English Version
English

هدف ما فقط درمان است

هدف ما فقط درمان است

آقای مهندس در سی‌دی استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره می‌فرمایند: استحکام پایه‌های مالی و علمی مختص یک نفر نیست؛ بلکه مختص همه ما است، کنگره مال یک نفر نیست مال تک تک ما است پس در سازندگی آن همه ما نقش داریم. نزدیک به هزاران نفر در کنگره مشغول خدمت هستند و هیچ کدام مزدی دریافت نمی‌کنند همه این افراد می‌گویند ما روزی اینجا به درمان رسیدیم اکنون ما نیز کمک می‌کنیم بقیه به درمان برسند به قول پیام زیبایی که «دیگران کاشتند و ما خوردیم ما هم می‌کاریم تا دیگران بخورند».

همه ما باید به سیستم کمک کنیم یا با کمک مالی، علمی و یا خدمت در هر قسمتی که هستیم. زمانی که کنگره تاسیس شد بدون برنامه نبود و از قبل در مورد مسئله اعتیاد تحقیق شده بود و در کتاب ۶۰ درجه زیر صفر به آن پرداخته شده بود، اولین مقاله علمی تحت عنوان صورت مسئله اعتیاد در سال ۷۸ در اولین کنگره سراسری دانشگاه سیستان و بلوچستان برای سخنرانی رفتیم.

زمانی که کتاب ۶۰ درجه نوشته شد هنوز کنگره به وجود نیامده بود و از نظر علمی این پایه‌ها مستحکم‌تر شد و به مرور از نظر تعدادی از روانشناسان نیز استفاده شد، مطالب، مقاله و کتاب‌های ما به زبان انگلیسی چاپ شد و به کشورهای دیگر نیز ارائه شد. اینکه چرا اسم شعبه را آکادمی گذاشته‌ایم به این دلیل که بدانیم یک روزی ما آکادمی بزرگی را به کمک شما و پزشکان به وجود بیاوریم.

از نظر علمی سعی کردیم حرکت کنیم؛ پس نباید اینگونه باشد که فقط خودمان از کارهای خود لذت ببریم و باید از نظر علمی دیگران نیز استفاده کنیم ما برای کنگره سیستم آموزشی گذاشته‌ایم به این صورت نیست که هر کس که درمان می‌شود می‌تواند راهنما شود بلکه باید آموزش دیده و دوره‌های آموزشی را گذرانده باشد و از لحاظ اخلاقی و رفتاری هم به تعادل رسیده باشد، در آزمون فنی و جهان‌بینی موفق شده باشد که ما همه این کار را برای استحکام پایه‌های علمی کنگره انجام داده‌ایم.

اعتقاد من این بود که در پایه‌های مالی کنگره باید روی پای خودمان بایستیم و از هیچ سازمان و ارگانی کمک مالی قبول نکرده‌ایم. ما با بعضی از ارگان‌های داخلی و خارجی همکاری کردیم اما کمکی از آنها قبول نکردیم. پولدارترین افراد مصرف کنندگان هستند، اینجا از هر شغل و حرفه‌ای داریم پس ما نیازی نداریم که از دیگران کمک بگیریم و از نظر پایه‌های مالی افراد توانایی داریم که هرچه بخواهیم کمک می‌کنند.

هر کدام از ما باید از راه درست و صراط مستقیم پایه‌های مالی خود را مستحکم کنیم، همه ما انسان‌های توانایی هستیم فقط خود را گم کرده‌ایم. قوی‌ترین نیروها در وجود ما ذخیره شده‌اند فقط باید بخواهیم و در جهتش حرکت کنیم و اگر پیشرفتی نداشتیم باید بدانیم به این دلیل است که ایمان و اعتقادی نداریم. در این چند سال یک روز نشد ما مشکل مالی داشته باشیم؛ بنابراین باید از راه مشروع پایه‌های مالی خود را مستحکم کنیم کار ما فقط درمان است و ما نباید وارد کارهای متفرقه شویم.

یک NGU نباید از دولت کمک مالی بگیرد و باید خودکفا باشد و سعی در تقویت پایه‌های علمی و مالی را داشته باشد تا همانطور که ما به درمان رسیدیم آیندگان نیز به درمان برسند. در فضای کنگره در مسائل سیاسی هیچ دخالت و فعالیتی وجود ندارد؛ زیرا ما از هیچ سازمان خاصی تبعیت نداریم و فقط هدف ما درمان است از لحاظ مالی هم باید به خودمان متکی باشیم.

نویسنده: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر الناز (لژیون هفتم)
تایپ و ویراستار: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر الناز (لژیون هفتم)
عکس و ارسال: همسفر زینب، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .