English Version
English

جهان‌بینی حلقه مفقوده درمان اعتیاد

جهان‌بینی حلقه مفقوده درمان اعتیاد

به نام قدرت مطلق الله

در ابتدا شاکر خداوند هستم که کنگره را در مسیر زندگی من قرارداد تا سرنوشت من و خانواده‌ام را تغییر دهد زیرا خدا می‌داند اگر ما در این مسیر قرار نمی‌گرفتیم چه بلایی بر سرمان می‌آمد، موضوع جهان‌بینی را برای اولین بار در کنگره مطالعه نمودم و چقدر برایم جالب بود. (تعریف جهان‌بینی: آنچه ما نسبت به‌کل هستی جهان درون و جهان بیرون برداشت‘ ادراک و احساس می‌نماییم جهان‌بینی نام دارد؛ جهان‌بینی درون شامل ادراک و احساس ما نسبت به خودمان است و جهان‌بینی بیرون شامل ادراک و احساس ما نسبت به‌کل هستی می‌باشد) مهم‌ترین موضوع در جهان‌بینی کاربردی کردن و اجرایی کردن آن می‌باشد.

 علم چندان‌که بیشتر دانی چون عمل در تو نیست نادانی

هر فردی برای بهره بردن از یک زندگی خوب و باکیفیت باید دانش جهان‌بینی و کاربردی کردن آن را فرابگیرد، البته به‌طور ذاتی جهان‌بینی در همه انسان‌ها نهادینه‌شده ولیکن طیف آن در انسان‌ها متفاوت می‌باشد و هر انسانی با آموزش و تجربه می‌تواند سطح کیفی آن را در خود افزایش دهد. نیمی از مشکلاتی که انسان‌ها با آن درگیر هستند به خاطر نداشتن جهان‌بینی است.

کنگره 60 سازمان مردم نهادی است که در دو دهه و نیم اخیر فعالیت‌های خود را درزمینهٔ درمان اعتیاد شروع نموده و به لطف خدا و زحمات آقای مهندس و دیگر اعضاء سرآمد تمام NGO های درمان اعتیاد در ایران و جهان می‌باشد، فراگیری دانش جهان‌بینی یکی از آموزش‌های این سازمان می‌باشد به‌طوری‌که زندگی یک فرد مصرف‌کننده مواد مخدر که در تاریکی‌ها غوطه‌ور بوده را تبدیل به یک زندگی خوب و ایده ال می‌نماید و این در حالی است که تقریباً تمام اعضاء و خدمتگزاران این تشکل مردم‌نهاد در حال آموزش و فراگیری دانش جهان‌بینی و کاربردی کردن آن می‌باشند. طبق تحقیقات و مطالعات بنیان کنگره 60 آقای مهندس یکی از مؤلفه‌های درمان اعتیاد همین موضوع جهان‌بینی می‌باشد و تا زمانی که شخص مصرف‌کننده جهان‌بینی‌اش تغییر نکند درمان اعتیاد در او صورت نمی‌گیرد. امیدوارم این توفیق و لیاقت نصیب بنده بشود تا بتوانم جهان‌بینی کنگره را کاربردی و اجرایی نمایم. در پایان از زحمات آقای مهندس و تمامی خدمتگزاران که باعث تداوم و پایداری این سیستم هستند کمال تشکر و قدردانی رادارم.

نگارنده: راهنمای لژیون دهم؛ راهنما مسافر رضوان
تایپ و تنظیم: مسافر محمدرضا
تهیه‌شده در نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .