English Version
English

جایگاه راهنمایی از الطاف الهی است

جایگاه راهنمایی از الطاف الهی است

جلسه یازدهم از دوره پنجاه‌وسوم سری کارگاه‌های آموزشی همسفران نمایندگی سلمان فارسی به نگهبانی همسفر سمیه، استادی ایجنت همسفر محبوبه و دبیری همسفر فریبا با دستورجلسه "هفته راهنما" در روز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ رأس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛
هفته راهنما را خدمت آقای مهندس استاد راهنمای کنگره ۶۰ همچنین خدمت خانم آنی‌ بزرگ اولین راهنمای قسمت خانواده و خانواده محترم ایشان تبریک عرض می‌نمایم، همچنین خدمت راهنمای عزیزم تبریک می‌گویم، برای افرادی که جلسه اول در شعبه حضور یافتند عرض می‌کنم در کنگره جایگاه‌های مختلفی وجود دارد که در حال ارائه خدمت به سایر عزیزان هستند به همین دلیل آقای مهندس برای قدردانی از این عزیزان روزهایی را مشخص نمودند تا از زحمات و خدمات صادقانه آن‌ها تشکر شود.  جشن امروز به جایگاه راهنما اختصاص دارد و  در هفته راهنما همان‌طور که همه شما اطلاع دارید، راهنمایان با شال‌های متفاوت از جمله؛ شال‌ نارنجی، مغز پسته‌ای، سرمه‌ای ویلیام و در بخش تغذیه سالم که هنوز برای آن شالی درنظر نگرفتند، آماده ارائه خدمت به عزیزان هستند. قطعاً شخصی که راهنما می‌شود روزی تاریکی اعتیاد را تجربه و آن را پشت سر گذاشته، به مدت ۱۰ تا ۱۱ ماه سفر کرده و با طی مراحلی از جمله؛ آزمون‌های متعدد در این جایگاه خدمتی قرار گرفتند تا خدماتی را با عشق به همسفران ارائه دهند.
در کنگره، راهنمایی از شأن و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است که آقای مهندس لقب؛ پیشگامان، مقربین و مخلصین را به آن‌ها دادند چراکه خدمت بسیار ارزشمندی می‌باشد. اعضای کنگره بر مبنای آموزش‌هایی که آقای مهندس در اختیار ما قرار می‌دهند، ‌احیا می‌شوند تا در ادامه به یک انسان کامل تبدیل و به زندگی خود ادامه دهند. این آموزش‌ها در لژیون به‌‌ واسطه راهنما به رهجو منتقل می‌شود و سایر جایگاه‌های دیگر نیز در تلاش هستند تا راهنما در لژیون، آموزش‌ها را به بهترین شکل ممکن در اختیار رهجو قرار دهد. بسیار سخت است که راهنما به رهجویی مانند من‌ِ محبوبه که شخص مُرده‌ای بودم را در بخش جسم‌ و روان احیا کند. قطعاً این خدمت با حس، کلام و با عملِ بدون نقص و چاشنی عشق صورت می‌گیرد.
معلمی در خارج از کنگره شغل بسیار با ارزشی‌ محسوب می‌شود، ولی در کنگره ارزش آن متفاوت است چراکه راهنما بدون توقع و با عشق بلاعوض خدمت می‌کند. بالاترین مرحله عشق در هستی عشق خداوند به مخلوقین است و بعد از آن، عشق مادر به فرزند که در وجود او به‌‌صورت غریزی نهادینه شده است،  اما عشق درونی راهنما غریزی نیست، بلکه بر حسب آگاهی و شناختی که به دست می آورد، سعی می کند رهجو را از تاریکی خارج کند و به نور و تکامل برساند. بنابراین از جان و مال و گاهی حتی از خانواده خود می‌گذرد و با تمام وجود از عصاره جان خود می‌بخشد تا رهجو از تاریکی به سمت نور رهنمون شود و حال‌ِخوب و آرامش را تجربه کند. باید قدردان نعمت‌هایی که خداوند در اختیار ما قرار می‌دهد، باشیم و بدانیم که این نعمت را در جای دیگر نمی‌توان پیدا کرد، در هستی نعمتِ راهنما و مشاور داشتن برایم فراهم شده تا راه درست را به من نشان دهد قطعاً دارا بودن چنین نعمتی بسیار نادر است و خداوند بواسطه کنگره این نعمت را در اختیار منِ محبوبه  قرار داده و باید با  تمام وجودم سپاسگزار و حافظ آن باشم در غیر‌‌این‌‌صورت این نعمت را از دست خواهم داد.
حال به‌ چه‌ صورت سپاسگزار باشم؟ قطعاً درجه اول در قلبم و مرحله بعد با کلام از او سپاسگزار باشم و انرژی را در طول سال به راهنما منتقل کنم. آقای مهندس به کرات عرض می‌کنند؛ رهجو باید فرمانبردار باشد و قوانین را رعایت کند، زیرا مهمترین وظیفه رهجو در برابر راهنما فرمانبرداری است و به‌ واسطه آن به نور و روشنایی می‌رسد در نهایت طبق رسم کنگره حتماً باید با دادن پاکت از راهنما تقدیر کنم هر چند راهنما برای پول، احترام و تأیید دیگران خدمت نمی‌کند و خدمت او تماماً با عشق است تا من‌ِ رهجو به حال خوش برسم، در این جشن ها و قدردانی‌ها خود را محک می‌زنم که چگونه عمل می‌کنم؟ صور‌پنهانی بر سیستم هستی نظارت دارد و لحظه‌ به لحظه اعمال و تفکرات من را بررسی می‌کند، سعی کنم با تمام وجودم سپاسگزار باشم و مراقب باشم تا این نعمت از من گرفته نشود. امیدوارم تمام رهجوها با برنامه‌ریزی که از قبل انجام داده‌اند و با دادن پاکتِ همراه با دلنوشته‌ از راهنمای خود تشکر کنند و از این نعمت بهره‌مند شوند.

مرزبانان کشیک؛ همسفر مریم و مسافر رحمان
عکاس خبری؛ همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر وجیهه (لژیون نوزدهم) و همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوازدهم)
تایپ، ویرایش و ارسال؛ همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر سپیده (لژیون چهاردهم)
نمایندگی همسفران سلمان فارسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .