English Version
English

اساس کار راهنما عشق است

اساس کار راهنما عشق است

چهارمین جلسه از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی خیام روز دوشنبه با استادی ایجنت همسفر انسیه، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر مرضیه با دستور جلسه «هفته راهنما» در تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خیلی خوشحالم که در جمع شما عزیزان هستم و خوشحال‌تر از آن اینکه امروز اینجا همه رهجویان نمایندگی خیام نیشابور حضور دارند و برای خودشان و برای راهنمایانشان احترام قائل هستند. در ابتدا این روز، این هفته و این جشن را خدمت بزرگ راهنمای کنگره ۶۰ جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تبریک عرض 
می‌کنم و در ادامه به‌تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ و تمامی راهنمایان قسمت مسافران و همسفران نمایندگی خیام تبریک عرض می‌کنم و خدا را شکر می‌کنیم که بار دیگر خداوند این توفیق را به ما داده است که اینجا بتوانیم گرد هم جمع باشیم و باز هم جشنی دیگر برپا کنیم و قدردان راهنمایانمان باشیم.

 وقتی به جشن راهنما فکر می‌کنیم هر کدام از ما برمی‌گردیم به خودمان. من به خودم نگاه می‌کنم روز اولی که وارد کنگره شدم با چه وضعیتی با چه نیتی وارد شدم نیت همه ما در ابتدای امر درمان مسافران بوده است؛ ولی وقتی آمدیم اینجا بهت‌زده به اطرافمان نگاه می‌کنیم و با خودمان می‌گوییم اینجا کجاست من اینجا بین این همه آدم مصرف‌کننده چه می‌کنم؛ ولی رفته‌رفته وقتی می‌آیی و آموزش می‌گیری می‌بینی این مکان وراء اعتیاد است وراء آن نیتی است که من فکر می‌کردم؛ اصلاً کنگره ۶۰ دنیای دیگری است و چقدر دنیای زیبایی است.
  امروز می‌خواهیم از راهنمای خودمان قدردانی کنیم می‌خواهیم سپاسگزار راهنمای خودمان باشیم این یک جشن است، یک نماد است. اگر من توفیق حضور در اینجا را دارم قطعاً قرار است امروز من یک آموزش بگیرم آن آموزش برای من چه چیزی است؟ من شخصاً دنبال این هستم امروز قرار است من چه چیزی یاد بگیرم؟ روز جشن راهنما شاید رهجوهایی باشند که چندین دوره باشد که کنگره نمی‌آیند؛ ولی امروز به‌پاس قدردانی از راهنمای خودشان در کنگره حضور می‌یابند این خیلی زیبا است که قدردان راهنمای خود هستند، ولی من چطور می‌توانم از راهنمای خودم قدردانی کنم؟
 این یک حرکت نمادین است که ما با دادن پاکت از راهنمای خود تشکر کنیم، من فکر می‌کنم که بزرگ‌ترین تشکر من از راهنما خودم درست سفرکردن است؛ یعنی اگر درست سفر کنیم حالمان خوب می‌شود آن زمان حال راهنمایمان هم خوب می‌شود. امروز روز زیبایی است، وظیفه من است که از راهنمای خود تشکر و قدردانی کنم. یک جلسه که راهنما در لژیون حضور ندارد چه حس و حالی دارید یک جلسه راهنما غیبت می‌کند با چه حس و حالی برمی‌گردید حالا حساب کنید و غیبت‌های خودتان را ببینید و تصور کنید راهنما چه حس و حالی دارد.

کنگره مکان بسیار زیبایی است قدر این جایی که هستم را بدانم. زندگی‌های امروزه پر تلاطم است، بالا و پایین دارد این یک قاعده است. اینجا مشکلاتمان رفع‌ورجوع نمی‌شود که بگوییم من اینجا می‌آیم مشکلاتم حل شود این برمی‌گردد به خودمان من رشد می‌کنم، من آگاه می‌شوم و یاد می‌گیرم که چگونه صبور باشم چگونه محکم باشم این دانش من از کنگره است که به من منتقل می‌شود البته اگر فرمان‌بردار باشم.

در ادامه برگزاری جشن راهنما

تایپ: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون چهارم) و همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم) و همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر صفیه (لژیون اول)
ویرایش متن و ارسال مطلب: همسفر مرضیه، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
عکاس: همسفر زهره، رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی خیام نیشابور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .