English Version
English

جشن تقدیر از راهنمایان نمایندگی ستارخان

جشن تقدیر از راهنمایان نمایندگی ستارخان

پنجمین جلسه از دوره چهل و سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی ستارخان؛ با استادی راهنمایی محترم مسافر حمید، نگهبانی مسافر ایوب و دبیری مسافر نیما با دستور جلسه "هفته راهنما"  در روز دوشنبه 10 اردیبهشت ۱۴۰۳  ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

ما زمانی می‌توانیم قدر شخص یا مسئله ای را بدانیم که فهم درستی ازآن داشته باشیم. گاهی اتفاقاتی در زندگی من رقم می‌خورد و بعضی از آرزوهایم محقق می‌شود، اما بعد از گذشت مدتی نسبت به این واقعه مهم بی‌تفاوت می‌شوم و در حسرت آرزوهایی بزرگ و بزرگ تر می‌مانم، غافل از اینکه پایانی برای حرص و طمع وجود ندارد. خواب آرام، فهمیدن طعم واقعی غذا، دروغ نگفتن، قضاوت نکردن، احترام گزاشتن، کینه نورزیدن، توان انجام کار درست و اعمالی از این قبیل مساوی است با کنگره شصت. در واقع کنگره شصت بستری فراهم می‌کند تا افراد بتوانند به این فضائل اخلاقی برسند.

راهنمایان کنگره شصت عزیزانی هستند که رسالت این وظیفه مهم را به دوش می‌کشند. به نظر من اولین اصل برای راهنمایی عشق است. راهنما عاشق کمک کردن به دیگران است. جایگاه راهنمایی تفاوت زیادی در نوع نگاه راهنما ایجاد می‌ کند و فصل مهمی مابین گذشته و حالش به وجود می‌آورد. همه فاتحین قله اورست سال های زیادی تمرین می‌کنند و نقطه تحمل خود را بالا می‌برند، ولی لازمه فتح قله فرد راهنمایی است که بدون کمک او هرگز این اتفاق نمی‌افتد. دلیل این مسئله تسلطی است که شخص راهنما به پیچ و خم‌های مسیر دارد. اگر در مسیری که راهنما پیش رویت قرار داده است قدم بگذاری قطعا به رهایی خواهی رسید. هر شخصی در سفر اول و یا حتی دوم اگر گوش به فرمان باشد عاقبت به خیر خواهد شد.

اما زمانی یک رهجو به مشکل برمی‌خورد که به حواشی بپردازد و بین خودش و دیگران مقایسه های نا به جا انجام بدهد. هیچ اهمیتی ندارد که راهنما و رهجو آنتی ایکس مشترکی را تجربه کرده باشند و یا فاصله سن و تحصیلاتشان کم و یا حتی زیاد باشد. بهترین روش در کنگره روش الگویی است و الگوی تمام ما جناب مهندس می‌باشند. هر چقدر فرد در مسیر درست تری حرکت کند قطعا به آرمان های جناب مهندس نزدیک تر میشود و آینده اش را با خیالی آسوده تضمین می‌کند. موهبت جایگاه راهنمایی در این است که بستری را فراهم می‌کند تا شخص راهنما به مدت چهار سال در موقعیتی خاص قرار بگیرد و به واسطه این جایگاه بتواند تحول بزرگی در مسیر زندگی افرادی آسیب دیده ‌ایجاد کند. جایگاه راهنمایی موقعیت منحصر به فردی است که علاوه بر رهجویان در زندگی شخص راهنما هم بهترین و مهمترین تغییرات را به وجود می‌آورد. در پایان تنها پیشنهادی که به صدای بلند می‌توانم به همه رهجویان بدهم این است که تلاش کنید تا روزی حتما بتوانید جایگاه راهنمایی را تجربه کنید.

در ادامه مراسم تقدیر از راهنمایان پیشکسوت و فعلی نمایندگی ستارخان برگزار شد؛

>>عاشق را حساب با خود عشق است؛ با معشوق چه حساب دارد<<
>>خداقوت به تمامی راهنمایان گرامی نمایندگی ستارخان برای خدمات بی دریغ شان<<

تایپ: مسافر مجتبی
عکس: مسافر منصور و مسافر حمیدرضا
تنظیم مسافر ایوب

مرزبان خبری: مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .