دانایی به دو بخش دانایی خاص و عام تقسیم می‌شود. عضو لژیون سردار بودن هم دانایی عام و هم دانایی خاص است. در کنگره من انفاق را یاد می‌گیرم و وقتی آن را کاربردی کنم حس خوبش به خودم برمی‌گردد، دانایی خاص نیز عضو لژیون سردار بودن من است و با آموزش‌هایی که می‌گیریم، حس‌هایی که به اشتراک می‌گذاریم و با انتقال این آموزش‌ها می‌توانیم دانایی را به دانایی موثر تبدیل کنیم.

راهنما همسفر سمیه:

اگر کسی دانایی نداشته باشد نمی‌تواند بخشش کند. من قبل از کنگره آدم بخشنده و حتی دست و دل باز هم نبودم به قول استاد امین: اول باید از مقدار کم شروع کنیم. خودم همیشه می‌گفتم کسانی که عضو می‌شوند و شش میلیون می‌دهند خیلی پولدار هستند؛ ولی اینطوری نبود و دیدیم که مهندس چندین سال است که مبلغ سردار را تغییر ندادند تا اعضای بیشتری بتوانند عضو بشوند؛ ولی باز هم برای اولین بار خیلی به سختی هزینه آن را جور کردم، آنجا بود که به دانایی رسیدم. کسی که عضو لژیون سردار شده است به نظرم به دانایی موثر رسیده است، خدا را شکر که سواد خواندن و نوشتن را داشتیم که بتوانیم سی دی بنویسیم و کم کم دانایی خودمان را افزایش دهیم و بعد عضو لژیون سردار بشویم. سال اول که عضو شدم می‌ترسیدم، ولی سال بعد با ایمان و باور می‌دانستم که پولش جور خواهد شد. امکان دارد که انسان از صعود به سقوط برسد هیچ وقت نمی‌گویم که من دانایی دارم باید حواسم باشد که سقوط نکنم و در دانایی موثر بمانم.

نگارش: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون سوم)
ویرایش: همسفر نگین رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .