English Version
English

خلاصه سی‌دی نامه 3

خلاصه سی‌دی نامه 3

به نام قدرت مطلق الله
اعتیاد؛ تعریفی که سازمان بهداشت جهانی ارائه کرده بود، این‌که اعتیاد مسمومیت مزمن است که کاملاً تعریفی غلط است. اعتیاد وابستگی دارویی هم نیست بعضی‌ها هم اعتقاد دارند که اعتیاد یک بیماری ذهنی است؛ یعنی جزء اختلالات، این هم مفهومی ندارد.
ذهن جزئی از جسم است که هم صور پنهان دارد و هم صور آشکار. وقتی می‌گوییم بیماری ذهنی هست؛ یعنی ذهن را می‌خواهیم بررسی کنیم و می‌رسیم به روان که روان یعنی رفتار، کردار و خلق‌وخوی ما که روان باز ریشه در جسم دارد.
جسم هم از دو چیز فرمان می‌گیرد؛ یکی افکار ما و یکی از خود مواد، ما می‌توانیم با جهان‌بینی که همان نگرش و نگاه ما است، در سیستم فیزیولوژی تغییراتی ایجاد کنیم. اعتیاد کاملاً به جسم ما بستگی دارد در اعتیاد ترک ممکن نیست، ولی درمان چرا؛ چون ریشه در ساختار جسم ما دارد.
ما شاخص اعتیاد را تریاک انتخاب کردیم؛ چون تریاک از هزاران سال پیش بوده و آلکالوئیدهای متعددی دارد که خیلی مفید و مؤثر هستند. البته عزیزانی که اعتیاد را مسمومیت مزمن اعلام کرده‌اند، اکنون مشخص می‌کنیم که کدام یک از ترکیبات تریاک سم است. تریاک علاوه بر ترکیباتی که دارد؛ مانند املاح معدنی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و تعداد آلکالوئیدهای تریاک که تاکنون استخراج گردیده شامل ۲۵ نوع است که از بین آنها ۶ آلکالوئید مهم به مقدار زیاد در آن یافت می‌شود که همه مصرف دارویی دارند.
هیچ‌کدام از این‌ها برای ما سم نیست، حال جالب است علائم مسمومیت از تریاک نه در مصرف‌کنندگان آن و نه قطع مصرف مشاهده نمی‌شود؛ به عبارتی اعتیاد را مسمومیت مزمن نامیدن، غلط است. حالا علائم قطع مصرف تریاک که جسم عکس‌العمل‌هایی را نشان می‌دهد؛ عکس‌العمل‌های آشکار پس از ۲۴ ساعت به اوج خود می‌رسد؛ مثل اسهال و بی‌خوابی و... که ۵ درصد بار درمان را بر عهده دارد.
عکس‌العمل‌های پنهان که حساس‌ترین و کلیدی‌ترین مسئله در درمان اعتیاد است که تاکنون به ریشه آنها توجه نشده است؛ مثل افسردگی ناامیدی و.... این‌ها از کمبود آلکالوئید تریاک است و ربطی به ذهن و روان ندارد. تا الان این آلکالوئیدهای تریاک را بدن گرفته؛ ولی الان نمی‌گیرد و در اثر کمبود مواد این اتفاقات می‌افتد؛ البته این مشکلات زمان عکس‌العمل‌های آشکار نیز وجود داشته؛ ولی به علت شدت مشکلات قابل رویت نبودند.
اکنون باز هم اگر به مشکلات نگاه کنیم، علت به‌وجودآمدن آنها در اثر قطع مصرف تریاک است. این مشکلات روحی، روانی و ذهنی هستند. ما می‌دانیم جسم و روان انسان کاملاً به هم متصل هستند و بر روی یکدیگر اثر متقابل دارند. حال بایستی در کجای جسم به دنبال آنها بگردیم؟
به اعتقاد من در موادی مثل اندورفین، انکفالین، سروتونین، دوپامین و نوروترانسمیترها، هورمون‌های درون‌ریز، بیرون ریز و مدیاتورها به‌طورکلی در الگوی اپی‌ژنتیک که از تنظیم خارج شده است؛ یعنی بیان ژن‌ها از تنظیم خارج شدند.
حالا یک سری که در افسردگی، یک سری در ناامیدی، یک سری در قطع مواد و حتی در بیماری‌ها از تنظیم خارج شده‌اند، بیان ژن‌هاست. به این نتیجه رسیدیم که جسم، روان و ذهن همه به هم مربوط هستند، ذهن خود جسم و روان هم خود جسم که ریشه همه این‌ها تنظیم بیان ژن‌هاست.

نگارش و تایپ: همسفر مهری، راهنما همسفر مینا (لژیون هفتم)
ویرایش: همسفر ناهید، راهنما همسفر زهرا (لژیون پنجم)
تنظیم و ارسال: همسفر فرشته (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی زنجان
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .