English Version
English

جشن دهمین سال رهایی راهنمای محترم مسافر محمد جواد

جشن دهمین سال رهایی راهنمای محترم مسافر محمد جواد

جلسه هفتم از دوره چهلم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی ستارخان ویژه همسفران و مسافران به استادی راهنمای محترم مسافر فرشید، نگهبانی مسافر فریدون و دبیری همسفر امیر، با دستور جلسه «تخریبهای شیشه و مخدرهای جدید و درمان آن با متد DST» شنبه 16 تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان فرشید هستم یک مسافر، خیلی خوشحالم که در این جایگاه در خدمت شما هستم. خداوند را شاکرم و از تمامی کسانی که در شعبه ستارخان زحمت می‌کشند و کسانی که این فضا را به وجود آوردند تا همه بتوانند آموزش بگیرند و یک محیط امن را برای ادامه مسیر در کنگره تجربه کنند، تشکر می کنم. دستور جلسه مواد مخدر جدید، شیشه و درمان آن با روش DST است. در ابتدا برای اکثریت این سؤال وجود داشت  که آیا روش DST با تریاک می‌تواند جواب تخریب‌هایی که شیشه دارد را بدهد و فرد را به درمان برساند. زیرا شیشه یک محرک است و تریاک جزو مخدرها است. یکی از اولین مقالات جناب مهندس صورت‌مسئله اعتیاد بود که در آن مسئله اعتیاد را باز کردند و گفتند که در فرد مصرف‌کننده دو اتفاق رخ می‌دهد، یا مواد مخدری که شخص مصرف می‌کند جایگزین مواد شبه افیونی بدن شخص می‎‌شود و یا موادی که به‌اصطلاح محرک بوده، مانند شیشه اکستازی یا قارچ و قرص‌های روان‌گردان از سیستم شبه افیونی بسیار کار می‌کشند و آن را به‌طورکلی از بین می‌برد و تخریبی به بار می‌آورند که بیشتر از مواد مخدر است. مسئله دیگر اینکه اگر این سیستم‌ها را به چرخه معمولی خود برگردانیم فرد نیازش برطرف می‌گردد و میلی به مصرف مواد ندارد. بعد از درمان فرد احساس خماری نمی‌کند چه به‌صورت آشکار که شامل بدن‌درد و آبریزش بینی و دیگر موارد است و به‌صورت پنهان نیز بی‌قراری، اضطراب، ناامیدی و کابوس دیدن را می‌توان نام برد. زمانی که عکس‌العمل‌های آشکار و پنهان مصرف‌کننده شیشه‌های به این روش بهبود پیدا کردند جناب آقای مهندس با اطمینان فرمودند که مصرف‌کننده شیشه هم به درمان می‌رسد. تریاک کامل‌ترین و دردسترس‌ترین ماده‌ای هست که می‌توانیم به‌عنوان دارو از آن استفاده کنیم و بالای پنجاه نوع آلکالوئید را در خود دارد که در بدن تأثیر می‌گذارد و خیلی به مواد شبه افیونی بدن ما نزدیک است و شباهت دارد. همین امر در طی ده ماه باعث به تعادل رسیدن سیستم و درمان فرد می‌گردد و در کنار آن بحث جهان‌بینی و بخش روان نیز مکمل این درمان هستند.

در ادامه امروز تولد راهنمای محترم آقای محمدجواد زارع می‌باشد که به ایشان این جشن را تبریک عرض می‌کنم. آقا محمدجواد با مصرف شیشه و قرص به کنگره وارد شد. با همه تخریب‌ها و فشارهایی که داشت در مسیر ادامه داد و به کنگره وصل بود. خواست قوی داشت که آن شرایط را تغییر بدهد. از ابتدا مشارکت و خدمت می‌کرد. بعد از رهایی مرزبانی پارک طالقانی را تجربه نمود و در بخش سایت فعال بود و امتحان آزمون راهنمایی را شرکت کردند و یکی از راهنماهای خوب کنگره هستند. بسیار خوشحالم که با آقا محمدجواد آشنا شدم و در کنار یکدیگر آموزش خواهیم گرفت. به خودشان و خانواده محترم و اعضای لژیون تبریک عرض می‌کنم. به تمام اعضای نمایندگی ستارخان تبریک می‌گویم و ان‌شاءالله بتوانیم در کنار هم در مسیر کنگره 60 قدم برداریم.

در ادامه جشن دهمین سال رهایی راهنمای محترم مسافر محمدجواد برگزار گردید:

اعلام سفر:
 آنتی ایکس انواع مواد، مدت 13ماه و 16 روز، مدت رهایی 10 سال و یک ماه، رهایی از سیگار 7 سال، راهنما آقای فرشید تفرشی، ورزش والیبال و شنا.

آرزوی مسافر:
آرزو می کنم که یک روز بتوانم شال پهلوانی را دریافت کنم و در تاسیس یک شعبه جدید سهیم باشم.

خلاصه سخنان مسافر:
از جناب مهندس بسیار تشکر می‌کنم و راهنمای عزیز آقا فرشید و دوستانی که از شعبه شمس تشریف آوردند تشکر می‌کنم. از گروه مرزبانی و ایجنت محترم سپاسگزارم. از همسفر عزیزم خیلی تشکر می‌کنم امیدوارم با خدمتی که می‌کنم بتوانم سپاسگزاری بکنم. قبل از مصرف بسیار از سیگار و مواد مخدر بیزار بودم و تنفر داشتم؛ ولی اتفاقاتی افتاد که مصرف‌کننده شدم. دستور جلسه امروز شیشه هست و من هم مصرف‌کننده شیشه بودم. از یک مسافرت شروع شد که دوستان گفتند شیشه اعتیاد ندارد و به سالی یکبار و ماهی یکبار و هفته‌ای یکبار رسید و من وابسته آن شدم. خیلی دلم می‌خواست که مصرف نکنم و پول زیادی برای انرژی‌درمانی دادم که شیشه مصرف نکنم. همسفرم با کنگره آشنا شد و آن را به من معرفی کرد؛ اما در ابتدا میل زیادی نداشتم؛ زیرا انسان مصرف‌کننده میل به لجبازی دارد. اجبار همسفرم باعث شد که درست سفر نکنم؛ اما در ادامه با آموزش‌هایی که از کنگره گرفت فهمید باید من را رها کند و همین موضوع باعث شد که با خواست خودم برگردم و جدی‌تر از قبل ادامه بدهم. آقا فرشید استاد جلسه بود و حسم ایشان را گرفت و انتخاب کردم. بسیار کمکم کردند و از ایشان سپاسگزارم. موردی هست که می‌خواهم بگویم این است که نباید کنگره را یک لباس سفید در نظر گرفت؛ یعنی ممکن هست لکه‌هایی بر این لباس باشد. ما باید به دنبال افرادی باشیم که حالشان خوب است و با قرارگرفتن در کنار آنها حال خوب را دریافت کنیم و کارهایی را انجام دهیم که آنها کرده‌اند. با کسانی که حال خوبی داشتند سه جلسه در هفته به استخر و هم به پارک لاله می‌رفتم و واقعاً به خوب شدن حال من کمک کردند. واقعاً تلاش کردم و زحمت کشیدم برای رسیدن به این جایگاهی که دارم. به سفر اولی‌ها می‌گویم واقعاً اگر تلاش کنید به حال خوب خواهید رسید. باید خدمت کنید و حضور مؤثر داشته باشید. خیلی تلاش کردم که راهنما بشوم و به این جایگاه برسم تا بتوانم شخصی را به رهایی برسانم تا قسمتی از زحمات راهنمای خود را جبران کنم. خداوند را شاکرم و از همه عزیزان تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای کنگره باشم.

خلاصه سخنان همسفر؛
سلام دوستان مریم هستم همسفر، خیلی خوشحالم بابت تجربه این روز زیبا و از همه شما که در جشن ما شرکت کردید تشکر می‌نمایم. از آقا فرشید عزیز بابت تمام زحماتی که برای مسافر من کشیده‌اند، تشکر می‌کنم. از راهنمای خودم خانم ناهید بسیار تشکر می‌نمایم و همیشه قدردان زحمات ایشان هستم. از مسافرم تشکر می‌کنم که در کنگره حضور دارد و آموزش‌های کنگره را اجرایی می نماید که این امر باعث به وجود آمدن حال خوش در زندگی ما شده است.

تایپ: مسافر بهنام لژیون نهم
تنظیم و عکس: مسافر شهاب لژیون یکم

مرزبان خبری: مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .