English Version
English

بیماری ذهنی ریشه در جسم دارد

بیماری ذهنی ریشه در جسم دارد

جناب مهندس در سی‌دی «نامه ۳» بیان کردند: سازمان بهداشت جهانی اعتیاد را یک مسمومیت مزمن تعریف کرده است که جناب مهندس دژاکام این تعریف را غلط می‌داند و می‌گویند اعتیاد ربطی به مسمومیت ندارد؛ زیرا مواد مخدر سم نیست. برای درک بهتر اعتیاد باید تعریف مشخصی از اعتیاد داشته باشیم؛ زیرا بسیاری از محققان در اثر تعریف‌های غلط از اعتیاد در پیدا کردن راه درمان به بیراهه رفته‌اند. بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان مانند هاروارد و استنفورد بریج به دنبال تولید واکسن اعتیاد هستند. جناب مهندس معتقد است برای درمان اعتیاد باید چرخ را از نو اختراع کنیم تا به نتیجه برسیم.
در تعریف این که اعتیاد یک بیماری ذهنی است هم عنوان می‌کنند که ذهن جزئی از جسم است. ذهن و جسم قابل تفکیک از هم نیستند و افکار و اندیشه ما رابطه مستقیم با فیزیولوژی ما دارد، بنابراین بیماری ذهنی هم ریشه در جسم دارد که برای درمان آن دارو مصرف می‌کنیم که باز روی جسم اثر می‌گذارد. برخی معتقدند که اعتیاد بیماری روانی است در حالی که هنوز یک تعریف مشخص از این که روان چیست در مکاتب و جوامع مختلف وجود ندارد.
شاخص ما در درمان اعتیاد استفاده از تریاک است که دارای آلکالوئیدهای مفید و موثری هست. این آلکالوئیدها برای بازسازی جسم فرد مصرف کننده که با مصرف مواد مخدر به جسم خود تخریب وارد کرده است و بدن قادر به تولید آن‌ها نیست لازم و ضروری می‌باشد؛ زیرا فرد مصرف کننده به واسطه مصرف مواد مخدر بنیان ژن‌های جسم خود را دستخوش تخریب و تغییر کرده است.
برای مثال DNA به RNA فرمان می‌دهد که انکفالین، دینورفین یا دوپامین تولید نماید؛ اما به واسطه تخریبی که مواد مخدر در سیستم‌های جسم ایجاد کرده است بدن دیگر قادر به تولید آن نمی‌باشد و در اینجا فرد به مشکل برمی‌خورد.
حال نیاز است کمی ترکیبات تریاک را بشناسیم تا به اهمیت این ماده برای بازسازی قسمت‌های تخریب شده بدن بیشتر پی ببریم. تریاک دارای آلکالوئیدهای متعددی است که تا کنون بیش از بیست و پنج گونه آن شناسایی شده است. بعضی از آن‌ها در جهان پزشکی کاربرد دارند. ترکیبات تریاک شامل موسیلاژ، پکتین، موم، رزین، کائوچو، مواد معدنی مثل کلسیم، منیزیم، پتاسیم در حالت‌های سولفات، فسفات، استات می‌باشد، همچنین مواد قندی مثل اسیدلاکتیک و اسیدکلونیک، مواد خنثی مثل مکونین و پرفروزین است. شش نوع از این آلکالوئیدها بسیار مهم هستند مانند مرفین، کدئین (پرفروش‌ترین داروی جهان) نارسئین، نارکوتین، تبائین، پاپاورین می‌باشند. تمامی این مواد آلی و معدنی برای بازسازی جسم موثر و قابل استفاده است.
دانستن این نکته ضروریست که بسیاری از کسانی که در حال کمک کردن به افراد مصرف کننده هستند بر این باورند که با از بین رفتن صورآشکار بیماری اعتیاد؛ مثل اسهال، حالت تهوع، بی‌خوابی و مواردی از این دست شخص بهبود یافته است. در حالی که صورآشکار فقط پنج درصد بار درمان اعتیاد را به دوش می‌کشد؛ اما اصل درمان روی صورپنهان جسم است که شامل نود و پنج درصد می‌باشد؛ پس برای درمان جسم یک مصرف کننده ابتدا باید سیستم‌های از کار افتاده بدن مصرف کننده مورد بازسازی قرار بگیرد تا درمان انجام شود که این بازسازی نیازمند مدت زمانی بین ۱۰ الی ۱۱ ماه می‌باشد.

به قلم:همسفر فاطمه رهجوی همسفر الهام راهنمای لژیون یکم
ویراستار و ارسال: همسفر اکرم رهجوی همسفر زهرا راهنمای لژیون هفتم
رابط‌خبری: همسفر زهرا راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .