English Version
English

شناخت درست اعتیاد و نقش آن در درمان

شناخت درست اعتیاد و نقش آن در درمان

جناب مهندس در این سی‌دی تعریف سازمان بهداشت جهانی در مورد بیماری اعتیاد که آن را مسمومیت مزمن تعریف کرده بود، مردود اعلام کردند. دلیل ایشان این است که مواد مخدر سم نیست. آقای مهندس بر این باورند که برای درک بهتر بیماری اعتیاد باید تعریف درستی از اعتیاد داشته باشیم؛ زیرا بسیاری از محققان بر اثر تعریف غلط از بیماری اعتیاد به مسیر اشتباهی رفته‌اند؛ مانند دانشگاه هاروارد که به دنبال واکسن برای بیماری اعتیاد است.  برخی هم معتقدند که اعتیاد یک بیماری ذهنی است؛ در حالی که ذهن و جسم اصلاً قابل تفکیک از هم نیستند. برخی دیگر معتقدند که اعتیاد بیماری روانی است. جناب مهندس در ادامه می‌فرمایند: افکار و اندیشه ما رابطه مستقیم با فیزیولوژی ما دارد و ما برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیاز به جسم سالم داریم.
تریاک و آلکالوئید‌های تریاک در بازسازی جسم تخریب شده می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند. یک فرد مصرف کننده در ژن‌های جسم خود تغییر و تخریب ایجاد کرده است؛ برای مثال DNA و RNA فرمان می‌دهند که انکفالین یا دینورفین و دوپامین تولید شود؛ ولی به واسطه تخریبی که مواد برای بدن ایجاد کرده است، بدن دیگر قادر به تولید آن‌ها نیست و فرد دچار مشکل می‌شود. 
لازم است که ترکیبات تریاک را بیشتر بشناسیم.
ترکیبات تریاک شامل: موسیلاژ، موم، رزین، کائوچو، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. تریاک دارای آلکالوئیدهای زیادی می‌باشد که تاکنون ۲۵ نوع آن شناسایی شده است. واضح است که تمامی این مواد برای بازسازی جسم مؤثر و قابل استفاده هستند. بعضی از افراد بر این باورند که با از بین رفتن صور آشکار جسم؛ مانند اسهال، آب‌ریزش بینی، حالت تهوع و بی‌خوابی، فرد مصرف کننده بهبود یافته است.
به طور کلی برای درمان یک فرد مصرف کننده باید سیستم‌های حیاتی و از کار افتاده بدن بازسازی شود و به تعادل برسد تا درمان صورت گیرد. برای بازسازی جسم و روان ۱۰ الی ۱۱ ماه زمان لازم است.
اعتیاد هیچ ارتباطی به مسمومیت ندارد. مسمومیت یک فرآیند خاص است و وابستگی نیست. کسی که اعتقاد به درمان ندارد، اطلاعات و شناخت درستی از بیماری اعتیاد ندارد. بعضی‌ها اعتقاد دارند که اعتیاد یک بیماری ذهنی است و جزئی از اختلالات روحی و روانی محسوب می‌شود؛ ولی این هم مفهوم درستی ندارد. روان یعنی: رفتار و کردار و خلق و خوی ما که ریشه در جسم دارد و همه در اثر واکنش جسم است. جسم از دو چیز فرمان می‌گیرد: یکی از افکار و دیگری از مواد مخدر.
در واقع تغییر نگرش من باعث ایجاد تغییراتی در من شده است. افکار و اندیشه ما همگی تأثیر مستقیم روی فیزیولوژی و جسم ما دارد. ریشه کلیه بیماری‌های روحی و روانی دائمی را باید در جسم جست و جو کرد؛ اگر ریشه آن‌ها در جسم نباشد، به سرعت از بین می‌روند؛ مثل ترس‌های زودگذر یا ناامیدی و گوشه‌گیری کوتاه مدت؛ چون بیان ژن‌ها درست کار نمی‌کنند و از تنظیم خارج شده‌اند. تمامی بیماری‌ها مربوط به تنظیم بیان ژن‌ها است.

نویسنده: همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر شقایق از لژیون چهاردهم
ویراستار و ارسال مطلب: همسفر شهرزاد رهجوی راهنما همسفر مریم از لژیون هفتم
مرزبان خبری: همسفر نرجس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .