English Version
English

رهجو امانت کنگره است.

رهجو امانت کنگره است.

نهمین جلسه از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار در روزهای دوشنبه با استادی ایجنت محترم همسفر لیلا، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر فاطمه، با دستور جلسه «هفته راهنما» در تاریخ ۱۰/ ۲ /۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر، از خانم مریم نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که فرصت خدمت را به من دادند تا آموزش بگیرم. در ابتدا هفته راهنما را به اولین استاد و راهنمای کنگره ۶۰ آقای مهندس دژاکام و استاد امین، خانم آنی، خانم آنی کماندار، خانم شانی و تمام راهنمایان کنگره و به‌خصوص راهنمایان شعبه بیهقی سبزوار تبریک می‌گویم و خداوند را شاکر هستم که به ما اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنیم.

در طول سال دستور جلساتی داریم که در کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود، چهار جشن جز این دستور جلسات است: جشن راهنما، جشن همسفر، جشن مرزبان و ایجنت، جشن دیده‌بان، این جشن‌ها به دلیل قدردانی از کسانی که به ما خدمت کردند، برگزار می‌شود.

برای رسیدن به جایگاه راهنمایی باید به‌اصطلاح هفت‌خوان رستم را گذراند، مسافر یا همسفر به درمان رسیده باشد گل رهایی، نوشتن چهل سی دی سفر اول، قبول شدن در آزمون کتبی، قبولی در مصاحبه با دیده بان، تأییدیه ورزشی، تأییدیه مرزبانی را باید در کف داشته باشد تا بتواند به شال نارنجی دست پیدا کند. حال هنگام دریافت شال نارنجی مانند بوی گل غیرقابل وصف و بسیار لذت‌بخش است که باید هر کس خودش آن را تجربه کند.

امیدوارم کسانی که خواسته آن رادارند و تلاش می‌کنند فرمان برایشان صادر شود که این جایگاه را به دست آورند. راهنما باید بداند که سرور، آقا و خانم رهجو نیست. رهجو امانت کنگره است که در لژیون راهنما حضور دارد. راهنما امانت‌دار دل‌های رنجیده، ناامید و دل‌شکسته است همان‌گونه که روزی خود بود. راهنما عاشق این است که بتواند به رهجوهای خود کمک کند تابه‌حال خوش برسند.

و این‌که راهنما در زمان خدمتش گره‌های زندگی خودش هم باز می‌شود، کسی که از زندگی خود می‌گذرد تا در لژیون حضور پیدا کند و به رهجوها آموزش بدهدوبدون مزد و منت این کار را انجام می‌دهد (عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه‌کار) مزدش را خداوند در لحظه به او می‌پردازد. کار راهنما بر مبنای عشق عقل و ایمان است راهنمایی به معنای قداست نیست به معنی عششق است چیزی بالاتر از عشق در هستی نداریم خداوند هستی را بر مبنای عشق آفریده است.

در کنگره هر کس در هر جایگاهی راهنمایی دارد باید در این هفته از راهنمای خود تشکر و قدردانی کند اول به قلب دل نوشته‌ای زیبا برای راهنما بنویسد دوم به زبان تشکر کند و سوم به عمل ثابت کند. حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: هر کس به من کلمه‌ای بیاموزد من را بنده‌ی خویش کرده است. زمانی که یک رهجو به درمان و رهایی می‌رسد بهترین حس را راهنمای او دارد.

من نمی‌توانم روی عمری که برای من صرف شده است قیمت بگذارم ولی باید یاد بگیریم که قدردان نعمت‌های خداوند باشیم چون شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند.ممنون از اینکه سکوت کردید و به حرف‌های من گوش کردید.

جشن راهنما به زیبایی در شعبه بیهقی برگزار و به راهنمایان عزیز لوح تقدیر اهدا شد؛ و در ادامه رهجویان هر لژیون با دادن پاکت از راهنمای خود تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

 

تایپ: همسفر هانیه (لژیون دوم)

عکس: مرزبان خبری همسفر محدثه

ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لژیون دوم)
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .