English Version
English

هفتۀ راهنما مبارک

هفتۀ راهنما مبارک

ضمن تبریک هفتۀ راهنما خدمت بنیان کنگرۀ 60، خانوادۀ محترم ایشان، راهنمایان گرانقدر و جمعیت احیاء انسانی کنگرۀ 60، گفت و گویی با راهنمایان «نمایندگی دکتر مسعود» انجام داده ایم که توجه شما را به خواندن آن جلب می نماییم.

لطفاً بفرمایید چگونه با کنگره ۶۰ آشنا شدید؟ (راهنما همسفر ساغر)
سلام دوستان ساغر هستم یک همسفر، آشنایی من مربوط به سال ۸۸ می شود، در آن زمان یک برنامه ماه عسل از آقای امیر معافی و مادر گرامیشان پخش شده بود که البته من ندیده بودم ولی زمانی که به مادرم در مورد اعتیاد همسرم گفتم ایشان با استناد به آن برنامه در گوگل سرچ کردند و آدرس شعبه کرج که تقریبا تازه افتتاح شده بود را به من دادند و این آغاز سفر من و مسافرم بود.

جایگاه راهنمایی چه تغییراتی در شما به وجود آورده است؟ (راهنما همسفر شیدا)
سلام دوستان شیدا هستم یک همسفر، هفتۀ راهنما را در راس به جناب مهندس، خانواده محترمشان و به تمامی راهنمایان با عشق کنگره 60 که در تمام شعب در حال خدمت هستند تبریک عرض می کنم. جایگاه راهنمایی باعث شد من با یک تفکر نو در درون خودم یک ساختار تازه بسازم که در آن از حرف و سخن به نقطه عمل کردن برسم. راهنمایی همینطور کاربردی کردن تمام آموزش هایی که در طول سفر اول و دوم گرفته بودم، صبر و پذیرش، تعهد همراه با عشق را برای من به همراه داشت.

شما علاوه بر کمک راهنمایی چه خدمت هایی را تجربه کرده اید و انگیزه حضور مستمر شما در کنگره و خدمت چه بوده است؟ (راهنما همسفر شیما)
سلام دوستان شیما هستم یک همسفر، من به جز کمک راهنمایی توفیق این را داشتم که در قسمت دبیری، نگهبانی، نگهبانی لژیون سردار و مسئول امتحانات هم خدمت داشته باشم. همینطور از سال ۹۷ عضو لژیون سردار هستم و توانستم به لطف خداوند جایگاه دنوری و پهلوانی را هم کسب کنم و همینطور دستیار اسیستانت سردار بودم و در حال حاضر هم اسیستانت سردار هستم و بخش دوم سوال انگیزه و حضور مستمر من در کنگره و خدمت کردن در واقع آن حس و حالی را که من در خدمت کردن تجربه کردم واقعا جنسش آنقدر با حس های دیگر متفاوت بوده است که من هیچ جای دیگری نتوانستم آن حس را تجربه کنم و این خیلی برایم جالب بوده است و همیشه آن حس و حال خوشی که در خدمت وجود دارد من را ترغیب کرده است و یک انرژی مضاعفی را به من داده است برای اینکه بیشتر خدمت کنم و ضمن اینکه آموزشی که در خدمت کردن است در هیچ جایی نیست. تجربه هایی که انسان در خدمت می تواند کسب کند بسیار زیاد است و در نهایت می خواهم این را بگویم که من زندگی ام را از کنگره دارم برای همین حس می کنم با خدمت کردن یک گوشۀ خیلی کوچک و خیلی خیلی ناچیزی را اگر توفیق خدمت داشته باشم و خدمتم را درست انجام بدهم شاید بتوانم جبران کنم.

بزرگترین موهبت کمک راهنمایی برای شما چه بوده است؟ (راهنما همسفر زینب)
سلام دوستان زینب هستم یک همسفر، جایگاه راهنمایی سراسر موهبت است و بزرگترین موهبت آن برای من همان فرمان خدمت کردن بود که صادر شد و من واقعا در این جایگاه هر جلسه درون خودم را می بینم و آموزش می گیرم و در نتیجه حس خوب را دریافت می کنم.

یک همسفر وقتی که وارد کنگره می شود باید چه حسی نسبت به مسافر داشته باشد؟ (راهنما همسفر الهه)
سلام دوستان الهه هستم همسفر، حس من به عنوان همسفر به مسافر در این مسیر بسیار تاثیر گذار خواهد بود. به نظر من از همان ابتدا باید با دید دیگری به مسافرمان نگاه کنیم و در او همه شایستگی هایی را ببینیم که باعث شده ایشان در این مسیر قرار بگیرد. به او احترام بگذاریم و سعی کنیم این دوران از زندگی با کیفیت بیشتری سپری شود و مسیر را پر از آرامش و شاد نگه داریم. محبت و خوشرویی همسفر در کیفیت و بازسازی سیستم ایکس مسافر و همسفر نقش پررنگی دارد و در مسیر سفر بهتر است که بهترین توشه را برداریم که همانا گذشت، صبر و ایمان است و ما را به بهترین مقصد ممکن خواهد رساند. حس من به مسافرم حس یک دوست دلسوز بود و سفر اول بسیار به یاد ماندنی و لذت بخش سپری شد.

یک راهنمای همسفر در زندگی شخصی خود نقش هایی همچون مادر، همسر و ... دارد، چه نیرویی او را به خدمت کردن و عشق بلاعوض رهنمود می کند؟ (راهنما همسفر رحیمه)
سلام دوستان رحیمه هستم یک همسفر، آنچه باور است محبت است. عشق به الله و مخلوقات خداوند مرا بر آن داشت تا برای باز پرداخت آنچه که از آموزش های کنگره ۶۰ دریافت نموده ام خدمتی هر چند کوچک و خالصانه در این اقیانوس عظیم داشته باشم و آن را در اختیار عزیزانی قرار بدهم که جویای راه هستند و خود نیز به آموخته هایم بیفزایم. برای این خدمت هر چند کوچک از خدای خودم هزاران بار سپاسگزارم و در برابر او سر تعظیم فرود می آورم. شکر شکر شکر.

مهمترین تاثیر آموزش های این جایگاه در زندگی شما چه بوده است؟ (راهنما همسفر سپیده)
سلام دوستان سپیده هستم یک همسفر، جایگاه راهنمایی یک موهبت بزرگ یادگیری است. مهمترین و زیباترین اتفاق برای من در اثر تکرار مطالب جهان‌بینی و تلاش برای فهم آن مطالب و تفهیم آنها بود. من مفاهیمی را آموزش می‌بینم که به واسطه تکرار فراموش نمی‌شود چون در حال انتقال به دیگران هستم و خود هم در به اجرا درآوردن آن ها تلاش می‌کنم که از مهمترین تاثیر این آموزش‌ها در زندگی شخصی من آرامش داشتن و صبور بودن بود است که در مواجهه با مسائل زندگی خودم باید بدانم که هر عملی در زمان مناسب اتفاق می‌افتد پس باید با شناخت و آگاهی و تلاش و توکل به خدا ادامه بدهم. اصرار برای رسیدن به نتیجه دلخواه، یعنی بی‌صبری کردن و پذیرش یعنی می‌خواهم در جهت درست حرکت کنم و زندگی بهتری داشته باشم. خداوندا یاری ام ده تا یاری رسان باشم.

بهترین تعریفی که شما از واژه راهنمایی دارید چیست؟ (راهنما همسفر فاطمه)
سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر، راهنما یعنی دل دریایی‌ و پر تلاطم ولی لبریز از آرامش‌، مثال کوهی استوار در برابر ناملایمت‌ها و همچون ابری پر باران معرفت‌ و عشق در ضمیر خشک کسانی که تشنه رهایی از تاریکی ها هستند. خورشید نگاه راهنما گرمابخش تن سرما زده های اهریمنی است و حرارت عشق او کلبۀ سرد ناامیدان را گرم می‌کند و نور امیدی است بر دل تاریک گم گشتگان معرفت و عشق راهنما یعنی اصالت، یعنی رسالت‌، راهنما یعنی عشق بلا عوض.

مهمترین آموزشی که از راهنمای خودتان گرفته اید چه بوده است؟ (راهنما همسفر لیلا)
سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر، بزرگترین آموزشی که من از راهنمای خود گرفتم بخشش بود. من معتقدم کلید تمام قفل ها در بخشش نهفته است. تا نبخشی هرگز ظرف وجودیت خالی نمی شود و آماده دریافت هیچ چیزی نخواهی شد. بخشش مال، بخشش زمان، بخشش محبت، بخشش سایر انسان ها، بخشش رنج ها و سختی ها. جاده بخشش راهی بسیار دشوار است اما تمام سازندگی انسان در بخشش نهفته است.

مهم ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی چه بود و لطفا احساس خودتان را پس از قبولی و تشکیل لژیون بفرمایید؟ (راهنما همسفر سمانه)
سلام دوستان سمانه هستم راهنمای یک همسفر، اول اینکه خداوند را بسیار شاکر و سپاسگزارم که به من توفیق داده است که در جایگاه ارزشمند و زیبای راهنمایی خدمت کنم و آموزش بگیرم و از جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان برای فراهم نمودن این چنین بستری برای درمان اعتیاد و خود سازی سپاسگزارم. هدف من از شرکت در آزمون  راهنمایی این بود که در مسیر کنگره جاری باشم و عضوی از کنگره باشم و آموزش بگیرم چون در کنار دریافت آموزش حال خوش هم نصیب من می شود. با قبول شدن در این آزمون احساس غیر قابل وصف داشتم. از اینکه یک مسئولیتی در کنگره ۶۰ دریافت می کنم برایم بسیار لذت بخش بود زیرا از اینکه جزء کوچکی از این ساختار بزرگ باشم و آموزش بگیرم مرا خوشحال تر از قبل کرد. من در حال آموزش گرفتن هستم و این خدمت مرا هر لحظه به خودم و خدای خودم نزدیک می کند.

یک همسفر باید چگونه آموزش‌های خود را در زندگی عملی کند؟ (راهنما همسفر ناهید )
سلام دوستان ناهید هستم همسفر، به نظر من یک همسفر باید در عملی کردن آموزش ها در زندگی صبر داشته باشد و به صورت تدریجی و با در نظر گرفتن فرآیند زمان آموزش ها را با فرمانبرداری از راهنما و رعایت قوانین و احترام گذاشتن به حرمت های کنگره در زندگی عملی کند و نکتۀ مهم قضیه در عملی کردن آموزش هایی که می گیرد است و باید روی خودش کار کند و در تغییر خودش بکوشد.

در کنگره ۶۰ چگونه می توان قدردان راهنما بود؟ (راهنما همسفر فریبا)
سلام دوستان فریبا هستم یک همسفر، با عرض ادب و احترام و تبریک هفتۀ راهنما در راس به آقای مهندس و خانم آنی بزرگ، استاد امین، خانم آنی و خانم شانی و تبریک به همۀ راهنمایان کنگره ۶۰ به خصوص خانم سیما و خانم شیما. به‌ نظر من قدردانی جنبه های مختلفی دارد، من تلاش کردم تا رهجویی گوش به فرمان و عملگرا باشم و تغییر نمایم و انسان دیگری شوم. دیگر اینکه ادامه مسیر راهنمایم باشم و راهش را ادامه دهم و در زنجیره عشق کنگره قرار بگیرم، طبق قوانین کنگره با پاکت از راهنمایم سپاسگزاری کنم، خدمتگزار باشم در قسمت مالی و لژیون سردار  حضور پیدا کنم. با تمام وجود سعی کردم نماینده خوبی از کنگره باشم و نام راهنمایم را به خوبی از خود به جا گذارم.

به عنوان راهنمای درمان نیکوتین مهمترین راهکار رسیدن به نتیجه و درمان قطعی چه چیزی می باشد؟ (راهنما همسفر مهری)
سلام دوستان مهری هستم یک همسفر، مهمترین راهکار برای رسیدن به درمان نیکوتین به آگاهی و دانایی رسیدن است و اینکه هر شخص خودش را دوست داشته باشد و برای سلامتی خویش احترام قائل باشد و جسم را موهبتی الهی بداند و برای سپاسگزاری از این هدیه خداوندی کوشش نماید که آن را تخریب نکند. فاکتور بعدی این موضوع است که خواسته داشته باشد و در راستای خواسته اش تلاش و حرکت نماید و اگر بر این باور است که مصرف نیکوتین ضد ارزش است و برای تبدیل آن حرکت کند، تغییر نماید و در نهایت ترخیص شود و این مهم به انجام نمی رسد مگر با آموزش که به لطف قدرت مطلق دانش آن توسط مهندس دژاکام و در کنگره۶۰ در اختیار افراد قرار گرفته است.

بهترین تجربهٔ شما از خدمت در لژیون ویلیام وایت چیست؟ (راهنما همسفر آیدا)
سلام دوستان آیدا هستم یک همسفر، هفته راهنما را خدمت تمام راهنمایان کنگره ۶۰ در راس آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تبریک عرض می کنم. خدمت در جایگاه راهنمای ویلیام را تازه شروع کردم و هنوز خدمت رسانی در حوزه مشاوره برای مصرف کننده خواهان‌ رهایی از نیکوتین را تجربه نکرده ام و فقط چند نفری اعلام حضور کردند و اقدام به سفر نکردند اما در کنار دیگر راهنمایان عزیز کسب تجربه می کنم. تا به این روز از شروع آزمون و دریافت شال ویلیام تجربه من همین اعلام حضور و خواهان خدمت کردن بوده است و در مقابل حس و برداشت هایی که از همسفران و آن مصرف‌کنندگان نیکوتین که هنوز اقدام به سفر نکردند را داشتم که حتما روزی همین استمرار جرقه شروع را برای یک مصرف کننده نیکوتین روشن خواهد کرد، همانطور که برای شخص من اینطور اتفاق افتاد. صبوری و درک متقابل از فرد مصرف کننده در جایگاه فردی که امروز خواهان ارائه خدمت درمانی است بهترین تجربه‌ من بوده است.

به نظر شما اهمیت قدردانی در کنگره به چه منظور است؟ (راهنما همسفر فهیمه)
سلام دوستان فهیمه هستم یک همسفر، به نظر من بهترین قدردانی در کنگره ۶۰ این است که یک رهجو به خوبی آموزش ها را دریافت کند و در مسیر آن حرکت کند و دانایی خود را در کنار این آموزش ها بالا ببرد و الگوی خوبی از خانواده کنگره ۶۰ در جامعه باشد.

بهترین تعریفی که شما از واژه راهنمایی دارید چیست؟ (راهنما همسفر زهرا)
سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر، بهترین تعریفی که می توانم در کنگره از واژه راهنمایی داشته باشم شاگردی است، چون برای کامل شدن و روند ادامه آموزش های والای کنگره فقط و فقط باید راهنما شد، به چند دلیل که مهمترینش این است که زمانی که من راهنما در جایگاه راهنمای تازه واردین می خواهم به عزیزان تازه وارد مشاوره درمان مسافرشان را بدهم باید با مطالعه و با گوش کردن سی دی به کنگره بیایم در غیر این صورت نمی توانم به درستی از عهده این کار بربیایم.

یکی از نکات کلیدی جهت جذب تازه وارد از نظر شما چیست؟ (راهنما همسفر مریم)
سلام دوستان مریم هستم یک همسفر، به نظر من یکی از نکات کلیدی برای جذب تازه واردین ظاهر آراسته و مرتب راهنمای تازه واردین و لحن و گفتاری که توام با عشق و آرامش باشد و نگاهی که به یک تازه وارد امید می‌دهد می باشد.

سخت ترین مرحله در قسمت تازه واردین چیست؟ (راهنما همسفر فاطمه)
سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر، قسمت تازه واردین در کنگره به نظر من از قسمت های مهم و سختِ کار می باشد. خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج. این شعر بیانگر سختی هایی است که راهنمای تازه واردین به دوش می‌کشد. سخت ترین مسئله در این قسمت استفاده از گفتار مناسب است. زیرا یک تازه وارد با حال خراب و تجربه های ناموفق وارد کنگره می‌شود و ما با گفتار مناسب می توانیم نقطه اتصال تازه وارد را با کنگره ایجاد کنیم و تصویر زیبایی را در ذهن او ایجاد کنیم و باعث جذب او در لژیون شویم.

انگیزه حضور مستمر شما در کنگره و خدمت در جایگاه راهنمای تازه واردین چیست؟ (راهنما همسفر نسرین)
سلام دوستان نسرین هستم یک همسفر راهنمای تازه واردین، هفته راهنما را خدمت جناب مهندس دژاکام اولین راهنمای کنگره ۶۰ و همچنین تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک و شادباش عرض می نمایم. خوشحالم که سال ها پیش راهم به کنگره باز شد و توفیق داشتم همراه با مسافرم به لحظه زیبای رهایی دست یابم و از آموزش های شیرین کنگره ۶۰ بهره مند شوم و در ادامه این سعادت نصیب بنده شد که بتوانم شال زیبای راهنمای تازه واردین را از دستان پرمهر و پر عشق جناب مهندس دریافت کنم و بتوانم به پاس همۀ آنچه که در این مکان مقدس آموختم و بهره بردم خدمتگزار کوچکی شوم در خیل عظیم خدمتگزاران کنگره ۶۰. به یاد روزهای تاریک زندگی ام که می افتم بیشتر برای خدمت به تازه واردین عزیز ترغیب می شوم و همچنان در کنارشان درس می گیرم و هر زمان و هر بار که باعث جذب یک انسان راه گم کرده و مستاصل می شوم خداوند را شکر و سپاس می گویم و هربار وجود نازنین جناب مهندس را بیشتر و بیشتر در کنارم احساس می کنم و شاکر خداوند می شوم. امیدوارم همچنان لطف خداوند شامل حالم شود و بتوانم در مسیر خدمت هر روز بهتر و بیشتر خدمت کنم و اندکی از دین خودم را به جناب مهندس و کنگره ۶۰ ادا نمایم. آمین.

مصاحبه و تایپ: همسفر مرضیه، راهنما همسفر ساغر (لژیون یکم)
ارسال: همسفر رها (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی مسعود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .