English Version
English

برون ما آینه درون ماست و درون ما آینه برون ماست

برون ما آینه درون ماست و درون ما آینه برون ماست

 جلسه یازدهم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی جهان‌بین، با استادی راهنمای تازه واردین همسفر فریبا با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱ و ۲» در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

ما در کنگره۶۰ با مثلث درمان آشنا شدیم که این مثلث شامل سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی می‌باشد و همین‌طور آموختیم که علاوه بر جسم و روان، جهان‌بینی هم بر اثر مصرف مواد مخدر و اعتیاد دچار آسیب و تخریب شده است و بایستی از حالت افیونی بودن خارج شود و به تعادل و سلامتی مطلوب برسد و این در پرتو آموزش و دانایی صورت می‌گیرد. وقتی تفکرات ما مثبت باشد و ما در صراط مستقیم باشیم این بر کل اعضا و جوارح و کل حالت‌های جسمی و حتی در رنگ پوست ما و حالت‌های چهره و مخصوصاً چشمان ما اثر می‌گذارد. افکار منفی و جهان‌بینی منفی یعنی؛ جسم به‌هم ریخته و یک چهره نامناسب و چشمانی با حس منفی ولی افکار مثبت و جهان‌بینی سالم یعنی جسمی سالم و چهره‌ای زیبا و چشمانی درخشنده و نافذ همراه با حس خوب و عالی اما هدف از بیان این مطالب، اهمیت موضوع جهان‌بینی است و این‌که بدانیم کنگره۶۰ چرا اینقدر به موضوع جهان‌بینی اهمیت می‌دهد؟!

دروس و علوم جهان‌بینی کنگره۶۰ از کتاب «عبور از منطقه۶۰ درجه زیر صفر» آغاز می‌شود و در ادامه به وادی‌ها می‌رسد، چهارده وادی کنگره۶۰، مهمترین و یا به عبارتی ستون‌های علم جهان‌بینی کنگره۶۰ می‌باشند و در ادامه به جزوه جهان‌بینی ۱ و۲ که نوشته آقای استاد امین دژاکام است می‌رسیم. حال می‌توان گفت: جهان‌بینی ۱ و ۲ مبانی علوم جهان‌بینی کنگره۶۰ را مورد بررسی قرار می‌دهد و به ما می‌آموزد که برای داشتن یک جهان‌بینی سالم و راستین از کجا باید شروع کنیم و این مطب مهم از چه بخش‌ها و عناصری تشکیل شده است. آقای استاد امین دژاکام در جهان بینی ۱، موضوع جهان‌بینی را تعریف می‌کنند، سپس به بخش‌ها و اجزای آن می‌پردازند و در ادامه موضوعات مهم دیگر را به ما آموزش می‌دهند، این دو جزوه بر خلاف این‌که ساده و روان و کم حجم هستند؛ اما بار و مفهوم بسیار عمیق و موثری دارد و در تغییر نگرش و جهان‌بینی مصرف کننده مواد مخدر، برای رسیدن به درمان و در ادامه برای رسیدن به یک زندگی سالم نقش بسیار ویژه‌ای دارد.

کنگره۶۰ معتقد است؛ «برون ما آینه درون ماست و درون ما آینه برون ماست»؛ اگر درون ما به‌هم ریخته باشد، برون ما هم به‌هم ریخته است و اما اگر بیرون ما به‌هم ریخته باشد، نشان از به‌هم ریختگی درون ما دارد به این معنی که اگر تفکرات ما به‌هم ریخته باشد؛ گفتار ما هم به همین شکل خواهد بود و در واقع درون و برون ما از هم جدا نیستند. نگاه کنگره ۶۰ به تغییرات ماست؛ تغییرات ما نشان می‌دهد که ما جهان‌بینی کنگره۶۰ را آموختیم و به آن عمل می‌کنیم، اگر به آموخته‌های خود عمل نکنیم باید بدانیم که آن آموخته‌ها برای ما ارزشی نداشتند و علم؛ یعنی دانشی که به آن عمل می‌کنیم و دانش جهان‌بینی نیز کاربردی است، یعنی ما باید آن را به کار گیریم و به آن عمل کنیم و نتیجه آن در قالب تغییراتی که در رفتار، گفتار و اندیشه‌های ما به‌وجود می‌آید، خود را به نمایش می‌گذارد.

کلام آخر کنگره۶۰ در نتایج فعالیت‌های خود به‌جایی رسیده است که با صراحت تمام می‌گوید: «برای رسیدن به درمان کامل و قطعی اعتیاد باید هر سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی به سلامتی و تعادل برسند»، در غیر این صورت ممکن است به قطع مصرف مواد مخدر یا ترک برسیم اما به درمان و تعادل نخواهیم رسید.

ویراستاری و ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر نسرین (لژیون اول)
همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .