English Version
English

مسابقه مقاله نویسی (هفته راهنما)

مسابقه مقاله نویسی (هفته راهنما)

سلام دوستان مسلم هستم یک مسافر. آنتی ایکس مصرفی تریاک، روش درمان DST داروی درمان OT، مدت سفر ده ماه و دوازده روز رهایی از دو آنتی ایکس مواد مخدر و سیگار؛ سه سال و ده ماه با راهنمایی مسافر حجت.
من سال‌ها مصرف‌کننده بودم و هرروز هم که می‌گذشت اعتیاد من سنگین‌تر می‌شد و مصرفم بیشتر تا اینکه وارد کنگره شدم و علم کنگره را فراگرفتم که علم کمی هم نیست. پس من باید همواره قدرشناس و سپاسگزار باشم. از همین‌جا از تمام راهنمایان که با عشق، برای انتقال دانایی و آگاهی در کنگره ۶۰ تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم.
در کنگره درمان اعتیاد موضوع بسیار مهمی هست که با روش DST این کار صورت می‌گیرد و راهنما همه تلاش خود را می‌کند تا همه طعم شیرین رهایی را بچشند. کنگره فقط به موضوع جسم در درمان اعتیاد بسنده نمی‌کند و موضوع مهم دیگری به نام جهان‌بینی نیز وجود دارد. جهان‌بینی یعنی نوع نگاه ما به زندگی و آنچه ما از جهان هستی ادراک، احساس و دریافت می‌کنیم و این جهان به جهان درون و بیرون تقسیم می‌شود.
راهنما به رهجوهایش کمک می‌کند تا هم ازنظر جسمانی و هم ازنظر روانی به تعادل برسند تا بتوانند احساسات و رفتارهای خود را درک کرده و آن‌ها را کنترل کنند تا زندگی بهتری داشته باشند. پس جهان‌بینی بخش مهم و بسیار ضروری برای درمان اعتیاد است. راهنما بامطالعه جزوه جهان‌بینی و گوش دادن به سی‌دی‌های جناب مهندس اطلاعات را به رهجوهایش انتقال می‌دهد.
جایگاه راهنما ترکیبی از عشق، علم و رهایی است. اگر عشق نباشد، پیوندی بین راهنما و رهجو صورت نمی‌گیرد. می‌توانم جایگاه راهنما را با کلمه عشق توصیف کنم؛ چون راهنما عاشق کمک، رهایی و خدمت کردن به همنوعان خودش است؛ بنابراین جایگاه راهنماهای خود را بایستی محترم بشمارم و به آن‌ها احترام بگذارم به این دلیل که جایگاه راهنما، جایگاه معلم و استاد است که بسیار ارزشمند است. این جایگاه دوست و رفیق نیست؛ چون رابطه‌ای که مبنایش رفاقت باشد، حرف‌شنوی و حساب بردن نیز کمرنگ می‌شود و باید این جایگاه را خیلی بلندتر و رفیع‌تر ببینم.
راهنما در چرخه تفکر سالم، ایمان سالم، عمل سالم، حس سالم، عقل سالم و درنهایت عشق سالم عمل می‌کند و راهنمایی را برمبنای عشق آن‌هم از نوع بلاعوض و با تمام وجودش به رهجو نثار می‌کند.

 

ارسال: مسافر حسین (لژیون چهارم)
ثبت: مسافر اسماعیل (لژیون هشتم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .