English Version
English

اصول و قواعد سفر

اصول و قواعد سفر

راهنمای تازه‌واردین همسفر پریسا از نمایندگی رودکی در رابطه با دستور جلسه《تعطیلات تابستانی》چنین نوشت:

از آنجایی که سیستم کنگره ۶۰  مرتب در حال  به‌روزرسانی است، این دستور جلسه نیز طی چند سال اخیر وارد چرخه دستور جلسات سالیانه شده است. تا قبل از آن دیدگاه بر این بود که کنگره بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه تعطیلاتی در بخش مسافران و همسفران به کار و خدمت خود ادامه دهند؛ اما به مرور زمان آقای مهندس با قرار دادن این دستور جلسه که قطعاً در پسِ آن تفکر و تدابیر ریشه‌ای نهفته است، فرصتی را در اختیار افراد خدمتگزار گذاشتند تا پس از یک ریکاوری دوره‌ای با انرژی بیشتر خدمت خود را از سر بگیرند.

چه‌بسا همین امر برای افراد سفر اولی که تازه سفر خود را آغاز کرده‌اند و یا کسانی که در میانه سفر هستند، عواقبی در پیش خواهد داشت. همان‌طور که خداوند به انسان قدرت اختیار داده و برایش دو راه فجور و تقوا در نظر گرفته که انتخاب هر کدام از این راه‌ها با خود انسان است که آیا می‌خواهد در صراط مستقیم حرکت کند و به آرامش برسد یا اینکه کوتاه‌ترین راه را انتخاب کند و سر از مسلخ در آورد.

اینجا نیز یک سفر اولی اختیار کامل دارد که چگونه حرکت کند؛ اگر شخص سفر اولی فرمانبردار باشد و دستورات راهنما را کاملاً اجرا کند، سی‌دی بنویسد، داروی خود را طبق برنامه استفاده کند و... قطعاً بعد از تعطیلات با وجدانی آسوده و سربلند به کنگره باز خواهد گشت و سفر خود را ادامه خواهد داد؛ اما افسوس به حال کسانی که در این دورهٔ تعطیلات، رشته سفر از دستشان خارج شده و هر طور دوست دارند حرکت می‌کنند که قطعاً کار را برای خود سخت کرده، باعث سرافکندگی خودشان خواهند بود و در نهایت سر از بیغوله و مسلخ در خواهند آورد.

این موضوع برای همسفران هم صادق است؛ چرا که یک همسفر نیز بایستی تحت فرمان راهنما، اصول و قواعد سفر خود را رعایت کند تا بتواند با سربلندی در کنار مسافرش به کمال آرامش برسد. نکتهٔ دیگری که حائز اهمیت است، اینکه تعطیلات تابستانی امسال فرصت مناسبی برای افراد سفر دومی است که قصد شرکت در آزمون راهنمایی کنگره را دارند، این افراد می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق از این فرصت استفاده کرده و منابع آموزشی کنگره را مرور کنند و برای آزمون آماده‌تر شوند. به طور کلی این تعطیلات یک امتحان برای افراد سفر اولی و سفر دومی است که خود را محک بزنند تا ببینند چند مرده حلاج هستند. امیدوارم همه بهرهٔ لازم را از این دوره ببرند و تعطیلات خوبی را پیش رو داشته باشند.

نگارش: راهنمای تازه‌واردین همسفر پریسا
ویرایش: همسفر نگین رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .