English Version
English

درمان شیشه با متد DST

درمان شیشه با متد DST

چهاردهمین جلسه از دوره‌ سیزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی بنیان به استادی مسافر سعید، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری مسافر وحید، با دستور جلسه «تخریب های شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» یکشنبه 17 تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز شد.

 

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان سعید هستم مسافر؛ از ایجنت محترم شعبه، لژیون مرزبانی، همچنین نگهبان و دبیر جلسه تشکر می‌کنم و همچنین راهنمای لژیون هشتم آقا مهدی که فرصت خدمت را به من دادند، تشکر می‌کنم. همچنین از راهنمای خودم آقا سلمان بابت تمامی آموزش‌های ایشان، سپاسگزارم.

دستور جلسه در مورد تخریب شیشه، مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST است؛ در رابطه‌ با شیشه، همان‌طور که می‌دانید، پیدایش آن به قبل از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. البته نه خود مخدر شیشه؛ بلکه ترکیبی که داخل آن است. شیشه ترکیب شده از یک سری مواد مخدر صنعتی به‌علاوه آمفتامین است.

آمفتامین از قبل از جنگ جهانی دوم تولید شد و آن زمان در جنگ، بین سربازان به جهت اینکه چند شبانه‌روز بتوانند بیدار باشند و بدون وقفه و استراحت بتوانند بجنگند، استفاده می‌شد. ولی بعد از مدت‌ها که از جنگ گذشت و اثرات تخریبی این دارو را متوجه شدند، تولید این دارو متوقف شد. اما نیروهای تاریکی در آن سمت همیشه فعال هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نیروهای تاریکی برای استفاده و سود خودشان تولید این ماده و دارو را مجدداً شروع کردند و به جامعه سرازیر کردند. حال بر می‌گردیم به جامعه خودمان ایران، اولین چیزی که از امفتامین تولید شد، قرص‌های اکستازی بود که از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۸۳ خیلی رواج پیدا کرد و از سال ۸۳ بود که شیشه وارد نمودارهای نوع مواد مصرفی در مراجعین کنگره ۶۰ شد.

در آماری که در سال ۹۰ و اواخر دهه هشتاد تهیه گردید، بعد از مصرف شیره و تریاک که حدود ۵۰ درصد  مراجعه‌کنندگان را شامل می‌گردید، ۳۳ درصد مصرف‌کنندگان ورودی به کنگره مصرف‌کننده شیشه بودند که در نمودار کنگره رتبه دوم را به خود اختصاص داد. اخطاری کنگره 60 در سال ۸۶ داده بودند این بود که سونامی شیشه در راه است و مصرف‌کنندگان شیشه بسیار زیاد شده بودند.

با هشدارهایی که از طرف کنگره ۶۰ داده شده بود، این آمار به‌مرور کمتر شد و اواخر دهه ۹۰ یعنی سال ۹۹، آمار مصرف شیشه به رتبه چهارم حدود ۵/۱۶ درصد مراجعین کنگره ۶۰ تنزل پیدا کرد اگر بخواهیم از تخریب‌های شیشه بگوییم و اینکه چه جذابیتی دارد، برای خود من که یک مصرف‌کننده شیشه در کنار مخدرهای دیگر بودم،

فریب این صحبت را خوردم که شیشه مخدر نیست و یک محرک است و جلوه زیبایی به آن می‌دادند؛ این که شیشه یک محرک و انرژی‌زا است و اعتیاد ندارد. در اوایل نیز همین‌طور بود؛ مصرف می‌کردم و خیلی خوب بود و جذابیت زیادی داشت. ولی به‌مرورزمان تخریب‌ها و اثراتش نمود پیدا می‌کرد.

از عوارضی که شیشه برای من داشت، می‌توان به مهم‌ترین آن یعنی بدبینی اشاره کرد. مانند این که شما تحت‌نظر هستید و در حال چک‌کردن شما هستند. درحالی‌که می‌دانستی این یک توهم است؛ اما در آن لحظه خیلی واقعی‌تر از هر واقعیتی به نظر می‌رسید. قسمت دوم دستور جلسه، موضوع درمان با روش DST  است.

جامعه پزشکی هیچ اعتقادی به درمان شیشه با تریاک  ندارد؛ چون شیشه را از تریاک جدا می‌بینند. درصورتی‌که در کنگره ۶۰، مصرف‌کنندگان زیادی از شیشه و مخدرهای جدید با روش DST و داروی OT به درمان قطعی رسیدند. من خودم خیلی تلاش کردم که با روش‌های دیگر ترک کنم؛ ولی هیچ‌وقت مسئله درمان واقعی اتفاق نمی‌افتد. درمان واقعی را نمی‌توان با کلمات توضیح کامل داد.

شما تا در پروسه درمان قرار نگیرید، سفر اول را به پایان نبرید و بازیابی سیستم ایکس در بدن اتفاق نیافتد، نمی‌توانید به درک واقعی درمان و حال خوش برسید. از وقتی در مسیر کنگره قرار گرفتم، به‌صورت واقعی سفر کردم و مسئله درمان برای من اتفاق افتاد، تازه فهمیدم که جسم من چقدر با زمان‌هایی که به‌صورت سقوط آزاد ترک می‌کردم.

و حتی چند سال هم مواد مصرف نمی‌کردم، تفاوت داشت و قابل‌مقایسه نبود. چیزی که در نهایت باید بگویم این است که درمان با متد DST اتفاق می افتد. خدا را شکر که امروز کنگره  ۶۰ متد DST و  مسئله درمان نیز کشف شده است؛ اما این شانس هر کسی نیست که بتواند روی این صندلی‌ها بنشیند؛ زیرا برای خود من زمان برد تا فهمیدم کنگره چه جور جایی است، مسیر و هدفش چیست.

امیدوارم دوستانی که وارد کنگره می‌شوند، از همان ابتدا قدر صندلی خود را بدانند، تمام استفاده را از آن ببرند، سفرشان را به خیروخوشی به اتمام برسانند و مزه واقعی درمان را بچشند؛ و برای تمام سفر دومی‌ها و آن‌هایی که می‌خواهند در آزمون راهنمایی پیشرو شرکت نمایند، آرزوی موفقیت می‌کنم. از این که به صحبت‌های توجه کردید، ممنون و سپاسگزارم.

 

 

 

 

 

 

مرزبان خبری: مسافر علیرضا
تصویربردار: مسافر احمد
نگارش: مسافر علی
ویرایش و ارسال خبر: مسافر جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .