English Version
English

اساس کار راهنمایان عشق و محبت است

اساس کار راهنمایان عشق و محبت است

پنجمین جلسه از دوره سی‌ویکم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی کاسپین با نگهبانی همسفر فاطمه، دبیری همسفر اکرم و استادی همسفر پروانه با دستورجلسه «هفته راهنما» در روز دوشنبه مورخ دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند مهربان را بسیار شاکر و قدردانم که در چنین روز با‌شکوهی در جمع شما عزیزان هستم.
امسال دومین سال حضور من در جشن راهنمایی شعبه کاسپین قزوین است و از این بابت بسیار خرسند هستم. امیدوارم امروز در کنار هم و باانرژی، جشن شکوهمندانه‌ای را برای راهنمایان خوب شعبه رقم بزنیم.
در ابتدای امر بر‌ خود تکلیف می‌دانم که این هفته نکو‌داشت را خدمت اولین راهنمای کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس تبریک بگویم؛ زیرا اگر راهنمایی و آموزش‌های ایشان نبود هیچ راهنمایی امروز وجود نداشت و مشخص نبود که سرنوشت هر‌کدام از ما به کجا ختم می‌شد. حضور ایشان مستدام و امیدوارم در پناه حق‌تعالی مانا باشند.
تبریک و شاد‌باش خدمت تمامی راهنمایان توانمند، ایثارگر و مهربان سراسر شعب کنگره ۶۰ به‌خصوص شعبه خوب کاسپین قزوین، همه این عزیزان در مسیر خدمتی از عصاره جان خود، برای هم‌نوع خود مایه می‌گذارند تا آن عزیزان هم جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و به حال خوش برسند.
همه ما در زندگی، هستی، خانواده، کار، ورزش، هنر و غیره نیازمند معلمان حقیقی و راستین هستیم. معلمان و راهنمایانی که خودآموزش دیده‌ و کار‌بلد باشند؛ در غیر این صورت ممکن است به‌جای آبادی و آبادانی فرد را به‌ سمت ویرانی و نابودی هدایت کنند.

ما در کنگره 60 از امتیاز راهنما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، سیگار، کاهش وزن، تازه‌واردین، هنر و موسیقی بهره‌مند هستیم و بنده این هفته را صمیمانه خدمت تمام این بزرگواران تبریک عرض می‌کنم.
رسیدن به جایگاه ارزشمند راهنمایی در کنگره ۶۰ آسان و راحت نیست و افراد می‌بایست از یازده خان یا مرحله عبور کنند تا بتوانند شال راهنمایی را بر‌ گردن خود بیندازند و دیگران را راهنمایی کنند.
اساس کار راهنمایان کنگره ۶۰ برای خدمت و آموزش، عشق و محبت است؛ همان‌طور که می‌بینید اکثر راهنمایان شاغل، محصل، دانشجو، خانه‌دار و یا دارای فرزند هستند.
برای چه حضور دارند؟ برای اینکه بتوانند ذره‌ای از حال آشفته‌ من رهجو را التیام ببخشند؛ درصورتی‌که خودشان فشار زیادی را متحمل می‌شوند. این همان گذشتن از خود با عشق و محبت و بدون انتظار در وادی چهاردهم و آموزش‌های کنگره ۶۰ است.
بر اثر عشق و دانشی که استادان‌ به ما آموختند، همه ما تفاوت فاحشی از دوران قبل از کنگره ۶۰ تا بعد از آن یافتیم؛ طوری که جناب مهندس فرمودند؛ آموزش‌های راهنمایان باعث شده تا فرد، خوی وحشی و نا‌آرام خود را تبدیل به خوی اهلی و آرام کند تا بتواند با صلح و آرامش در کنار اطرافیان خود زندگی نماید.
علم و آموخته‌‌های راهنمایان به‌گونه‌ای است که شخص را از حالت اولیه‌ای که داشته ارتقا می‌دهد؛ یعنی فرد به نسخه بهتری از خود تبدیل شده و به‌ همین خاطر است که می‌گوییم در سطح جهان، نظیر راهنمایان کنگره 60 را نمی‌توان یافت.
حال ما در مقابل این خدمات و سرویس‌دهی‌ها چه می‌کنیم؟ آیا شاکر و قدردان هستیم یا ناسپاس و طلبکار؟ وقتی راهنمایی می‌گوید سی‌دی بنویس و در پارک حضور داشته باش آیا گوش‌به‌فرمان هستیم یا شروع به غرزدن می‌کنیم؟ جناب مهندس می‌فرمایند؛ شما برای بستری‌شدن در بیمارستان یا کمپ ترک اعتیاد بایستی میلیون‌ها تومان هزینه بپردازید؛ بنابراین تأمل کنیم و ببینیم آیا آن‌طور که شایسته است قدر‌دانی می‌کنیم؟ ان‌شاءالله با آموزش‌هایی که دیده‌ایم به آن هوشیاری برسیم و آن‌طور که شایسته است شاکر و قدردان باشیم.
نکته‌ پایانی اینکه هر کس در این حیات لیاقت داشتن استاد و رب را ندارد؛ یعنی پارامتر‌ها یا فیلتر‌هایی را باید بگذرانند تا از داشتن استاد محروم نشوند. یکی از این پارامتر‌ها این است که فرد در هر منصب و جایگاهی که قرار دارد چه سفر اول، دوم، راهنما، ایجنتی و غیره باید شاگردی کند تا بتواند از آموزه‌ها و تجربیات سایرین بهره لازم را ببرد.
از گروه زحمت‌کش سایت سپاسگزارم و ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

و در ادامه گزارش تصویری جشن هفته راهنما «نمایندگی کاسپین»؛

تایپ و ویرایش: همسفر آوا (خدمتگزار سایت)
عکس: همسفر آرزو (مرزبان خبری)
ارسال: همسفر مرضیه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی کاسپین قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .