English Version
English

شال‌های راهنمایی نمادین هستند و فقط برای حرکت روبه‌جلو جهت شناخت خویش می‌باشند

شال‌های راهنمایی نمادین هستند و فقط برای حرکت روبه‌جلو جهت شناخت خویش می‌باشند

دهمین جلسه از دوره اول از سری  جشن های هفته راهنما کنگره  60، نمایندگی فردوسی مشهد، با استادی ایجنت محترم مسافر مرتضی ، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه «هفته راهنما » سه شنبه 11 اردیبهشت ماه 1403راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

دستور جلسه: هفته راهنما
سلام دوستان مرتضی هستم یک مسافر
خداوند را شاکر و سپاسگزارم که فرصت خدمت به من داد تا در حضور باصفای شما عزیزان در کنگره 60 شعبه فردوسی مشهد باشم. خیلی خوب است که خداوند به انسان اجازه و توفیق خدمت در این ایام عزیز بدهد، این هفته مقدس را به راهنمای بزرگ کنگره 60 آقای مهندس دژاکام و تمامی راهنمایانی که در جایگاه راهنمایی در کنگره 60 خدمت می‌کنند، مخصوصاً راهنمایان شعبه فردوسی مشهد، تبریک عرض می‌کنم. الحق و الانصاف در کنارشان آموزش می‌گیرم و لذت می‌برم و این جمله من کاملاً قلبی و دلی هست خودشان هم احساس می‌کنند چون میگویند هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. در کنگره 60 همه ایجنت‌ها، دیده‌بانان و جناب مهندس که بنیان و در رأس کنگره 60 قرار دارند ، در وهله اول راهنما هستند. اگر بخواهیم جایگاه‌ها را یکی پس از دیگری تجربه کنیم باید زحمت بکشیم و تزکیه و پالایش انجام دهیم اما از یکجایی به بعد این اجازه به شما داده نمی‌شود و میگویند که وارد سلسله‌مراتب شده‌ایم و باید منابع کنگره 60 را بخوانیم، تست بزنیم و آزمون دهیم و همچنین روی شناخت خود کارکنیم. در نوشتارهای کنگره 60 می‌خوانیم که برای رهایی از بند مواد مخدر انجام دو سفر الزامی هست، سفر اول از مصرف مواد مخدر تا قطع آن و سفر دوم از قطع مواد مخدر تا رسیدن به خود، این رسیدن به خود مستلزم خدمت کردن هست و در یکجایی خدمت کردن خوب می‌باشد. به نظر بنده در آنجایی که نیاز به من باشد آن می‌شود جایگاه خدمتی من، اگر قرار باشد در پارکینگ خدمت کنم، آن می‌شود جایگاه خدمتی من اگر در برقراری نظم باشم آن می‌شود جایگاه خدمتی من و به همین منوال ادامه پیدا می‌کند. بعد از رد شدن از این خدمت‌ها، جهت خدمت‌های بالاتر، دیگر به من اجازه داده نمی‌شود مگر این‌که ورودی و هزینه آن جایگاه خدمتی پرداخت شود

 

یکی از این جایگاه‌ها راهنما شدن است که بسیار هزینه بالایی دارد . در این آزمون بالغ‌بر 9000 نفر هرسال شرکت می‌کنند و کسانی که سابقه خدمت دارند، درصد قبولی بالایی دارند نسبت به کسانی که سابقه کمی دارند. بعد از قبولی فرد در آزمون، باید با او مصاحبه انجام شود و مورد تأیید مرزبانی قرار بگیرد. در کل پروسه طولانی دارد تا بتواند به شال راهنمایی برسد. یک راهنما بعد از چهار سال گذراندن آموزش‌ها تازه می‌تواند خود را راهنما بنامد درصورتی‌که آموزش‌ها را هم فراگرفته باشد. راهنمایان در کنگره 60 عاشق هستند چون وقت می‌گذارند، هزینه مالی می‌کنند و اکثراً عضو لژیون سردار هستند. هر راهنمایی قطعاً عاشق ره‌جویان خود می‌باشد وگرنه نمی‌تواند آن‌ها را به رهایی برساند. امیدوارم سایه این عزیزان عاشق مستدام باشد و همه دوستانی که خواهان رسیدن به این جایگاه شیرین و والا هستند به آن برسند. شال‌های راهنمایی نمادین هستند و فقط برای حرکت روبه‌جلو جهت شناخت خویش می‌باشند. از خودشناسی هست که می‌توان به خداشناسی رسید. پس باید بر این جایگاه‌های خدمتی سوار بود و بگونه‌ایی نباشد که جایگاه‌ها سوار بر ما باشند.
در پایان از خداوند می‌خواهم به آن‌ها عزت بدهد.
از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم . 

 

تصویر بردار: مسافر محسن لژیون پنجم
تایپ: مسافر فرهاد لژیون اول
ویرایش: مسافر کاظم لژیون سوم
ارسال خبر: مسافر محمد لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .