English Version
English

بالاترین معجزه حیات، خود حیات است

بالاترین معجزه حیات، خود حیات است

از این که این بحث خلقت را ادامه می‌دهیم برای داشتن مطالبی هست که به بزرگی و یا مهم بودن انسان پی ببریم و در کامل نمودن خود تلاش نماییم، ما نه جن‌گیر و نه دعا نویس هستیم و نه به مسائل خرافات اعتقادی داریم. یک‌سری مواردی هست که در صور پنهان ما است و این صور پنهان را ما باید بشناسیم، اگر نشناسیم هیچ‌کاری نمی‌توانیم بکنیم.

اگر تمام کتاب‌های روانشناسی بزرگان و تمام کروات آسمانی جمع شوند و در مورد روانشناسی مطالب بنویسند، تا زمانی‌که به صور پنهان انسان پی نبرند، هیچ قدمی نمی‌توانند بردارند و آن‌طور که باید و شاید، کمکی برای هیچ انسان صورت نخواهد مگر، صور پنهان انسان را تا حدودی بشناسیم که منبع کجا است؟ منبع بیشتر، کتاب آسمانی خودمان هست، یعنی مطالب صور پنهان در آن کتاب نوشته شده است. مطالبی که در کتاب آسمانی ما آمده است، مربوط به هزار و چند صد سال پیش است، بارها گفته‌ام، دویست، سیصد سال پیش گالیله و کوپرنی گفتند که زمین مرکز عالم نیست و زمین به دور خورشید می‌چرخد و قطر زمین را اندازه‌گیری کردند.

زمانی‌که به کتاب مراجعه می‌کنیم، نود درصد مطالب کتاب مربوط به آینده جهان است و آن‌جا است که از خلقت انسان صحبت می‌کند حال، می‌خواهیم، ساختار خودمان را بشناسیم، تا زمانی‌که اعتیاد را نشناخته‌ایم، نتوانسته‌ایم درمانش کنیم، در مورد خودمان هم همین است، پس این‌ها افسانه نیستند، روزی که خداوند فرمودند؛ سجده کن، این‌جا می‌توانست موجود دیگری را خلق کند که به او اختیار بدهد، وقتی اختیار بدهد باید در سر راهش دو راه باشد و راه‌های متعدد سر دو راهی قرار می‌دهد که این کار را انجام بدهیم یا آن کار را باید انتخاب کنیم، نفس در مورد انسان یا حیوان آن چیزی هست که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و در باطن و یک‌سری خواسته‌ها دارد.

ما خیلی چیزها را هنوز نمی‌دانیم‌ و متوجه نمی‌شویم، هزار و چهارصد سال از زمان رسول خدا می‌گذرد ما هنوز فرق نفس و روح را نمی‌دانیم. می‌گویند که این‌ها یکی هستند، وقتی انسان هست، نفس هست و روح و جن هم هست که آن‌ها را هدایت می‌کنند.

روح از خداوند پاک، منشأ علم، دانشمند و هدایت، نشات می‌گیرد، چه بخواهیم چه نخواهیم یک سیستم هوشمند در بالای سرمان است که برنامه‌ریزی می‌کند، چون انسان اختیار دارد و مرتب شیطان و نیروی منفی می‌خواهد که انسان را از راه خود منحرف کند، انسان دائما دو صدا می‌شنود، یکی شما را عصبانی‌ و کینه‌جو‌تر می‌کند و نفرت شما افزوده می‌شود، یکی ذره ذره تمام نفرت و کینه شما را از بین می‌برد.

روح با دید صلح آمیز می‌گوید که نه این‌طور نیست، صبر کن و تحمل کن. گاهی اوقات با کوتاه‌ترین راه می‌خواهیم به مقصد برسیم، ولی به‌ طول آن هر لحظه اضافه می‌شود، همیشه عجله داریم و به ضرر ما تمام می‌شود. تصفیه خانه خیلی به کندی پیش می‌رود پالایش انسان، تصفیه انسان بسیار سخت است، نقطه‌ای که بسیار مهم است از آن یک زندگی به وجود می‌آید.

بالاترین معجزه حیات خود حیات است، مسیر زندگی خیلی با ارزش است، ما خیلی وقت‌ها، همه چیز را واقعی می‌پنداریم در صورتی‌که این‌طور نیست و در زندگی وقفه ایجاد می‌کند و خیلی ضررها به انسان وارد می‌شود. با محورهای بد تماس نداشته باشید، وقتی می‌بینید به یکی احساس بدی دارید باید فاصله بگیرید، وقتی در سکوت و تنهایی هستید، در آن‌ لحظه به خوبی‌ها فکر کنید به بدی‌ها فکر نکنید. وقتی به بدی‌ها فکر می‌کنید، تمام انرژی شما به هدر می‌رود، ولی وقتی به خوبی‌ها فکر می‌کنید پر از انرژی می‌شوید، پس نتیجه می‌گیریم که اگر مثبت اندیش باشیم، خداوند و سیستم کمک می‌کنند که ما به نتایج خوب دست یابیم. اگر در مسائل منفی وارد ‌شویم و در غم و اندوه باشیم، شکست می‌خوریم. من نمی‌گویم، اصلاً فکر منفی نکنید، بگویید، خدایا من حرکت می‌کنم، شما هم من را کمک کنید.

نویسنده: همسفر شهلا رهجوی راهنما همسفر لیلا (لژیون هفتم)

رابط لژیون: همسفر الناز رهجوی راهنما همسفر لیلا (لژیون هفتم)

ویرایش: همسفر شادی (مرزبان خبری)

ارسال: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر پریا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی صائب تبریزی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .