English Version
English

جهان‌بینی نگرش ما را تغییر می‌دهد

جهان‌بینی نگرش ما را تغییر می‌دهد

آنچه نسبت به کل هستی یعنی جهان درون و بیرون ادراک، احساس و دریافت می‌کنیم جهان‌بینی نام دارد و کنگره تنها مکانی است که برای درمان بیماری اعتیاد سه ضلع مثلث درمان که شامل جسم، روان و جهان‌بینی است را در نظر می‌گیرد زیرا برای رسیدن به بهبودی قطعی هر سه ضلع بایستی در تعادل کامل باشند.
وجود اکثر مشکلات در زندگی به دلیل کمبود دانش است و این موضوع در کنگره روشن‌شده است چون می‌دانیم که انسان براثر نادانی دچار سختی می‌شود بنابراین برای حل مسائل زندگی باید به دانایی رسید تا این بینش به گونه مؤثر در مراتب مختلف حیات دخیل شود و با جستجوی مداوم و تحصیل آگاهی موفق به ایجاد تغییرات مثبت شده و به‌سوی صلحی مداوم درحرکت باشیم.
به‌وسیله جهان‌بینی با درون و بیرون و صور پنهان خود آشنا می‌شویم و متوجه وجود ویژگی‌هایی منفی درونی مانند منیت، ناامیدی، ترس‌های ناشناخته و هم‌چنین تأثیرات مخرب آن‌ها می‌شویم که با آموزش می‌توان بر همه آن‌ها غلبه نمود.
پایین‌ترین مرتبه نفس در انسان، نفس اماره است و اماره یعنی امر کننده در این مرتبه نفسانی تمام خواسته‌های نامعقول به ما تحمیل می‌شود و بدون فکر هر چه بخواهیم به انجام می‌رسانیم، افرادی که با جهان‌بینی آشنایی ندارند و در سطح پایینی از معرفت هستند در زندگی خود با دشواری‌های بیشتری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
کنگره همواره در تلاش است تا با انتقال اندیشه نیک به مصرف‌کنندگان خواستار رهایی از بند اعتیاد کمک نماید و این مسئله زمانی جواب می‌دهد که شخص احساس نیاز کند چون در غیر این صورت این قضیه منتفی می‌شود بنابراین بدون خواسته قلبی و عدم اجرای فرامین جهان‌بینی درواقع هیچ کاری انجام نداده‌ایم و همیشه درگیر چالش خواهیم بود.
در جزوه جهان‌بینی برای درک بیشتر مطالب از الگو و تمثیل استفاده می‌شود و این دروس بنیادی مختص همه افراد است و خصوصاً به افرادی که با انواع موانع مواجه هستند کمک می‌کند تا به خود و اطرافیان آسیب کمتری وارد نمایند.
برای رهایی از نیروهای منفی همیشه باید هوشیار بود که این مهم در سایه علم، آگاهی و دانش امکان‌پذیر است و در این میان روش تدریس آموزگار بی‌تأثیر نیست زیرا آموزش باید به ساده‌ترین شکل ممکن و به شیوه‌ای باشد که عموم به سهولت متوجه مفاهیم شده و نکات را درک کنند.
جهان‌بینی باید در کنار تفکر، آموزش و تجربه باشد و کسی که دانش جهان‌بینی خود را بالا ببرد می‌تواند با دیگران ارتباط بهتری برقرار کند و در ادامه در صراط مستقیم قرار می‌گیرد چون جهان‌بینی، نگرش و افکار ما را نسبت به تمام جهان هستی تغییر می‌دهد و عشق و محبت را به ما منتقل می‌کند.

نگارش: همسفر سپیده، راهنما همسفر بتول (لژیون چهارم)
ویرایش: همسفر فاطمه، راهنما همسفر بتول (لژیون چهارم)
ثبت: همسفر رها، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .