English Version
English

راهنما روح انسان را بالا می‌برد

راهنما روح انسان را بالا می‌برد

جلسه دوازدهم از دوره سی‌ وچهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی‌صالحی‌بادستورجلسه «هفته راهنما » به استادی ایجنت همسفر فائزه، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر بیتا درتاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ رأس  ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
بسیار خوشحالم که امروز در خدمت شما عزیزان هستم و سعادتی بود که در این هفته و جشن زیبا بتوانم خدمت کنم که کلام یا نقل قولی از طرف بنده در وصف راهنمایان عزیز باشد. این هفته باشکوه و زیبا را در راس به جناب مهندس، خانواده محترم‌شان و استاد امین بزرگوار که استاد جهان‌بینی هستند تبریک عرض می‌کنم. تمام راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردینی که در کنگره ۶۰ در حال خدمت هستند و عاشقانه در سرزمین عشق خدمت می‌کنند و با تمام توان‌ خود هستند؛ زیرا حال انسان‌ها را خیلی بهتر می‌کنند در واقع اتفاقاتی را رقم می‌زنند که بسیار زیبا و باشکوه است.
یکی از نقاط عطفی که در جایگاه راهنمایی می‌بینم و برای خود من همیشه زیبا بوده این‌ است که راهنما روح انسان را بالا می‌برد. می‌دانید که انسان‌ها از دو نیمه روح و جن تشکیل شده‌اند راهنما روح انسان‌ها را بالا می‌برد و اجازه می‌دهد که انسان‌ها روح خودشان را ببینند به همین‌ جهت زمانی‌که ما وارد کنگره می‌شویم ابتدا راهنمای مورد نظر خود را با حس‌ خود انتخاب می‌کنیم که این شخص نزدیک‌ترین و شاید بهترین گزینه برای این فرد است. جمله معروفی که در کنگره وجود دارد این است: آدرس من را به خود من می‌دهند، آدرس چگونه داده می‌شود؟ آدرس انسان‌ها زمانی به ما داده می‌شود که در صراط مستقیم و مسیر تزکیه و پالایش قرار بگیریم.
آن راهنمای عزیزی که شما انتخاب می‌کنید با قدرت کلام‌، حس‌ و نگاه‌ خود می‌تواند این فرصت را به شما بدهد تا روح و درون‌تان را ببینید و به خود برگردید. این برگشت که اتفاق می‌افتد همان حال خوبی‌ست که رهجو در تایمی که می‌گذرد، می‌گوید حالم خیلی خوب شده است امروز در شرایط بهتری برای زندگی‌کردن هستم چه بسا شرایط همان باشد؛ اما آن انسان تغییر می‌کند؛ زیرا به خودش برمی‌گردد.
اگر از تجربه شخصی خود بخواهم بگویم؛ زمانی که یک راهنما برای این جایگاه برگزیده می‌شود و یک شالی به رنگ نارنجی و یا سبز به او داده می‌شود یک ماموریت به او سپرده می‌شود و آن در کمال صداقت، آرامش و با عشق تمام اتفاق می‌افتد، بدانید بهای‌ آن پرداخته می‌شود. امکان ندارد یک نفر راهنما باشد و بهای بودنش پرداخته نشود، مانند شخصی که لیدر گروهی‌ است و قبل از این‌که بخواهد گروه را به مسیری ببرد باید خود مسیر را بشناسد، فراز و فرودهای مسیر را ببیند. در واقع تمام چالش‌هایی که وجود دارد را ببیند تا بتواند برای آینده که می‌خواهد وارد این مسیر شود، حرکت کند و کسانی‌که همراه‌ او هستند را سلامت به مقصد برساند.
راهنما مانند الگوی بی‌نقص عمل می‌کند. عزیزانی که در حال خدمت‌کردن در این جایگاه هستند زمانی‌که در لژیون می‌نشینند در بهترین ورژن و زیباترین جایگاه خودشان هستند و در جهتی که بتوانند رهجو را به سمتی سوق بدهند که نیاز دارد تا در آن جهت قرار بگیرد و انرژی و سطح انرژی بالا الهی‌ست، امکان ندارد یک نفر انرژی‌ که دارد را از منبع دیگری گرفته باشد و آن منبع انرژی عشق است، عشق حقیقت است و حقیقت خداوند است. خدا را شکر می‌کنم که در مسیر کنگره هستیم و این اتفاق زیبا می‌افتد. خدمت راهنمایان و تک‌تک راهنمایان تازه وارد نمایندگی صالحی تبریک می‌گویم.
من همیشه اعتقاد دارم که این دایره زیبا یک شکل هندسی دارد، به نظر من جایگاه راهنما بودن به شکل کروی است به هر سمتی که بچرخد یک دیدگاهی دارد؛ یک طرف آفتابی و طرف دیگر آن می‌تواند مهتابی باشد، یک مرکز هم داریم که آن مرکز عشق است، خیلی اتفاق‌ها می‌تواند در این نگاهی که من در این جایگاه دارم بیفتد؛ اما زمانی که انسان این را تجربه می‌کند و از این مرحله ترخیص می‌شود تازه متوجه محبت خود آموزش‌هایی را یاد گرفته است و توشه‌ای را که دارد با خود همراه می‌کند، می‌شود. رهجویان عزیزی که وارد سیستم کنگره می‌شوند و در لژیون قرار می‌گیرند اگر به دنبال این هستند که بتوانند روح درون خود را به‌دست بیاورند و به آن نزدیک شوند، اولین یا بزرگ‌ترین مشخصه‌ آن این است که فرمان‌‌بردار باشند. یک رهجو زمانی می‌تواند در مسیر موفق عمل کند که صددرصد فرمان‌‌بردار راهنما باشد؛ زیرا زمانی‌که راهنما برای رهجو یک تصمیمی را می‌گیرد یا شاید بهتر بخواهم بگویم یک مشورتی را به شور می‌گذارد‌ اولین اتفاقی که می‌افتد این است که راهنما همه جوانب مسئله را در نظر گرفته است و حتماً اگر صحبتی می‌شود با  تمام توان تفکر خودش سعی می‌کند بهترین و شاید کارآمدترین راه حل را به رهجو انتقال دهد و این بسیار زیباست.
من از راهنمای گران‌قدر خودم سرکار خانم کماندار بسیار تشکر می‌کنم؛ من بسیار تا بسیار باید در کنگره باشم و خدمت کنم؛ البته این خدمت‌ها برای خودم هست کنگره به من نیازی ندارد؛ اما من قطعاً به کنگره نیاز دارم؛ زیرا خداوند از انسان‌ها دو صفت را بسیار بارز می‌بینند یکی سپاس‌گزاربودن آن‌ها و دومی انسان‌هایی که بخواهند خدمت کنند. کسانی که این دو ویژگی را دارند، همیشه مورد توجه الله یا قدرت مطلق قرار می‌گیرند و من همیشه بر این اعتقاد هستم زمانی‌که من در مسیر کنگره قرار گرفتم شخصی بودم با فراز و نشیب‌های بسیار با سن بسیار کم، روزی که آن شخص آغوشش را برایم باز کرد از آموزش‌هایش به من داد.
بارها شاید در پارک طالقانی خانم کماندار سرپا بودند و در مورد مسائل مختلف با من صحبت می‌کردند. این که اتفاق‌ها تموم می‌شود آن شخص ترخیص می‌شود، آن شخص یک ورژن خوبی پیدا می‌کند و می‌تواند ادامه دهد، قطعاً پشتش یک تلاش و یک زحمت بسیار بوده. دست‌بوس ایشان و همه اعضای خانواده‌ ایشان هستم؛ بسیار این خانواده را دوست دارم. امیدوارم که سایه خداوند همیشه بالای سر جناب مهندس و تک‌تک اعضای خانواده‌ ایشان باشد.
امروز روز سپاس‌گزاری شما عزیزان از راهنمایان عزیزتان است. هر کسی هر توانی که دارد استفاده کند و امروز برای این که بتواند مورد توجه الله قرار بگیرد باید از تمام توانش استفاده کند. این سپاس‌گزاری می‌تواند کلامی، قلبی و یا به صورت پاکت باشد که به نظر من نسبت به دو مرحله قبل کاملا نمادین است، ان‌شاءالله که در این مسیر موفق باشید.


و در ادامه مراسم تقدیر از راهنمایان «نمایندگی صالحی» برگزار شد؛

تایپ و ویرایش: همسفر مهسا رهجوی همسفر عذری راهنمای لژیون دهم، همسفر اکرم رهجوی همسفر زهرا راهنمای لژیون هفتم
ارسال: همسفر مهسا رهجوی همسفر اکرم راهنمای لژیون یازدهم
عکاس: همسفر مهسا رهجوی همسفر اکرم راهنمای لژیون یازدهم، همسفر سپیده رهجوی همسفر عذری راهنمای لژیون دهم
رابط خبری: همسفر زهرا راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .