English Version
English

راهنمایان چراغ هدایت مسافران

راهنمایان چراغ هدایت مسافران

جلسه سوم از دوره پنجاه و سوم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان با استادی پهلوان محترم صامت،نگهبانی مسافر احمدرضا و دبیری مسافر امیر با دستور جلسه "هفته راهنما"در روز پنج شنبه مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان صامت هستم مسافر. خدا را شکر میکنم که یک‌بار دیگر در جمع شما دوستان هستم. شعبه‌ی شما خیلی شعبه‌ی باانرژی و با حس و حال خوب می‌باشد. در مورد دستور جلسه هفته‌ی راهنما را به راهنمایان عزیز و جناب مهندس تبریک عرض می‌نمایم.
راهنمایان چراغ هدایت مسافران هستند. ما از روزی که به دنیا می‌آییم تا زمانی که در حیات هستیم نیاز به راهنما داریم. تفاوت راهنما و معلم در این است که معلم بابت خدماتی که ارائه می‌دهد حقوق و مزایا دریافت می‌نماید و یک سری کتب مربوط به تدریس دارد که توسط آن آموزش‌های لازم را انجام می‌دهد. ولی راهنما حقوق و مزایایی دریافت نمی‌نماید گرچه راهنما در صور پنهان خود پاداش مرتبط به خدماتش را از هستی دریافت می‌نماید.
لازم به ذکر است که راهنمایان نیاز به وجه پولی پاکت شما ندارد ولی صرفاً این مورد برای ابراز تشکر و تقدیر صورت می‌پذیرد. راهنما قیل از اینکه راهنمای لژیون باشد راهنمای خودش است. ایمان یعنی تجلی نور خدا در انسان، پس اول باید این نور در وجود راهنما باشد تا بتواند تأثیر متقابل برای رهجو داشته باشد. صفات خداوند در وجود تک‌تک ما انسان‌ها نهفته است. انسان‌ها صفات دارند در مواقعی صفات زشت جایگزین صفات خوب انسان می‌شود.
اینجا درواقع وظیفه‌ی راهنما است که صفات زشت رهجو را به صفات خوب مبدل نماید. رهجویان بخشندگی را در سفر دوم یاد می‌گیرند. استاد امین راجع به یک واژه یک ساعت سخنرانی می‌نماید تا آن واژه را به‌خوبی برای تفهیم ما تداعی نماید.



وقتی ما در سفر دوم هستیم باید به صفات خداوند نزدیک شویم تا حس و حال ما خوب شود. آقای مهندس دارد اتفاقات بسیار بزرگی را برای جامعه رقم می‌زند و این کار را توسط بچه‌های خودش که قبلاً در زمان اعتیاد قابل‌اطمینان نبودند انجام می‌دهد. در کنگره ۶۰ یک سری از کلمات معجزه می‌کند و احیا می‌نماید.
آقای محسن زهرایی می‌گفت اگر می‌خواهید در کنگره پیشرفت کنید به مشارکت‌های سفر اولی‌ها گوش کن چون رهجویان با حس و حال خودشان صحبت می‌کنند و ما رهجویان وقتی در جامعه به خاطر اعتیاد مورد نفرت هستیم در کنگره راهنما ما را بغل می‌کند و به ما حس خوب می‌دهد.
در هفته‌ی راهنما با تمام وجود از راهنماهای خودتان تشکر کنید، بخشش داشته باشید تا به حس خوب و جایگاه خوب برسید و این قانون هستی است و صفات بخشش کلید دروازه در سفر دوم محسوب می‌شود. ظرفیت و توان ما به‌طور نسبی است. امیدوارم تک‌تک ما نهایت سعی و تلاش در جهت اهدافمان داشته باشیم.

نگارش متن:مسافر آرش لژیون چهارم ،مسافر عباس لژیون دهم 

عکاس و ارسال خبر: مسافر جواد لژیون یازدهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .