English Version
English

کسب علم زیبای زندگی با جهان‌بینی

کسب علم زیبای زندگی با جهان‌بینی

دستورجلسه جهان‌بینی ۱ و ۲ می‌باشد؛ این جزوه در اسفند ماه ۱۳۸۲ چاپ شد و علت انجام این کار برای ادامه دادن مسیر درمان اعتیاد مسافرانی بود که برای درمان به کنگره مراجعه می‌کردند؛ زیرا اعتیاد کامل‌ترین شکل از تاریکی‌هاست و فرد مصرف‌کننده خیلی از توانایی‌ها، نیروها و توان مقابله با درون خویش را از دست می‌دهد؛ زیرا اعتیاد باعث می‌شود فرماندهی جسم فرد در اختیار نیروهای منفی قرار بگیرد.
مثلت جهالت (ترس، منیت و ناامیدی) در او بسیار رشد و نمو می‌کند، فرا گرفتن علم و دانش جهان‌بینی باعث می‌شود این نیروها را بشناسد و بداند از کجا ضربه می‌خورد سپس جهان‌بینی مانند یک طناب محکم و کلیدی‌ باعث می‌شود انسان خود را از دام تاریکی‌ها بیرون بکشد. استاد امین به زیبایی در سی‌دی «جهان‌بینی» بیان می‌کنند: «جهان‌بینی الفبای یک زبان است.» برای این‌که مفاهیم کلی برای ما قابل درک و لمس باشد باید الفبای آن را بلد باشیم و کاربرد مهمی که این جزوه دارد این است که الفبای یک زبان را برای ما می‌شکافد، یک نوع تعاریفی را مطرح می‌کند که شخص بتواند به وسیله آن‌ها تصویر ذهنی بسازد و به این مرحله برسد که علم پیچیده نیست. جهان‌بینی یعنی همان ادراک و احساس من نسبت به جهان است که شامل جهان درون و بیرون می‌شود.
جهان بیرون صورآشکار جهان‌بینی‌ست که به من بفهماند هستی ارزشمند است. زندگی کردن بزرگ‌ترین و ارزشمندترین موضوعی‌است که باید آن را درک کنم، اثر مفیدی که جهان‌بینی دارد ما را با قوانین زندگی آشنا می‌کند. قوانینی که وقتی رعایت می‌کنیم زندگی شیرین و لذت بخش می‌شود و آن‌هایی که برای یادگیری این قوانین تلاش می‌کنند و در شرایط سخت زندگی صبوری می‌کنند به تدریج با تفکر درست سعی می‌کنند که مسائل زندگی‌ خود را حل نمایند تا طعم تلخ برای‌ آن‌ها شیرین شود.
جهان‌بینی درون همان صورپنهان ما انسان‌هاست و تا زمانی که درون خود را نشناسیم به دانایی و تکامل نمی‌رسیم. درونی که پر از کینه، نفرت، حسادت، قضاوت ‌و غیره است هیچ‌گاه در مسیر صراط مستقیم رشد نمی‌کند، بلکه باید این صورپنهان به تدریج تزکیه و پالایش شود و این مستلزم گذشت زمان است.
کسب علم و دانشی که ما را به دانایی و تکامل برساند آن زمان است که نقش نیروهای منفی و بازدارنده تغییر می‌کند. با توجه به گفته استاد امین: «نیروها ابتدا نقش بازدارنده سپس تخریبی و در انتها نقش مکمل را دارند و این نیروها برای کسانی مکمل هستند که علم و دانش دارند، می‌توانند نیروها را مهار کنند.»
انسان هم چون از اضداد آفریده شده است وقتی به مشکلی برمی‌خورد شروع به حرکت، آسیب دیدن و ضربه خوردن می‌کند. تا زمانی که تفکر و اندیشه کند و راه حل را پیدا کند آن زمان است که جهش پیدا می‌کند و این جهش باعث تکامل و دانایی او می‌شود. در واقع مثلت دانایی مقابل مثلث جهالت می‌ایستد. جهان‌بینی متعلق به همه انسان‌هاست و در کنگره نیز یکی از پایه‌های اصلی و اساسی درمان یک مسافر می‌باشد.
تجربه نشان داده درمان اعتیاد بدون جهان‌بینی امکان‌پذیر نیست؛ زیرا تا یک پنجم دانایی زیاد نشود، یک پنجم مواد کم نمی‌شود؛ البته فردی که بدون جهان‌بینی درمان می‌شود هیچ‌گاه حال خوب و آرامش ندارد؛ زیرا در درون بدن انسان برای این که غدد و مسائل درونی بخواهند ترشح کنند باید در قسمت فیزیک یک فرمانی صادر شود، این فرمان زمانی صادر می‌شود که انسان از نظر دانایی و ظرفیت تغییر کرده باشد، بنابراین به همین سادگی می‌توان نقش پر رنگ جهان‌بینی را فهمید و درک کرد. تا زمانی که حس‌های ما آلوده است خواسته ما معقول نخواهند بود؛ زیرا حس اولین نیروی بکار گیری عقل است و خواسته دارد. کاری که نیروهای منفی درون انسان انجام می‌دهند این است که حس‌ها را آلوده می‌کنند، پس باید انسان هوشیار و حواس جمع باشد که نگذارد سرچشمه وجودی‌اش آلوده شود. تاثیر جهان‌بینی در زندگی من هم بسیار کارساز بود و باعث شد زندگی را فقط از روزنه سیاهی نبینم؛ بلکه مثل بازی پازل یا شطرنج ببینم که کیش و مات کردن آن یا برعکس چیدن آن دست خود من است و تنها باید نوع نگاه و تفکر من فرق کند که بتوانم آن را به بهترین شکل بچینم. متد «دی.اس.تی» بهترین متدی بود که به تدریج نگاه من را تغییر داد. کسب علم جهان‌بینی ارزش زنده بودن و زندگی کردن را به من فهماند و در انتها‌ از خدای خوب سپس از جناب مهندس و خانواده محترم‌شان سپاسگزارم.

به قلم: همسفر فاطمه راهنمای تازه‌واردین
تنظیم و ویراستار: همسفر مهسا رهجوی همسفر عذری راهنمای لژیون دهم
رابط خبری: همسفر زهرا راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .