English Version
English

راهنما نیز یک معلم است

راهنما نیز یک معلم است

جلسه چهاردهم از دوره سی‌وچهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی فردوسی، با استادی ایجنت محترم همسفر سهیلا، نگهبانی همسفر الهام و دبیری همسفر نعیمه، با دستور جلسه: «هفته راهنما» ساعت 17 روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه 1403 آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان سهیلا هستم یک همسفر

یک‌بار دیگر خدا را بابت توفیق حضور در این جایگاه شکر می‌کنم. قبل از هر چیز هفته راهنما را به بنیان و نگهبان کنگره 60 که اولین راهنمای کنگره 60 هستند و به استاد جهان‌بینی آقای امین و به سرکار خانم آنی، اولین راهنمای گروه خانواده و خانم آنی کماندار و تمامی راهنمایان کنگره 60 به ویژه راهنمایان نمایندگی فردوسی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. 

همچنین این هفته را به راهنمای خودم سرکار خانم هانیه و راهنمای مسافرم جناب آقا مهدی بافنده تبریک می‌گویم که ان‌شاءالله هر جا هستند سلامت و موفق باشند. 

همان‌طور که همه می‌دانید کنگره 60 در تقویم، یک هفته در سال به‌ عنوان هفته راهنما نامگذاری شده است که در هفته معلم قرار دارد؛ چون راهنما نیز یک معلم است.

یکی از موضوعاتی که در آموزش‌های کنگره 60 اهمیت زیادی دارد، موضوع یادگیری، قدردانی و تشکر از مخلوقین خداوند است که به هر نوع و شکلی به ما کمک رسانده و یا می‌رسانند. اگر ما تشکر از انسان‌ها را بلد نباشیم، مانند تشکر از پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر، خواهر، معلم، راهنما و یا هر کس دیگری، معنا و مفهوم آن این است که تشکر از خداوند را بلد نیستیم؛ زیرا خداوند از طریق انسان‌ها به ما کمک می‌کند. 

همان‌طور که در کتاب عشق آمده است، دروازه ورود به رحمت خداوند، قلب انسان‌ها و موجودات و کل هستی است، به نظر من دروازه  ورودی تشکر از خداوند تشکر و قدردانی از انسان‌ها است. 

انسان‌هایی که به نوعی به ما خدمت کرده‌اند. در این میان راهنمایان کنگره 60 در هر قسمتی که خدمت می‌کنند چه راهنمای شال نارنجی، چه تازه‌واردین، ویلیام و جونز همه به نوعی در جایگاه خود خدمت‌های بزرگی به این مجموعه می‌کنند.

از آنجایی که در کنگره، همه برای درمان اعتیاد دور هم جمع شده‌ایم و یک ساختار مشترک را ایجاد کرده‌ایم راهنمایان در بخش مسافران، همین‌طور همسفران در این زمینه متخصص هستند، به همین جهت در کنگره تخصص دارند، بیرون از این مکان خیلی مطرح نیست و برای همین است که می‌بینیم راهنمایانی داریم که به لحاظ سن و یا در زندگی، کم‌تجربه هستند، ولی در این زمینه‌ی به خصوص می‌توانند معلم‌های خیلی خوبی باشند و رهجویانی فوق‌العاده خدمت‌گزار و فرمانبردار تربیت کنند.

در وصف راهنما جملات زیبایی گفته‌اند: مثلاً این که راهنما نشان‌دهنده مسیر تاریکی به نور، غم به شادی، نفرت به عشق، بهم‌ریختگی به آرامش است.

راهنما می‌تواند زندگی یک نفر را تغییر دهد و الگوی خوبی برای خدمت بدون توقع و عشق بلاعوض است.

راهنما می‌تواند با آموزش‌هایی که می‌دهد انتقال‌دهنده دانش و عاملی برای ادامه زنجیره محبت و عشق باشد. راهنماها در کنگره طبق گفته آقای مهندس به سلاح  عشق، عقل و ایمان مجهز شده‌اند و از این‌رو تأثیرگذاری زیادی دارند.

مطلب دیگر در مورد اهمیت کار راهنماها در کنگره 60 این است که رهجو اگر در خانواده یا در اجتماع مثل مدرسه، دانشگاه و غیره درست آموزش می‌گرفت، اکنون اینجا نبود. پس کار راهنما خیلی سخت است که نقشی بالاتر از خانواده و معلم دارد و به نوعی نقش یک درمانگر را برای رهجو دارد. به همین خاطر در این هفته اعضای کنگره 60 به‌ پاس قدردانی از تلاش راهنمای خود، هدیه‌ای تقدیم می‌کنند که طبق تأکید آقای مهندس هدیه باید فقط به‌ صورت پاکت باشد و این خود یکی از نشانه‌های کاربردی نمودن آموزش‌های کنگره 60 است. در پایان امیدوارم که بتوانیم رهجوی قدردان و سپاس‌گزاری برای راهنمای خود و کنگره 60 باشیم.

از این که به صحبت‌های من گوش کردید بسیار سپاس‌گزارم.

تقدیر از راهنمایان:

 

انتخابات نگهبانی:

تقدیر از نگهبان دوره قبل:

عکاس: همسفر بهاره، رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون دوازدهم)

تایپ و ویرایش متن: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم) و همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون سوم)

ارسال مطلب: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .