English Version
English

از قول و قرار اعتماد ایجاد می‌شود

از قول و قرار اعتماد ایجاد می‌شود

ششمین جلسه از دوره چهارم جلسات لژیون سردار ویژه همسفران نمایندگی زنجان به نگهبانی همسفر اعظم، ‌دبیری همسفر رویا و استادی ‌همسفر سحر با دستور جلسه «قول و قرار؛ وفای به عهد» در روز دوشنبه مورخ 17 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰3 رأس ساعت 15:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
خدای خودم را شاکرم که در جمع دوستانی چون شما قرار گرفتم. از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که اجازه خدمت را به من دادند.
درمورد دستور جلسه؛ قول و قرار، وفای به عهد. مسئله یا آن چیزی که به جامعه ارزش می‌دهد اعتماد است، از قول و قرارهایی که بین انسان‌ها بسته می‌شود اعتماد به وجود می‌آید و اگر سر قول و قرارهایمان بمانیم قطعاً اطمینان و اعتماد بین افراد به وجود خواهد آمد.
ولی اگر کسی بدقولی کند و این بدقولی‌اش ادامه‌دار باشد، قطعاً هیچ ارزشی بین افراد جامعه نخواهد داشت، وبی اعتبار خواهد شد.
من یک مثلثی را در نظر می‌گیرم که یک ضلع آن قول و قرارهایی است که بین من و خداوند بسته می‌شود و ضلع دیگر آن قول و قرارهایی است که بین خود من بسته می‌شود و ضلع دیگر آن قول و قرارهایی است که بین من و انسان‌های دیگر بسته می‌شود. قول و قرارهای من با خداوند هرچه بهتر و مستحکم‌تر باشد قطعاً ضلع قول و قرارهای من با انسان‌های دیگر هم مستحکم‌تر و پایبندتر خواهد بود ما در کنگره یاد گرفته‌ایم اولین قول و قرار بین خداوند و انسان بوده که خداوند فرمودند ای انسان من را به‌عنوان پروردگارت قبول داری و انسان گفت آری و متعهد شد و در صراط مستقیم قرار گرفت و به قوانین الله احترام گذاشت کنگره این بستر را برای من فراهم کرد تا من بتوانم از ضد ارزش‌ها دوری کنم و وفای به عهد را یاد بگیرم الان که اینجا هستم در روز گلریزان تعهد کردم که فلان مبلغ را تا فلان روز من باید واریز کنم و همه تلاشم را می‌کنم تا پای عهدی که بسته‌ام بمانم و زیر قول و قرارم نزنم.

مشارکت اعضا؛
همسفر زهرا:
پیمان بستن و اجرای پیمان وادی هشتم، پیمانی است بین خودمان و خدای خودمان، و هیچ‌کس دیگری نیست و موقعی که نشان را دریافت می‌کنیم، انگار یک تلنگری است که هرازگاهی که من از خط‌قرمز بخواهم عبور کنم، دوباره من را سر جای خودم برگرداند و عهدی که بسته‌ام به آن وفادار بمانم.

همسفر غزال:
کلمه وفا برای من تأثیرگذارترین کلمه در این دستور جلسه است.
یعنی انسان اگر بداند پروردگارش چقدر وفادار و پشتش است، و چقدر امنیت دارد، مطمئناً به سمتش قدم برمی‌دارد.
و می‌گوید من این را می‌خواهم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. کلمه ایمان از امنیت برگرفته شده است. انسان بین خودش و خدای خودش عهدهای زیادی می‌بندد، مثلاً می‌گوید اگر فلان اتفاق بیفتد من حتی شده فرش زیر پایم را می‌فروشم تا زیر دین خوبی کسی نمانم، و من همه‌جوره این خوبی را جبران خواهم کرد. وفاکردن به عهد اذن انجام می‌خواهد.

تایپ: همسفر رویا (راهنما)
تنظیم و عکس ویرایش و ارسال: همسفر فرشته (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی زنجان
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .