English Version
English

جهان‌بینی و شناخت انسان

جهان‌بینی و شناخت انسان

 قبل از هر چیزی دوست داشتم درباره زمانی که سی‌دی‌های استاد امین را گوش می‌دهم بگویم. تأثیراتی که سخنان ایشان در کنار سی‌دی‌های جناب مهندس روی من می‌گذارند، باورکردنی نیست. شاید استاد امین بهترین شخصی هستند که می‌توانند مطالب جهان‌بینی را در عین عمق و مهم بودنشان، آن‌قدر ساده و قابل‌فهم توضیح بدهند. من همواره بعد از نوشتن سی‌دی‌های ایشان، در فکر فرومی‌روم و دربارهٔ مطالبی که گفته شد تفکر می‌کنم.

جهان‌بینی که در کنگره توسط جناب مهندس و استاد امین به ما آموزش داده می‌شود، یک راهنمای کامل است برای شروع مسیر زندگی ما و به ما کمک می‌کند چیز‌هایی که در جهان‌های دیگر و صور پنهان ما وجود دارد و ما نمی‌توانیم ببینیم را بشناسیم. به نظر من راهی که استاد امین در جهان‌بینی به ما آموزش می‌دهند، بهترین راه برای شناخت انسان، رفتن به سمت ارزش‌ها و دوری از ضد ارزش‌ها است.

ما این موارد را در سطوح عمیق فرامی‌گیریم؛ اما به قول جناب مهندس: جهان‌بینی؛ یعنی راه و نحوهٔ درست زندگی‌کردن و این یعنی ما با یادگیری و آموزش گرفتن در کنگره، می‌توانیم شرایط زندگی خود را بهبود ببخشیم. استاد امین در سخنانشان به دانایی مؤثر اشاره می‌کنند که به معنی این است که ما بتوانیم دانسته‌های خود را در زندگی کاربردی کنیم. من تا قبل از کنگره با این دید به دانایی خودم نگاه نکرده بودم. حالا می‌دانم که تنها آموزش گرفتن و افزایش دانایی کافی نیست؛ بلکه من باید این دانش را در زندگی‌ام به کار بگیرم و بتوانم با آن درست زندگی کنم. از صمیم قلب امیدوارم جناب مهندس و استاد امین سال‌های طولانی سلامت باشند و اعضای کنگره بتوانند از آموزش‌های ایشان مثل همیشه استفاده کنند.

نویسنده: همسفر صنم رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون یازدهم)
رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون یازدهم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
نمایندکی همسفران شمس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .