English Version
English

تمامی این چهارده وادی با تفکر و برای روشن‌شدن راه، در اختیار ما قرار داده شده است.(نمایندگی یاس)

تمامی این چهارده وادی با تفکر و برای روشن‌شدن راه، در اختیار ما قرار داده شده است.(نمایندگی یاس)

دومین جلسه از دوره شصتم سری کارگاه‌های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی یاس، با استادی راهنما همسفر بهاره، نگهبانی مسافر صدیقه و دبیری مسافر زهرا، با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» روز دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان بهاره هستم یک همسفر

از ایزد منان بابت فرصت دوباره برای تجربه‌ی این جایگاه سپاسگزارم. برای شروع این مبحث لازم می‌دانم اشاره‌ای به وادی اول داشته باشم چرا که تفکرکردن را در ابتدای مسیر به ما آموزش می‌دهد.

تمامی این ۱۴ وادی با تفکر و برای روشن‌شدن راه، در اختیار ما قرار داده شده است، و قطع به‌یقین این چیدمان اتفاقی نیست. باید دانست اگر از هر وادی یک یا دو نکته را هم آموزش ببینیم، مسلماً مسیر برای ما باز خواهد شد.

در وادی اول تفکرکردن را آموختیم و دانستیم تفکرکردن از مجهول به معلوم رسیدن است، به این معنا که افکار درون خودمان را به‌صورت بیرونی ترسیم کنیم. مادامی که در وادی اول تفکر می‌کنیم، قطعاً بیشتر به مسیر اشتباهمان پی خواهیم برد و به طبع به حس پوچ بودن خواهیم رسید.

در وادی دوم از ناامیدی صحبت می‌شود، و ناامیدی را مخرب‌ترین حس تعبیر می‌کند و از ما می‌خواهد باور داشته باشیم که هر کدام از ما برای رسالتی پای در این هستی گذاشته‌ایم. ناامیدی از درون و به‌مرورزمان مأموریتش را انجام می‌دهد و شاید ما اصلاً متوجه آن نشویم که چه اتفاقی درونمان در حال رخ‌دادن است.

باید بدانیم در کل هستی هر انسانی منحصربه‌فرد است؛ به این معنا که از هر انسانی با این سطح از انرژی و با این مشخصات، فقط و فقط یک نمونه است. زندگی در این بعد و در این کره‌ی خاکی فرصتی است برای یادگیری، تزکیه و پالایش و قطعاً این فرصت به هر شخصی داده نخواهند شد.

و در نهایت باید بگویم من نقطه‌ی متحول‌شدنم در این وادی نهفته شده بود. چرا که تأثیری عمیق بر من داشت. باید بگویم زمانی من دوست‌داشتن خود را بلد نبودم، و در کنگره بود که آموختم برای دوست‌داشتن دیگران باید در ابتدا خود را دوست داشته باشم و این به‌نوعی نقطه عطف من بود، چرا که با درک این امر مهم توانایی‌های خود را توانستم ببینم.

اهدای انگشتر دنوری به ۹ نفر از دنورهای نمایندگی یاس

 

تایپ: همسفر مبینا، لژیون دهم - نمایندگی یاس
ویرایش: مسافر نگین، لژیون هجدهم - نمایندگی یاس
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه
عکس: مرزبان خبری مسافر وجیهه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .