English Version
English

رهجو خیلی به راهنما بدهکار است

رهجو خیلی به راهنما بدهکار است

جلسه یازدهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ ویژه نمایندگی عمان سامانی شهرکرد با دستور جلسه «هفته راهنما» به استادی ایجنت گروه خانواده همسفر نسرین، نگهبانی همسفر الهه و دبیری همسفر رقیه در روز دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که این فرصت را به من داد تا در این جشن عزیز و بسیار مهم در کنار شما عزیزان باشم؛ هم بتوانم خدمت کنم و آموزش بگیرم.

هفته‌ راهنما و جشن راهنما را به استاد راهنمای بزرگ کنگره 60 آقای مهندس دژاکام، خانم آنی بزرگ، خانم کماندار و استاد امین عزیز تبریک ویژه عرض می‌کنم. به‌تمامی راهنمایان کنگره 60، به‌خصوص راهنمایان بخش مسافران و همسفران نمایندگی عمان سامانی صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و قدردان زحمات و خدمات صادقانه این عزیزان هستم.

تبریک ویژه خدمت راهنمای عزیز و بزرگوار خودم خانم مرجان عزیز و آقای کامران دارم و از خداوند برای این دو بزرگوار بهترین‌ها را خواهانم و ازاینجا دستان بامحبت این دو را می‌بوسم و اگر حال خوبی دارم و من نسرین اینجا هستم، از راهنمایی‌ها و مهر و محبت این عزیزان بوده است.

من اگر بخواهم در وصف راهنما و جایگاه راهنمایی صحبت کنم باید بگویم راهنمایی در کنگره 60 جایگاهی بسیار مقدس، مهم و رفیع است.

باید بدانیم مسافران و همسفرانی که یک دوره در تاریکی بودند، بعد از حضورشان در سفر اول در کنگره به رهایی می‌رسند آموزش‌های بسیار خاصی را در مورد مقوله اعتیاد و جهان‌بینی می‌گیرند و بعد از شرکت در آزمون، گرفتن تأییدیه مرزبان‌ها، راهنما، شورای دیده‌بانی، نگهبان کنگره ۶۰ موفق به بستن پیمان و دریافت شال راهنمایی می‌شوند و مسئولیت سنگین و مهم راهنمایی را به عهده می‌گیرند؛ البته می‌دانم این مراحل نه آسان و نه سهل است. این راهنمایان عزیز خیلی هم سخت گزینش می‌شوند، برای همین آقای مهندس برای راهنمایان اهمیت خاصی قائل هستند و چهارشنبه در سخنانشان فرمودند: «ما راهنمایانی در کنگره ‌داریم که در سطح جهانی نداریم».

روزی که ما با حال خراب، آشفته، سردرگم و بادلی پر از خشم، کینه و نفرت وارد کنگره شدیم، به نصیحت و دلسوزی کسی نیاز نداشتیم، ما به آموزش نیاز داشتیم، به کسی نیاز داشتیم که به ما راه درست زندگی کردن، این‌که چه طور تفکر کنیم و ... را بیاموزد؛ این‌که بدانیم ما بیهوده قدم به هستی نگذاشته‌ایم؛ این‌که بدانیم به هیچ نیستیم و صفات خودمان را می‌توانیم تغییر بدهیم و خطی دیگر را شروع کنیم.

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که کنگره و راهنمایان کنگره را در مسیر منِ نسرین قرار داد تا این افراد بتوانند راه را برای من نمایان کنند تا من بتوانم در مسیر درست قدم بردارم و قدردان و شاکر این امر باشم.

راهنما از رهجو هیچ طلبی ندارد، ولی رهجو خیلی به راهنما بدهکار است. حدیثی از حضرت علی علیه‌السلام داریم که: «اگر کسی یک کلمه به من آموخت، مرا بنده خویش کرده است»؛ حالا راهنمایان عزیز که به من راه درست زندگی کردن، درست تفکر کردن و راه خروج از مشکلات را آموختند، من چگونه می‌توانم قدردانی کنم؟ من همیشه گفته‌ام یک تفاوت بزرگ بین راهنمایان با معلمان و مربیان جامعه است؛ چراکه راهنمایان بذر محبت و آموزش را در بستری می‌کارند که زمینی آلوده و لم‌یزرع دارد. راهنمایان با عشق و محبت این بذر را می‌کارند، آرام‌آرام آن را آبیاری می‌کنند و بامحبت و عشق پرورش می‌دهند تا به نهالی تبدیل بشود و به ثمر برسد، این چرخه ادامه‌دار است و در کنگره شعاع اضافه می‌کند.

قدردانی و سپاسگزاری یکی از نشانه‌های کاربردی کردن آموزش‌ها در کنگره است؛ انسانی که قدردانی می‌کند به یک مرحله از بیداری و آگاهی رسیده است. درواقع قدردانی کردن فقط به خاطر آموزش خودمان است؛ وگرنه حساب راهنما با عشق است با معشوق چه حساب دارد؟

من مجدداً این هفته را به همه راهنمایان عزیز و راهنمایان تازه‌وارد که کار بسیار با‌ارزشی را انجام می‌دهند و در روز‌های اول نور امید را در دل اعضا می‌کارند تبریک عرض می‌کنم. به راهنمایان ویلیام، درمان نیکوتین و راهنمایان تغذیه سالم در سراسر کشور بسیار تبریک عرض می‌کنم و به‌عنوان یک رهجو قدردان زحمات تک‌تک این عزیزان هستم.

در ادامه مراسم تقدیر از راهنمایان گروه خانواده نمایندگی عمان سامانی برگزار شد. بخشی از تصاویر این روز زیبا از قاب دوربین تقدیم نگاه شما:

مرزبانان کشیک: همسفر پروین و مسافر سهراب
تایپ: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون چهارم)، همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر شیرین (لژیون پنجم) و همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر فروغ (لژیون ششم)
عکاس خبری و ارسال: همسفر زری رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون چهارم)
ویراستار: راهنمای تازه واردین، همسفر زهرا
همسفران نمایندگی عمان سامانی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .