English Version
English

تعطیلات، فرصتی برای محک زدن رهجو

تعطیلات، فرصتی برای محک زدن رهجو

با سپاس از خداوند که اذن حضور در کنگره و شاگردی، استاد بزرگ را به من اعطا کرد تا در این مسیر خدمت کنم و آموزش بگیرم. کنگره ۶۰ بستری است، برای رشد دانایی و اگر فردی خواستار یاد گرفتن باشد از این اقیانوس بیکران می‌نوشد، بدون این‌که سیراب شود، چون آموزش‌های کنگره و علم کنگره تمامی ندارد و همه روزه مطالب جدید و حرف‌های جدید در کنگره جاری است و این مطالب برای رشد دانایی و توانایی در اختیار اعضا قرار داده می‌شود.

افرادی که آموزش‌های لازم را گرفته‌اند به این نقطه تفکر رسیده‌اند که در اختیار افراد دربند باشند و برای وصل کردن این افراد به کنگره تمام تلاش خودشان را می‌کنند و در خدمت کنگره هستند، حتی شاید مواقعی پیش بیاید که در هفته چندین روز خود را در کنگره سپری کنند و برای بودن در کنار خانواده چندان وقت نداشته باشند، ولی با اهمیت‌ترین موضوع مد نظر کنگره، خانواده و بودن در کنار خانواده است، از این رو در طول سال یک تعطیلات نوروزی و تعطیلات تابستانی را داریم تا اعضا در کنار خانواده باشند و به استراحت بپردازند که این لازمه ادامه حیات است، حتی وقتی به طبیعت هم نگاه می‌کنیم، درختان و گیاهان هم زمانی را برای استراحت دارند و از این زمان به عنوان نیرو گرفتن دوباره گیاهان و درختان از هستی یاد شده است تا شروعی پربارتر داشته باشند.

در کنگره ۶۰ هم بعد از چند ماه آموزش و تلاش تعطیلات زمانی است برای استراحت و مرور آموزش‌هایی که در طول مدت چند ماه از کنگره آموزش گرفتیم، زمانی است برای بودن در کنار انسان‌های دیگر و بودن در جمع با توجه به آموزش‌هایی که فرا گرفته‌ایم، آیا می‌توانیم برخورد مناسبی با افراد داشته باشیم؟

در مقایسه زمان حال خود با زمان گذشته آیا تغییراتی احساس می‌کنیم؟ آیا آموزش‌ها تأثیری روی روابط ما با انسان‌ها داشته است و آیا در رویارویی با مسائل، انتخابی درست داریم در برابر کنش واکنش مناسبی داریم یا نه؟ همچنین این تعطیلات فرصتی است برای نظم بخشیدن به سلول‌های مغز تا برای شروع سفری نو پرقدرت‌تر از دفعه قبل خود را آماده کنند.

در این زمان چهارده روز ما از کنگره از کارگاه‌های آموزشی و لژیون‌ها دور هستیم و این دوری فرصتی است، برای تفکر در مورد این مکان، برای پی بردن به ارزش این مکان که قدر کنگره و آموزش‌ها را بدانیم. در دوران تعطیلات رهجو به طور کامل ارتباطش با راهنما قطع می‌شود، چون کنگره بر این معتقد است که اگر رهجو به طور کامل رهجوی کنگره باشد، در طول دو هفته خود می‌تواند حال خود را خوب نگه دارد و هیچ آسیبی به او نرسد، حتی در سفر اول هم رهجو زمانی می‌تواند به سفر برود که با مشکلی مواجه نگردد و باعث توقف درمان او نشود.

این تعطیلات فرصتی است برای محک زدن رهجو که واقعاً تصمیم بگیرد که بداند، خواسته‌‌‌اش چیست، آیا برای نجات خود از تاریکی و ظلمت می‌تواند چند روزی را بدون وجود کنگره خود را در امان نگه دارد؟ این گذرگاهی است سخت، ولی در نهایت شیرینی موفقیت را می‌تواند بچشد.

در این مدت تعطیلی کنگره، اعضای کنگره می‌توانیم با نوشتن سی‌دی به منبع انرژی وصل شده و انرژی برای ادامه مسیر، از منبع به دست بیاوریم تا بتوانیم تعطیلات را با آرامش پشت سر بگذرانیم. امیدوارم در این مدت چهارده روز تعطیلات بتوانیم بهترین تعطیلات را در کنار خانواده بگذرانیم و با بیداری حس، وجود و زیبایی طبیعت و هستی را آنطور که باید احساس کنیم و بودن در این زمان از حیات را قدر بدانیم.

نویسنده: همسفر فاطمه راهنمای تازه واردین (لژیون نهم)

رابط لژیون: راهنما همسفر محدثه (لژیون نهم)

ویرایش: همسفر شادی (مرزبان خبری)

ارسال: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .