English Version
English

اشتیاق عجیبی داشتم

اشتیاق عجیبی داشتم

راهنمای لژیون یازدهم همسفر معصومه در دل‌نوشتهٔ خود راجع به《آزمون راهنمایی》چنین نوشت:

ای انسان تو هیچ چیز نیستی مگر آنچه تلاش می‌کنی.
وقتی ۵ سال پیش با تمام ناامیدی به اصرار مسافرم وارد کنگره شدم تولد یکی از مسافران بود که آن تولد در من نقطه امیدی ایجاد کرد؛ اما بعد از آن جلسه، کنگره به خاطر کرونا تعطیل شد و گویی کنگره و آن تولد در ذهن من هم به فراموشی سپرده شد و مسافرم آن سفر را به تنهایی جلو رفت رها هم شد، ولی دوباره برگشت خورد. دوباره زندگی روی سخت و تاریک خود را به من نشان داد تا اینکه بعد از ۹ ماه مسافرم به اصرار من سفر مجدد خود را شروع کرد ولی این بار خواستم و تصمیم قطعی گرفته بودم که در این سفر کنارش باشم، قدم‌هایم را محکم برداشتم و گویی آن تولد دوباره در ذهن من و تصور من زنده شد.

سفر اول را خیلی خوب و بدون دردسر طی کردیم، بعد از یک ماه از شروع سفر اول مرتب در آزمون‌های داخلی شعبه شرکت می‌کردم البته آن زمان آنلاین بود و بعد دوباره حضوری شد. کتاب‌ها و نوشتارها را مطالعه می‌کردم. اشتیاق عجیبی داشتم که صاحب شال مقدس راهنمایی شوم. همیشه دنبال آن بودم که بدانم و هرچه جلوتر می‌رفتم دلیل آن که چرا خواستار این جایگاه هستم برایم روشن‌ترم شد؛ زیرا زندگی پر از آرامش و صلح خود را از این مکان داشتم، من تاریکی مطلق را تجربه کرده بودم، دوست داشتم که به همدردهایم یاری برسانم تا آن‌ها را نیز از تاریکی بیرون بیاورم.

خدمت کردن در این جایگاه برایم لذت‌بخش بود، در آزمون‌های داخلی شعبه در بخش همسفران و حتی مسافران شرکت می‌کردم، سی‌دی‌ها را گوش می‌کردم، نوشتارها را مطالعه می‌کردم و همچنین انگیزه‌هایی که راهنمایم خانم ساره عزیز به من می‌دادند باعث شد خواسته‌ام هدفمند شود. برنامه‌ریزی کردم، از کتاب‌ها و سی‌دی‌ها سؤال طرح می‌کردم، نکته برداری می‌کردم و از همه مهم‌تر خود را با شال راهنمایی تصور می‌کردم. تا آن روز زیبا که هوا خیلی سرد بود و برف می‌بارید فرا رسید، در کمال ناباوری دیدم که قبول شده‌ام، آن هم نه شال سبز بلکه شال نارنجی، آن روز در خانه نماندم و رفتم بیرون و در خیابان‌های سرد و برفی راه رفتم، اشک شوق ریختم و شکرگزاری کردم. این جایگاه و این شال را برای همه عزیزانی که خواستار آن هستند از عمق وجودم از قدرت مطلق خواستارم.

نگارش: راهنما همسفر معصومه (لژیون یازدهم)
ویرایش: همسفر ملیحه رهجوی راهنما همسفر ساره (لژیون هشتم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .