English Version
English

برای ورود به کنگره۶۰ طبق فرموده آقای مهندس حتماً باید اذن صادر شود

برای ورود به کنگره۶۰ طبق فرموده آقای مهندس حتماً باید اذن صادر شود

جلسه دوم از دوره چهل‌و‌یکم سری کارگاه‌های آموزشی، عمومی مسافران و همسفران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی راهنما، مسافر علی، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر یعقوب با دستور جلسه  "هفتــه راهنــما" در روز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه 1403 رأس ساعت 16:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر
خوشحالم که در جمع شما هستم و هفته راهنما را به استادراهنمای کنگره60 جناب آقای مهندس دژاکام، کلیه راهنمایان، راهنمایان نمایندگی ملاصدرا و به‌ویژه راهنمایان خودم آقای کامران شریفیان و آقای منصور ولیخانی، تبریک عرض می‌کنم.
شاید عزیزانی که جلسات اول خود را سپری می‌کنند و یا تازه‌وارد هستند با سبک و مدل جلسات و جشن‌های کنگره۶۰ آشنایی ندارند، برای همین عرض می‌کنم که ما در سال، ۴ هفته را جشن می‌گیریم، هفته ایجنت و مرزبان، هفته راهنما، هفته دیده‌بان و هفته همسفر تا قدردانی و سپاسگزاری خودمان را به این عزیزان ابراز کنیم و مهم‌تر اینکه قدردانی و سپاسگزاری از عزیزانی که برای ما زحمت می‌کشند را بیاموزیم، زحمات این عزیزان با مبلغی که ما داخل پاکت می‌گذاریم به‌هیچ‌وجه قابل جبران نیست. بر همه ما واجب است که در این هفته به نحو مطلوب از این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم.
اگر بخواهم راجع به این دستور جلسه صحبت کنم شاید حمل بر خودستایی تلقی شود، اما من با توجه به اینکه چند سال است لژیون خود را تحویل داده‌ام شاید راحت‌تر بتوانم صحبت کنم. چه اتفاقی باعث می‌شود که یک راهنما بتواند در این مسیر از نقطه سیاهی به سمت رنگین‌کمان حرکت کند! درگذشته‌ای نه‌چندان دور تمام راهنمایان انواع و اقسام مواد مخدر را مصرف می‌کرده‌اند، این اشخاص در پروسه آموزش‌های کنگره قرارگرفته‌اند و با فرمانبرداری از راهنمایان خود طی زمان مشخص و معین سفر خود را انجام داده‌اند و توانسته‌اند به درمان برسند. این پروسه‌ای که عرض شد اولین مرحله‌ای است که یک راهنما باید طی کند اما گذر کردن از بحث اعتیاد به‌تنهایی برای راهنما شدن کفایت نمی‌کند. مرحله بعدی باید در سفر دوم در مسیر ارزش‌های کنگره۶۰ قرار بگیرد و بعدازآن در آزمون راهنمایی شرکت کرده و قبول شود. گرفتن شال راهنمایی بسیار دشوار است؛ زیرا سرنوشت یک خانواده یا حتی یک قبیله در دستان راهنما است، ازآنجاکه بیماری اعتیاد از تعامل فرد مصرف‌کننده و مواد مخدر تشکیل می‌شود شخصی که عهده‌دار درمان می‌شود باید با مواد مخدر و خصوصیات انسان تا حدودی آشنا باشد. این امر به‌راحتی به دست نمی‌آید، افراد زیادی هستند که علیرغم تلاش چندین ساله و شرکت در آزمون راهنمایی، موفق به قبولی در آزمون نمی‌شوند و این امر تلاش زیادی را می‌طلبد. مورد بعد؛ شخص بعد از گذراندن این مراحل برفرض که موفق به دریافت شال راهنمایی شود، باید مؤلفه‌های زیادی را در این زمان در خود پرورش داده باشد تا بتواند از خواسته‌های معقول خود گذشته و زمان زیادی را برای اين کار سپری کند، آن مشخصه چیزی به‌غیراز عشق نمی‌تواند باشد. عشق به رها شدن رهجو و چشیدن شهد شیرین رهایی که خودش به آن رسیده و اکنون نوبت به رهجوی او است.

به نقل از جناب آقای حکیمی، افرادی که در بیرون از کنگره۶۰ نظاره‌گر هستند، فرد راهنمایی را که زمان و انرژی خود را بدون هیچ چشم‌داشتی صرف می‌کند را به‌نوعی دیوانه می‌بینند؛ زیرا نگاه آنان حسابگرانه است، آنان باید نگاه عاقلانه به این موضوع داشته باشند؛ پس بر همه ما واجب است که قدرشناس آنان باشیم و فرامین را به‌صورت عملی اجرا کنیم و اگر خواستار رهایی هستیم فرمان‌بردار باشیم.
برای ورود به کنگره۶۰ طبق فرموده آقای مهندس حتماً باید اذن صادر شود و ما نباید بعد از ورود به کنگره۶۰ غفلت کنیم. پرده‌ باید بداند که تا وقتی پنجره باز است فرصت رقصیدن دارد و این قدرت را آن نسیمی که می‌وزد به پرده‌ می‌دهد و معنی‌اش این است که تا زمانی که فرصت داریم، نهایت استفاده را از آموزش‌های کنگره۶۰ برده و غفلت نکنیم.
امیدوارم با شرایطی که در اختیار همه ما قرار داده‌شده است، ابتدا‌ بتوانید به درمان برسید، سفر دوم‌ را هم با موفقیت طی‌ کنید و بتوانید در آزمون راهنمايي شرکت و به این جایگاه مقدس برسید تا لذت و شوقی که‌ راهنماها‌ می‌برند نصیبتان بشود.
در پایان از‌ ایجنت محترم و دوستان مرزبان که اجازه خدمت را به بنده‌ دادند تشکر می‌کنم و مجدداً این جشن را‌ به تمام راهنمایان‌ عزیز تبریک می‌گویم.
" خودتان و دوستان بغل‌دستتان را تشویق نمایید."

اهدا لوح هفته راهنما به راهنمایان پیشکسوت

 

تایپ: راهنما مسافر مرتضی
ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .