English Version
English

بخشیدن مقدمه‌ای بر تحصیل حال خوب و آرامش

بخشیدن مقدمه‌ای بر تحصیل حال خوب و آرامش

فلسفه عضویت در لژیون سردار «انفاق» یا همان بخشش بدون منت يک قانون عمومى در جهان طبيعت و در سازمان بدن هر موجود زنده است، به عنوان مثال در طبيعت خورشيد نور خود را رايگان در اختيار ما و موجودات دیگر مى‌گذارد و يا زمانی‌ كه دانه‌ای در زمين مى‌افشانيم هفتاد دانه يا بيش‌تر از آن را در اختيار ما قرار مى‌دهد. در سازمان بدن موجودات هم به همين صورت است، به عنوان مثال قلب انسان تنها براى خود كار نمى‌كند؛ بلكه از آن‌ چه که دارد به تمام سلول‌ها انفاق مى‌كند، مغز، ريه و ساير دستگاه‌هاى بدن انسان همه از نتيجه كار خود انفاق مى‌كنند، چرا كه زندگى دسته‌ جمعى بدون انفاق مفهومى ندارد.
انسانى كه به خدا پيوسته و به حكم جمله‌ «مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ» همه روزی‌ها و مواهب را عطاى خداوند بزرگی مى‌داند كه چند روزى اين امانت را نزد او گذاشته نه تنها از انفاق و بخشش در راه او ناراحت نمى‌شود؛ بلكه خوشحال است، چرا كه مال خدا را به بندگان او بخشيده؛ اما نتايج و بركات مادى و معنوي‌ آن را براى خود خريده است. اين طرز فكر روح انسان را از بخل و حسد پاک مى‌كند و باعث مى‌شود كه هركس خود را مديون بداند و از مواهبى كه دارد در اختيار همه نيازمندان بگذارد، هم‌ چون آفتاب نورافشانى كند بى آن‌ كه انتظار پاداشى داشته باشد.
«کنگره ۶۰» نیز مانند بدن و کالبد انسان است و منابع مالی به منزله انرژی و خون به پیکره این سازمان مردم‌نهاد پمپاژ می‌شود و صرف امور خرید مایحتاج شعب مانند چای، قند، لوازم مصرفی، خرید شعب، پرداخت اجاره بهای شعب استیجاری، ساخت دانشگاه بین‌المللی اعتیاد در قشم، تحقیق و پژوهش علمی در خصوص انواع بیماری‌های صعب‌العلاج و راه‌های درمان می‌گردد، بنابراین بر تمامی اعضای کنگره ۶۰ اعم از مسافر و همسفر فرض است به شکرانه درمان قطعی و پایدار و رسیدن به آرامش می‌بایست متناسب با وسع و توان مالی در این لژیون شرکت کنند، بدون هرگونه چشم‌داشتی از خالق و مخلوقین با عشق و بدون انتظار جبران و حتی تکریم و تعریف دیگران ببخشند.

درحقیقت بخشیدن مقدمه‌ای بر تحصیل حال خوب و آرامش است. مادامی که منِ همسفر دارای کینه و رنجش‌های زیادی از مسافرم، خانواده‌ام و اطرافیان بودم، نمی‌توانستم از زندگی لذت ببرم. زمانی که به کنگره و لژیون سردار آمدم از جناب مهندس، استاد امین و خانم آنی بخشش را یاد گرفتم. اگر جناب مهندس مواد مصرفی خود را تیپر نمی‌کردند و نمی‌بخشیدند هرگز رها نمی‌شدند. اگر آموخته‌های اساتیدی مانند سردار، سیلور و رعد را فقط برای خود نگه می‌داشتند و بخل می‌ورزیدند، هرگز ساختار کنگره شکل نمی‌گرفت و ده‌ها هزار خانواده به آرامش نمی‌رسیدند. گذشت و بخشش دیگران باعث می‌شود استخر وجودی ما روز به روز زلال‌تر و بزرگ‌تر شود. ما در لژیون سردار بدون هیچ‌گونه چشم داشتی می‌بخشیم؛ اما قدرت‌مطلق و نظام هستی از این قوانین ثابت پیروی می‌کنند و بدون شک در این جهان هستی و حلقه‌های حیات آینده بخشندگی ما را مایه نجات‌مان قرار خواهد داد.

به‌قلم: همسفر فاطمه رهجوی همسفر الهام راهنمای لژیون اول
ویراستار و ارسال: همسفر مهسا رهجوی همسفر اکرم راهنمای لژیون یازدهم
رابط خبری: همسفر زهرا راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .