English Version
English

راهنمایان حافظ اصول و قوانین کنگره

راهنمایان حافظ اصول و قوانین کنگره

اولین جلسه از دور بیست و چهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران نمایندگی باباطاهر همدان با استادی ایجنت محترم مسافر عبدالله، نگهبانی مسافر محمود، دبیری مسافر بهمن با دستور جلسه  جشن  «هفته راهنما»  در روز سه شنبه ١١ اردیبهشت ۱۴٠٣ ساعت ١٧:٠٠ برگزار گردید.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان عبدالله هستم یک مسافر
اول از همه درود می‌فرستم به بنیان کنگره ۶۰ جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان که این بستر را مهیا  کردند که من نوعی بیایم به رهایی و آرامش برسم که امروز بتوانم در کنار شما عزیزان جشن بگیریم و از حال خوشی برخوردار باشیم.
یک تشکر و قدردانی ویژه دارم از راهنمای خودم آقای محمود اسماعیلی که در سفر اول راهنمای من بودند و نقش بسزایی در خروج از تاریکی‌های  بنده داشتند. امروز که روز راهنماست به راهنمای خودم، تمامی راهنماهای کنگره ۶۰ به ویژه راهنمایان شعبه باباطاهر همدان تبریک عرض می‌کنم و آرزوی موفقیت و سربلندی و شادکامی برای این عزیزان دارم.
ما اول باید بدانیم که راهنما چگونه جایگاهی است و چه کاری انجام می‌دهد؟ استاد امین در سی‌دی معلم برای ما گفتند: ما انسان‌ها از یک جایی که  نقض فرمان کردیم وارد تاریکی‌ها شدیم و هیچ راهی نداریم باید فرمان‌ها را اجرا کنیم . برای نقض فرمان مثلاً خمر برای شما ضرر دارد ضرر آن بیشتر از سودش است و ما این فرمان را نقض کردیم، ورود کردیم به تاریکی‌ها و به یک جایی رسیدیم که لقب معتاد به ما دادند.
خروج از تاریکی‌ها با اجرای فرمان اتفاق می‌افتد. اما چگونه می‌توانیم فرمان را اجرا کنیم و این فرمان را از کجا بیاوریم؟ ما می‌توانیم مستقیماً از خود خداوند خط بگیریم. برای مثال اگر ما با رئیس جمهور کار داریم می‌بایستی یک سری سلسله مراتب را طی کنیم و از یک جایی شروع نماییم تا به خواسته خود برسیم. ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم مستقیم با خود ایشان ارتباط برقرار کنیم و در کلام الله نیز اشاره شده است که این فرمان‌ها توسط رب، مربی و راهنمایان به ما داده می‌شود و کسی موفق می‌شود برای اجرای فرمان‌ها که فرمانبردار باشد. با فرمانبرداری می‌توانیم از تاریکی‌ها خارج شویم؛ حالا این تاریکی‌ها، تاریکی اعتیاد باشد و یا هر نوع ضد ارزش دیگری باشند. پس ما در مرحله اول به یک مربی و راهنما نیاز داریم. اولین مربی و راهنمای ما پدر و مادر بودند که راه رفتن و طریقه زندگی کردن عادی را به ما یاد دادند. ما برای موفقیت نیاز به یک مربی و راهنما داریم تا آموزش بگیریم. آموزش، تجربه و تفکر در وهله اول از آموزش شروع می‌شود و ما این سلسله مراتب را باید متوجه شویم  و از آنها استفاده نماییم.
کار راهنمایان در کنگره ۶۰ بسیار سخت و دشوار است. ما پیمان می‌بندیم که حافظ اصول و قوانین کنگره ۶۰ باشیم و از این خط خارج نگردیم. استاد امین می‌فرمایند: راهنماها خودشان از تاریکی‌های اعتیاد خارج شده‌اند ولی تاریکی‌های جاهای دیگر هنوز در وجودشان هست. از یک طرف تاریکی‌های خودش، از یک طرف تاریکی‌های رهجو، از یک طرف پیمانی که بسته و قرار است عدالت و عمل سالم را انجام دهد و این سخت‌ترین و دشوارترین کارهاست و در ادامه یک نوید هم برای ما دارد؛ وقتی که این سختی‌ها را پشت سر بگذارید به فرمان عقل نزدیک‌تر شده و از این مرحله سخت عبور می‌کنید.
جناب مهندس نیز در خصوص جایگاه راهنما می‌فرمایند: راهنماها خود نمی‌دانند که چه کار بزرگی انجام می‌دهند نه این‌که ندانند، بلکه عمق موضوع را درک نکرده‌اند.
در  «کلام الله» نیز به این موضوع اشاره شده است که هر کس بتواند یک نفسی را احیا کند انگار که تمام نفس‌ها را احیا کرده است. اگر یک راهنما در خط سالم، عدالت و معرفت حرکت کند واقعاً که چه کار بزرگی  و عمق موضوع را نشان می‌دهد .
وظیفه من رهجو این است که دنبال رو باشم و امروز را جشن گرفته و در شعبه از راهنماهایم به خوبی تقدیر و تشکر کنم؛ خود من بعد از چند سال که رها شده‌ام سعی می‌کنم در اولین فرصت از راهنمای خوبم تقدیر و تشکر نمایم. من کسی بودم که از تمام جهان رانده شده بودم از پدر، مادر، خانواده و جامعه. ولی راهنما با آغوش باز من را پذیرفت. به من خط داد و محبت کرد و من هیچ موقع این را از یاد نمی‌برم .
در گفته‌های مولایمان حضرت علی(ع) هست که هر کس مرا جمله‌ای بیاموزد من را در تا آخر عمر بنده خویش کرده است. راهنما برای ما نقش بسزایی دارد. امیدوارم این جایگاه نصیب هر کسی که امروز صحبت‌های من را می‌شنود شده و از این محبتی که خداوند در کنگره به رایگان در اختیار ما می‌گذارد استفاده کنیم. متشکرم که  به صحبت های من گوش کردید.

 

تایپ:مسافر رضا 

عکس: مسافر مرتضی لژیون ( یکم)

مرزبان کشیک: مسافر مهدی
تنظیم و ارسال: مسافر مسعود مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .