English Version
English

جهان ذهن

جهان ذهن

راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا از نمایندگی رودکی در باب دستور جلسه《وادی پنجم و تأثیر آن روی من ( در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماییم.)》چنین نوشت:

در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماییم. وادی‌ها همانند واگن‌های قطار هستند که هرکدام حامل اطلاعات و پیام‌ها یا علامت‌های مخصوص به خود را دارند و انسان با قرار گرفتن در آن‌ها باید برداشت، لذت و حکمت را دریافت کند. وادی پنجم توجه ما را به جهان ذهن و هر آنچه انسان در فکر خود برنامه‌ریزی و طراحی می‌کند، جلب کرده و نگاه ویژه و چشم‌اندازی متفاوت را به ما نشان می‌دهد.

در حقیقت می‌گوید: انسان چیزی نیست جز آنچه خود در ذهن به تصویر می‌کشد و به دنبال آن در جهان مادی عملی می‌کند. قدرت ذهن از اهمیت بالایی برخوردار است به ‌طوری که در سفر اول کاملاً آن را با تمام وجود لمس کردم و بازی ذهن به حقیقت پیوست. انجام‌ها انجام پذیرفت تا بزرگ‌ترین درس زندگی یعنی جهان ذهن را جدی بگیرم و در جهت بهبود و ارزش‌ها به کار ببندم. در ادامه با ورود به سفر دوم متوجه شدم دانستن تنها، آمدن و رفتن، بودن در مسیر کنگره بدون عملی کردن آموخته‌ها هیچ ارزشی ندارد تا روزی که یکی از پله‌های وادی پنجم راه را برای من نمایان کرد.

به من آموخت که در این جنگ نرم درون و بیرون قدم بردارم و به جدال بین نفس و عقل پایان بدهم، نهایتاً مسیر دوری از ضدارزش، دوری از مصرف نیکوتین را پیشه کنم تا به واسطه آن پله‌های برگشت (خودداری، صبر، قناعت، پس‌انداز، توکل، رضا و تسلیم) را یکی پس از دیگری طی کنم. این مراحل و پله‌ها در تمام مسائل زندگی به همین ترتیب طی می‌شود، مثلاً در صحبت کردن پس از تصمیم برگشت از ضدارزش سعی می‌کنیم خودداری را پیشه کنیم و وارد جزئیات زندگی انسان‌ها نشویم.

، یا پله صبر را در نتیجه گرفتن از کارهای در حال اقدام و همچنین در استحکام پایه‌های مالی مدنظر داشته باشیم. برای تبدیل ساختارهای فکری به ساختار عملی و اجرایی، ما نیاز داریم در حرکت و تلاش باشیم، در ضمن بدانیم با ساده‌ترین چیزها می‌توانیم قدرت عملی کردن آن ساختارها را بالا ببریم. مبحث زمان در اجرایی کردن بعضی مسائل مطرح می‌شود؛ اما در روزمرگی‌ها بسیار راحت‌تر این تبدیل ساختار فکری به ساختار عملی صورت می‌گیرد برای مثال وقتی تصمیم به نوشتن سی‌دی داریم یا زمانی که می‌خواهیم مطالعه داشته باشیم سریع‌تر از مثلاً ساخت خانه یا یک سفر عملیاتی می‌شود.

در تمام حیات وزندگی باید به دنبال بهبود و تقویت عملیاتی کردن ساختار فکری خود باشیم که قطعاً در مسیر کنگره و با آموزش‌های نابی که از جناب مهندس و خانواده محترمشان همچنین راهنمایان عزیز دریافت می‌کنیم این مهم مقدر خواهد شد. خدا را بابت حضورم در کنگره هزاران بار شکر می‌کنم و خدا قوت ویژه به تمام اعضای کنگره شصت و همسفران فعال سایت رودکی دارم، مانا باشید.

نگارش: راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا
ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .