English Version
English

جایگاه راهنما جایگاه مربی و معلمی

جایگاه راهنما جایگاه مربی و معلمی

هشتمین جلسه از دوره یازدهم سری کار‌گاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰ ویژه همسفران نمایندگی کاشمر با نگهبانی همسفر منیره، دبیری همسفر هانیه و استادی همسفر آمنه با دستور جلسه «هفته راهنما» در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا هفته راهنما را خدمت آقای مهندس و خانواده محترم ایشان تبریک می‌گویم و در ادامه به تمام راهنمایان شال نارنجی، شال سبز و راهنمایان تغذیه سالم تمام شعب به‌خصوص شعبه کاشمر تبریک می‌گویم، امیدوارم که در این روز طوری که شایسته راهنمایان است از آن‌ها قدر‌دانی شود این قدردانی‌ها نشانه‌ای از نشان‌دادن ارزش و عظمت جایگاه راهنما است.
راهنما در کنگره با گذراندن مراحل متعدد و موفقیت در آزمون راهنمایی، اجازه خدمت در این جایگاه به او داده می‌شود، این‌که بخواهم در مدت کوتاهی از شأن و مقام این فرشتگان زمینی و جایگاه زیبای راهنمایی صحبت کنم کار خیلی سخت و غیر‌ممکنی است؛ ولی امیدوارم بتوانم حداقل گوشه‌ای از عملکرد این عزیزان را بیان کنم. راهنمایان کنگره‌۶۰ مسیر مشخصی را طی می‌کنند راهنما یک الگوی خوب برای نشان‌دادن عشق خداوند به بنده‌اش است یک راهنما عاشق خدمت و عاشق کمک‌کردن به رهجوی خود است تمام تلاش خود را می‌کند تا طعم شیرین رهایی از بندهای تاریکی و ضد‌ارزش‌ها را که خود چشیده است به آن‌ها انتقال دهد، راهنما آمده تا صراط مستقیم را به من نشان دهد تا خود را پیدا کنم و مسیر درست را بروم و با کمک او از جهنمی که خود برای خودم ساخته‌ام خارج شوم.

راهنما در پرتو مثلث عشق، عقل و ایمان کار می‌کند و در این مسیر بدون چشم‌داشت از تمام آنچه که دارد و به دست آورده است از وقت، زندگی، کار و از فرزندانش می‌گذرد و از هیچ‌چیز دریغ نمی‌کند و آن‌ها را در اختیار رهجوهایش می‌گذارد اگر‌چه در دنیای بیرون این کار اصلاً معنی ندارد. مگر می‌شود کسی بدون منفعت شخصی یا دریافت مزد مادی ساعت‌ها، روزها، ماه‌ها و سال‌ها خدمت کند؟ در کنگره می‌شود و راهنماها به این باور رسیده‌اند که خدمت کنند و به این اعتقاد رسیده‌اند که انسان‌ها برای آموزش‌دیدن و خدمت درست به این حیات آمده‌اند. جایگاه راهنما، جایگاه مربی و معلم است و بر همه ما واجب و ضروری است که از آن‌ها قدردانی کنیم و این جایگاه را محترم بشماریم و لکنود نباشیم آن‌قدر این جایگاه عظیم است که خداوند در قرآن می‌گوید: هر کس یک‌نفس را احیا کند انگار تمامی نفوس را احیا کرده است. وقتی یک نفر از بند اعتیاد رها می‌شود یک خانواده درمان می‌شود و در کنار او افراد دیگر درمان می‌شوند، یکی از آموزش‌های اصلی کنگره‌۶۰ موضوع فراگیری قدردانی و تشکر از مخلوقین خداوند است که به هر شکلی آمدند و به ما کمک کردند.
اگر ما شکرگزاری از انسان‌ها مثل پدر، مادر، فرزند، معلم، راهنما و هر شخص دیگری را یاد نداشته باشیم معنی و مفهوم این عمل این است که ما تشکر از خداوند را یاد نداریم، چون خداوند از طریق انسان‌ها به ما کمک می‌کند. راهنماها کسانی هستند که ما را از بندهای ناامیدی و تاریکی‌ها به نور و روشنایی هدایت کرده‌اند. امروز روز قدردانی از جایگاه راهنمایی هست که الگوی صبر، ایمان و استقامت است و در این سیستم بدون چشم داشت خدمت می‌کند و روی گدازه‌های داغ راه می‌رود تا شما مسیرتان را درست بروید. اگر حکمی به رهجو می‌دهد خودش عمل کرده پس با اطمینان و ایمان فرمان‌بردار باشیم راهنما، رفتن و رسیدن و آموزش‌دادن و آموزش‌دیدن است. در اینجا از خداوند و از راهنمای خودم سپاسگزارم که دستم را گرفت و در اوج نا‌آرامی و نا‌امیدی‌ها من را به مکانی امن وارد کرد تا به آن خواسته‌ای که سال‌های سال آرزویم بود برسم و در مکانی قرار گرفتم که تک‌تک افراد در آنجا به من درس امید، عشق و آرامش را می‌دهند که من و مسافرم را از اعماق تاریکی و تباهی بیرون کشیدند و بدون هیچ چشم‌داشتی و توقعی با عشق تمام دانایی و آگاهی‌شان را در اختیار ما قرار دادند تا بتوانیم به انسانیت و آرامش نزدیک شویم.

و در ادامه گزارش تصویری از جشن هفته راهنما در «نمایندگی کاشمر»؛

تایپ: همسفر نجمه، راهنما همسفر رقیه (لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر سمیه، راهنما همسفر رقیه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی کاشمر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .