English Version
English

اگر روزی برسد که هیچ غم و اندوهی نباشد انسان باید بمیرد

اگر روزی برسد که هیچ غم و اندوهی نباشد انسان باید بمیرد

به مناسبت «هفته راهنما»  مصاحبه‌ای با راهنما همسفر الهام ترتیب دادیم، ضمن عرض تبریک هفته راهنما، از ایشان ممنونیم که وقت ارزشمند خود را در اختیار ما قراردادند و ما را در این گفت‌وگو همراهی کردند.

اعلام سفر


سلام دوستان الهام هستم همسفر فرشید، آنتی ایکس مسافرم تریاک وشیشه، طول سفر اول مسافرم ۱۸ ماه راهنمای مسافرم جناب آقای رضا پروانه و راهنمای مهربان خودم سرکار خانم نجمه ذوق، رشته ورزشی والیبال و الان هم به لطف خداوند و دستان پر مهر جناب مهندس ۹ سال هست که رها و آزاد هستیم.

1-مهمترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی چه بود؟


مهمترین هدف بنده در آزمون راهنمایی، اول برای آموزش گرفتن و دوم از صمیم قلبم عنوان می کنم که برای خدمت کردن بود تا بتوانم به هم نوع خودم کمک کنم و آن حال خوشی را که دارم با بقیه اعضا به اشتراک بگذارم.

۲- چه مدت از تشکیل لژیون شما می‌گذرد و در این چند سال مهمترین آموزشی که گرفتید چه بوده است؟ 


بنده به لطف خدای مهربان و با اجازه جناب مهندس، ۷ سال هست که در حال خدمت هستم؛ به نظر من همه‌ی آموزش ها باید از نقطه سخن به عمل در آید،  تمامی آموزش‌ها در زندگی من کاربردی بوده اما اصولا هر فردی جایگاهی را که تجربه می‌کند همراه با آموزش است و در جایگاه راهنمایی یک راهنما با افراد مختلفی در ارتباط هست که هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند و چه زیبا استاد امین در سی دی قضاوت می‌فرمایند: هر ویژگی که در دیگران می‌بینید مطمئن باشید که در خودتان وجود دارد و من سعی کردم که نقاط ضعف و قوت خودم را بشناسم و با همه افراد با عدالت و عشق رفتار کنم.

۳- احساس خودتان را وقتی که شال را از دستان پرمهر آقای مهندس دریافت می‌کردید را برای ما بازگو کنید.


حس فوق‌العاده‌ای داشتم که قابل توصیف نیست مخصوصا زمانی که سرم را پایین آوردم و جناب مهندس شال را به دوش من انداختند و این حس را فقط همکاران عزیزم احساس کردند و موقعی که سرم را بالا آوردم و به چشمان آقای مهندس نگاه کردم فقط اشک می‌ریختم،  به نظر من هر فردی باید خودش این حس را تجربه کند تا حال و هوای من را متوجه‌ شود و از اینکه برگزیده شده بودم تا به بقیه اعضا خدمت کنم خیلی لذت می‌بردم.

۴- یکی از فرمایشات آقای مهندس در جلسه‌ای که برای گرفتن شال رفته‌بودید که همیشه در ذهنتان است را می‌فرمایید؟


تمام فرمایشات جناب مهندس کمیاب و ناب است اما صحبتی که هیچگاه فراموش نمی کنم و با خط درشت بر دیوار اتاقم هست، این است که  اگر روزی برسد که هیچ غم و اندوه و مشکلی نباشد انسان باید بمیرد و اینکه انسان جز آنچه تلاش می‌کند نیست.

۵- حس خودتان را راجع به این کلمات کوتاه بیان کنید.


آقای مهندس: وادی چهاردهم
همسفر: بال پرواز برای رسیدن به قله
مسافر: دلیل برای پرواز، قهرمان
رهجو : خواسته قوی برای خروج از تاریکی‌ها
عشق: جناب مهندس

۶- در پایان پیامتان برای کسانی که قصد دارند امسال در آزمون راهنمایی شرکت کنند چیست؟


همه عزیزانی که امسال قصد شرکت در آزمون را دارند باید خواسته‌ی درونی قوی و برنامه‌ریزی داشته باشند و باید به موقع در کارگاه و در لژیون حاضر شوند و منابع را به خوبی مطالعه کنند و با تمام وجودم عاشق این پیام هستم ،( ازمیان سبزه ها نور را بیاب و بر بال آن بنشین و به سوی من پرواز کن تا آنچه به باورت نمی‌گنجد، ببینی) با آرزوی موفقیت و سربلندی برای همسفران عزیزی که خواستار پرواز هم‌نوع خودشان هستند

تهیه مصاحبه: همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون نهم)

عکاس خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سحر (لژیون هشتم)

ویراستاری و ارسال: همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)

همسفران نمایندگی امام‌قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .