English Version
This Site Is Available In English

کنگره برای من خیلی مقدس بود

کنگره برای من خیلی مقدس بود

چندین سال پیش وقتی متوجه اعتیاد فرزندم شدم چنان روزگار برایم تیره و تار شده بود که متوجه هیچ چیز نبودم. بدون این‌که بفهمم گاهی اوقات کجا هستم و چه کار می‌کنم همیشه در خواب و افسردگی، فکر و خیال بسر می‌بردم،  روزی چند بار گریه و دعا می‌کردم و خیلی ترسیده بودم که آینده چه می‌شود و چگونه می‌شود از دام اعتیاد رها شد؟ اعتیاد مقوله‌ای بود که خودم همیشه می‌گفتم امکان ندارد کسی دچارش بشود و بتواند از آن رهایی یابد و زندگی با اعتیاد مساوی است با مرگ چه بسا صد برابر بدتر از مرگ، مرگ خود مصرف‌کننده و اطرافیان؛ اما به شکر خداوند راه کنگره زود به ما نشان داده شد.

به کنگره آمدم و در آغاز چیزی نمی‌فهمیدم و می‌گفتم در جلسات شرکت کردن یا در لژیون شرکت کردن چه ربطی به درمان اعتیاد دارد؛ اما آرام‌آرام به کمک راهنمای خوبم متوجه خیلی مسائل شدم. متوجه شدم که اعتیاد مانند هر معضل دیگری بازی ذهن است و ذهن ما را به گونه‌های مختلف بازی می‌دهد، ما را به انحراف می‌کشاند و دائم ما را توجیه می‌کند. از این بازی‌های ذهن می‌تواند یک مورد همین مواد مخدر باشد. فرزندم دچار مواد مخدر و من دچار ضدارزش‌ها و افسردگی بوده که به مراتب خودم بدتر از او بودم و دریافتم که به تغییر نیاز دارم و در این راه نیاز است درد بکشم، سختی تحمل و تنهایی تحمل کنم تا پاک شوم و خلاصه تاوان پس بدهم.

براستی که تغییر کار آسان نیست؛ اما بعد از تحمل تمام سختی‌ها می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که تمام سختی‌ها جبران شود و زندگی به سمت و سوی دیگر سوق داده بشود. روز اول که وارد کنگره شدم حس حال خیلی خوبی به من دست داد. کنگره برای من خیلی مقدس بود. به کنگره ایمان آوردم که فرزندم حتماً در این جای مقدس رها می‌شود و بیشتر امیدوار می‌شدم؛ وقتی که سی‌دی‌ها را گرفتم و گوش دادم، با آموزش‌های آقای مهندس یاد گرفتم که همه کارهای خودم را باید خودم انجام بدهم و نباید منتظر باشم که خدا ‌یا کسی دیگری برای من انجام بدهد، باید خودم به خودم در همه زمینه‌ها کمک کنم، در همه پیشرفت‌ها نباید بگویم آره خدا روزی‌رسان است. من در خانه هستم باید روزی من را بدهد، یا من شانس ندارم که این اتفاق برای من افتاد. باید بدانیم که ما مسئولیت حیات خود را خودمان می‌پذیریم و سعی و کوشش لازم برای رسیدن به اهداف خودمان را به انجام می‌رسانیم و مطمئن هستیم که قدرت مطلق و نیروهای مافوق ما را یاری و هدایت خواهند کرد و از ما حرکت از خداوند برکت.

نویسنده و تایپ: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر الهه (لژیون سوم)
ارسال: مرزبان خبری همسفر زلیخا
همسفران نمایندگی پرند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .