English Version
English

راهنمایان اسطوره‌های عشق‌اند

راهنمایان اسطوره‌های عشق‌اند

ابتدا هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره‌۶۰ جناب مهندس دژاکام، خانم آنی بزرگ، خانم آنی کماندار، خانم شانی، استاد امین و تمام پیشکسوتان و راهنمایان کنگره‌۶۰ بخصوص راهنمایان شعبه پاکدشت بخش همسفران و مسافران تبریک و شاد باش عرض می‌نمایم. کنگره‌۶۰ بر اساس اصل پذیرفته شده کمک فرد در حال مصرف مواد مخدر فعالیت می‌نماید. امروزه در تمام دنیا دو گروه به عنوان صاحب نظر در مقوله اعتیاد به رسمیت شناخته می شوند؛ گروه اول پزشکان، روان پزشکان و یا متخصصینی که دوره‌های تخصصی اعتیاد را گذرانده باشند و گروه دوم افرادی که تجربه مصرف مواد و رهایی از آن را دارا باشند.

راهنمایان کنگره۶۰ از گروه دوم هستند سیستم اجرایی در کنگره برمبنا رعایت قوانین و احترام به آن‌ها می‌باشد که در فرایند درمان مراحل مختلفی وجود دارد و هر کدام نقش و جایگاه مخصوص خود را دارند. یکی از این جایگاه‌ها راهنما تازه‌واردین است که اولین مرحله فرایند درمان محسوب می‌شود هر شخصی که وارد کنگره می‌شود ابتدا بایستی سه جلسه به عنوان میهمان در کنار راهنما تازه‌واردین بنشیند تا بتواند بهتر با محیط کنگره و فضای آن آشنا شود قطعأ نقش راهنما تازه‌واردین در این مرحله بسیار حائز اهمیت می‌باشد. پس از گذراندن این سه جلسه رهجو وارد لژیون می‌شود فرایند درمان و آموزش فرد، با راهنمایی که با حس خود انتخاب کرده آغاز می شود این مرحله بسیار مهم است که اگر رهجو با حس خود نتواند راهنما انتخاب کند در ادامه فرایند آموزش و درمان دچار مشکل می‌شود؛ اما اگر رهجو با سر خودش جلو برود قطعأ با سختی‌ها و عذاب‌های زیادی در مسیر روبه‌رو می‌شود و هرگز تا زمانی‌که فرمان‌بردار خوبی نباشد به مقصد و هدف اصلی خود که همان رهایی است نمی‌رسد حتی گاهی اوقات اگر رهجو گوش به فرمان راهنما نباشد به راحتی بدون اینکه متوجه شود از مسیر خارج می‌‌گردد و معلوم نیست چه بلایی برسرش می‌آید. 

راهنما فردی آموزش دیده در کنگره ۶۰ می‌باشد که در بدو ورود به عنوان مسافر یا همسفر وارد کنگره شده است. پس از پایان سفر اول و درمان اعتیاد با متد Dst و به تعادل رسیدن شهر وجودی که شامل: جسم، روان و جهان‌بینی است و با گذراندن مراحل یادگیری آموزش قبولی در امتحان فنی و جهان‌بینی، دریافت کسب نمره خدمت، کسب نمره انضباط از مرزبانان، کسب تأییدیه از تربیت بدنی کنگره برای اثبات فعالیت او در یکی از رشته‌های ورزشی تعیین شده، مصاحبه با نگهبان کنگره۶۰ و یا دیده‌بانان و در نهایت با انجام پیمان‌ راهنمایی و امضا پیمان‌ نامه موفق به دریافت شال نارنجی و شال مغز پسته‌ای راهنمایی می‌گردد. راهنما یعنی کسی که راهی را نشان می‌دهد که خودش آن را پیموده است کسانی می‌توانند بیماری اعتیاد را درمان کنند که علاوه بر تجربه در این زمینه، آموزش‌های لازم وتخصصی در زمینه اعتیاد را فرا گرفته باشند تا بتوانند در پروسه درمان و رهایی نقش خود را به خوبی ایفا کنند. راهنما باید رهجو را با صور پنهان و صور آشکارش در رابطه با مقوله اعتیاد آشنا سازد؛ هم‌چنین با انواع آنتی‌ایکس‌ها و اثراتی که روی سیستم تولید کننده مخدرهای طبیعی بدن می‌گذارند علاوه بر اینکه خودش آشنایی کامل دارد موظف است رهجو را راهنمایی کند و به روش درمان Dst و نحوه استفاده از شربت اپیوم تینکچر شناخت و آگاهی کامل داشته باشد. نقش راهنما انتقال اطلاعات، دانش، آگاهی وتجربیات خود همراه با اصول اخلاقی به رهجو است روش کار براساس محبت، عشق و ایمان است. زمانی‌که راهنما خالصانه و عاشقانه آموزش دهد و رهجو با فرمان‌برداری کامل اطاعت کند رشته‌ای از علاقه و محبت بین آن‌ها پدید می‌آید که پایه و اساس الگو‌ برداری رهجو از راهنما می‌شود روابط راهنما و رهجو براساس عشق و محبت است و عشق و ایمان مانند زنجیری است مقاوم و شکست‌ ناپذیر که بین آن‌ها وجود دارد، اگر این رابطه بر اساس رفاقت باشد، رهجو مقام راهنما خود را پایین آورده است راهنمایان قوی و موفق معمولأ با گذشت زمان عشق وابستگی رهجو به خودشان را به کنگره منتقل می‌کنند یعنی با آموزش‌های خود، رهجو راعاشق کنگره می‌کند به نحوی که اگر راهنما بنا به هر دلایلی در کنگره حضور نداشته باشد رهجو احساس غریبگی نکند و بدون حضور راهنما نیز بتواند به مسیر خود ادامه دهد در کنگره۶۰ با هدف پویا نگه‌داشتن چرخه آموزش تعلیم هر راهنما می‌تواند ۴ سال خدمت کند و در این مدت رهجویان خدمتگزار و فرمان‌بردار پرورش دهد انسان‌های توانایی که قادر باشند به دیگران کمک کنند و اطلاعات و دانش کنگره را گسترش دهند قدردانی از تلاش و خدمت راهنما کار ساده‌ای نیست یکی از موضوعاتی که در آموزش‌های کنگره از اهمیت بسزایی برخوردار است موضوع فراگرفتن قدردانی و تشکر از مخلوقین خداوند است که به هر نوع و شکلی به ما کمک رسانده و می‌رسانند؛ بنابراین تشکر کردن ما از انسان‌ها به معنا و مفهوم این است که تشکر از خداوند را فرا گرفتیم؛ زیرا خداوند از طریق انسان‌ها به ما کمک می‌کند حق شکرگذاری خداوند این است، از کسی که نعمت از دست او جاری شده تشکر کنیم. 

در نهایت برای همه راهنمایان دلسوز و مهربان کنگره۶۰ آرزوی سلامتی و سعادت دارم. 

 

تایپ‌: همسفر معصومه لژیون نهم

ویراستاری‌: همسفر یاسمن لژیون دهم

ارسال‌: همسفر فاطمه مسئول سایت

همسفران نمایندگی پاکدشت 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .