English Version
English

راهنما، فرشته نجات

راهنما، فرشته نجات

همسفر هانیه
ابتدا هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره ۶۰ آقای مهندس دژاکام، خانواده محترم‌شان و همه راهنمایان کنگره به‌خصوص راهنمای بزرگوارم خانم نجمه عزیز و راهنمای تازه‌واردینم خانم زهره عزیز تبریک می‌گویم. کسانی که به گفته آقای مهندس دژاکام بهترین راهنمایان جهان هستند. فرشتگانی از جنس خدا که بدون هیچ چشم‌‌داشتی از آرامش، آسایش و زمان خود دست می‌کشند تا با عشقی که منشأ آن ایمان است به انسان‌هایی که در تاریکی‌ها گرفتار شده‌اند کمک کنند تا مسیر پرچالش رهایی از تاریکی و مشکلات را طی کنند و به مقصد معلوم و آرامش برسند. مسیری که قبلاً خود پیموده و با تمام جان خود آن را تجربه نموده و به جایگاهی رسیده که کاملاً من همسفر را می‌فهمد و درک می‌کند به‌گونه‌ای که بدون سخن گفتن، از نگاهم درد مرا متوجه می‌شود و برای از بین بردن آن در کنارم است و مرا به سمت امیدواری و روشنایی سوق می‌دهد. فقط خدا می‌داند که راهنما برای منِ رهجو چه کارهایی انجام داده است او حتی بیشتر از خود من، بی‌قرار رسیدنم به جایگاهی است که هر بار با تصور آن از شدت خوشحالی اشک در چشمان پر از مهرش حلقه می‌زند. من چگونه می‌توانم قدردان این عشق و محبت باشم و با کدام کلمه می‌توانم سپاسگزار این همه ازخودگذشتگی باشم. فرشته‌ای که هر بار از او می‌پرسم چگونه می‌توانم این همه لطف و محبت شما را جبران کنم می‌گوید بهترین جبران برای من رسیدن شما به حال خوب و آرامش است. از خدای مهربان سپاسگزارم راهی که همیشه از او می‌خواستم را به من نشان داد و برای هدایت من فرشته‌ای در قالب راهنما فرستاد تا در کنارش بتوانم از قعر تاریکی نجات پیدا کنم و از خدا برای ایشان سلامتی و حال خوب روزافزون خواستارم. امیدوارم بتوانم خدمتگزار شایسته‌ای برای کنگره باشم تا شاید گوشه‌ای از زحمات ایشان و آقای مهندس دژاکام را جبران کنم.

همسفر توران
در مورد هفته راهنما، اگر بخواهم صحبت کنم زبانم قاصر می‌ماند که چه بگویم در مورد کسی که می‌تواند مرتبه‌ یک فرشته‌ نجات را داشته باشد، کسی که بی‌هیچ چشم‌داشت و منتی تمام آموخته‌هایش را برای من آسیب‌دیده از افکار بد، پوچ و ویران‌گر استفاده می‌کند و تمام لحظاتش را صرف چگونه آموزش دادن به من پر می‌کند که اول خود آقای مهندس دژاکام بزرگ‌ترین راهنمای کنگره ۶۰ می‌باشند که بنیان‌ چنین NGO احیای انسانی می‌باشند و هرگز نمی‌شود کارشان را با هیچ ارزشی سنجید. آن هم در روزگاری که عصا را از کور می‌دزدند، چنین انسانی بر روی زمین پا به حیاط می‌گذارد و تمام دغدغه‌ ایشان خدمت می‌شود، آن‌ هم به انسان‌هایی که به آخرین نقطه‌ زندگی رسیده‌اند و به معنای واقعی مرده‌اند‌. قبلاً حدیثی را شنیده بودم؛ اگر فردی بتواند یک نفر را از مرگ نجات دهد انگار هزاران نفر را نجات داده است، معنایش برایم گنگ و نامفهوم بود می‌گفتم یعنی چگونه می‌شود یک نفر را از مرگ نجات داد؟ اما الان به برکت کنگره معنای این حدیث را به درستی و با تمام وجودم درک می‌کنم، مگر اعتیاد خودش مرگ نیست؟ مرگ انسانیت، مرگ آرزوها، مرگ عاطفه‌ها، مرگ دانایی و آگاهی و مرگ یک زندگی که می‌توانست پویا و هدفمند باشد. در خانواده‌های اعتیاد یک نفر مصرف‌کننده بود اما تمام اعضای آن خانواده مرده‌ متحرک بودند‌ و آقای مهندس راهنمای این خانواده‌ها شدند، بیدارکننده‌ تمام حس‌های به خواب‌رفته، تربیت‌کننده‌ هزاران راهنمای باتجربه و آگاه و چرخه‌ای را آغاز کردند که در دنیا بی‌نظیر است و همانندی ندارد و اقیانوسی از تجربه، دانش و آگاهی را به‌وجود آوردند که تمام افراد آسیب‌دیده از اعتیاد افکار پوچ، ناامیدی، ترس و حقارت خود را در این اقیانوس بزرگ شست‌وشو داده و به ساحل آرامش، امنیت، انسانیت، خودشناسی و خداشناسی می‌رسند. برای تک‌تک رهجویان کنگره واجب و لازم است که قدردان لحظه‌لحظه استفاده از این مکان مقدس باشند و نهایت استفاده را از آموزش‌های راهنمایان عزیز داشته و قدردان زحمات این بزرگواران باشند و هرگز فراموش نکنند چه کسانی ما را در کنگره ماندگار کردند. اولین سخن و لبخند راهنمای تازه‌واردینم را هرگز فراموش نمی‌کنم زیرا ایشان بودند که با حرف‌های دلنشین‌ مرا به کنگره متصل کردند، زیرا من نه آقای مهندس را می‌شناختم، نه واقعیت کنگره برایم مشخص بود، اما اولین راهنمایی‌های خانم مریم عزیز را از اولین قدمی که در کنگره گذاشتم هرگز فراموش نمی‌کنم بنابراین بسیار از او سپاسگزاری می‌کنم که اولین گام را برای حضور پررنگ من در کنگره برداشتند، سپس از راهنمای خوبم خانم نجمه عزیز تشکر می‌کنم که چشم مرا به روی دنیای جدیدی باز کردند و جواب بسیاری از سؤالات ذهن پرسش‌گر من بودند و مرا به دنیای جدیدی از شناخت و آگاهی وارد ساختند و به سرچشمه تمام آگاهی‌های روز دنیا یعنی آقای مهندس دژاکام رساندند. امیدوارم بتوانم خدمتگزار و قدردان واقعی برای کنگره و راهنمایان عزیز آن باشم.

همسفر سودابه
قبل از هر چیز هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره ۶۰ آقای مهندس و تمام راهنمایان کنگره و راهنمای عزیزم خانم نجمه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. من به‌عنوان یک رهجو امیدوارم بتوانم معرفت، عمل سالم و عدالت را سرلوحه کار خود قرار بدهم چرا که تمامی پاداش‌ خداوند در این مثلث نهفته است و هیچ پاداشی به شیرینی پاداشی که او برای‌مان در نظر گرفته نخواهد بود. به قول معلم بزرگ استاد سردار؛ ما برای آموزش و خدمت قدم به حیات نهاده‌ایم. ابتدا باید آموزش بگیریم و سپس خدمت درست انجام بدهیم، شاید بتوان گفت که آموزش و خدمت نبض زندگی هستند و اگر این دو موضوع نباشند آن زندگی، دیگر زندگی نیست. من به‌عنوان یکی از اعضای کنگره ۶۰ با عملکرد، رفتار، کردار بر مبنای قوانین کنگره می‌توانم در این فضا ماندگار باشم. راهنما با عشق و محبت بالایی که در سایه آموزش‌های کنگره به‌دست آورده مصمم است تا به کمک انسان‌های خفته در تاریکی که خودشان خواستار خروج از آن هستند بیاید و با عشق تمام به هم‌نوع خودش خدمت می‌کند. در هر صورت من به‌عنوان یک رهجو چیزی برای جبران ندارم و فقط دستان پرمهر راهنمای خوبم خانم نجمه را صمیمانه می‌بوسم و تا ابد سپاسگزار زحمات ایشان هستم.

همسفر مریم
ابتدا هفته راهنما را به آقای مهندس دژاکام و تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم. هفته راهنما در واقع آموزش شکرگزاری است‌. بیش‌ترین علت گرفتاری تمام افراد، ناسپاسی در برابر نعمات خداوند به خصوص نعمت سیستم ایکس بدن است، یعنی سیستم تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن یا واسطه‌هایی که فرمان را از گیرنده‌های عصبی ما به اجزای بدن انتقال می‌دهند که خداوند به ما ارزانی داده است ولی ما نادیده گرفتیم. در کنگره یاد گرفتیم شکرگزاری حقیقی این‌ است که در عمل انجام شود و این جز استفاده درست از نعمات و حفظ حرمت‌ها در هر موضوعی نیست که باید به معلمین خود و راهنمایان احترام بگذاریم. البته از دید راهنمایان ما، بزرگ‌ترین قدردانی یک رهجو از راهنما این‌‌ است که فرمان‌ها را گوش کند که همین کمک به خود رهجو است و روزی که راهنما رهجو را در حال دریافت گل رهایی می‌بیند در واقع بزرگ‌ترین هدیه را از رهجو دریافت کرده‌ است. از خانم زهره عزیز راهنمای تازه‌واردینم و راهنمای عزیزم خانم نجمه تشکر می‌کنم و این هفته را به این بزرگواران تبریک می‌گویم. هر چند به نظر من با هیچ هدیه‌ای نمی‌توان از راهنمای خود تقدیر کرد چون راهنما یک کلمه خدایی و عشقی بی‌پایان است.

گردآوری و ویرایش: رابط خبری همسفر سیما، راهنما همسفر نجمه (لژیون سوم)
ارسال: راهنما همسفر نجمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی گنجعلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .