English Version
English

به قول و قراری که بسته‌ایم باید پایبند باشیم

به قول و قراری که بسته‌ایم باید پایبند باشیم

پنجمین جلسه از دوره دوم لژیون سردار ویژه همسفران نمایندگی رضا مشهد با استادی همسفر مهناز و نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر الهام با دستورجلسه《قول و قرار، وفای به عهد》در روز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ رأس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهناز هستم یک همسفر
دستور جلسه لژیون سردار: قول و قرار و وفای به عهد است.
وفای به عهد یا سر قول و قرار ماندن مخصوص دین و مرامی نیست، مانند بعضی از ارزش‌ها در هر مذهب و کشوری قابل ستایش است. ما در کنگره و لژیون سردار شاید به خود وعده داده‌ایم که خود را بسنجیم، حال می‌توانیم به این دستورجلسه به عنوان چالش نگاه کنیم، ما به آن دعوت شده‌ایم که چه‌ کسی بماند و در این چالش راه و رسم زندگی را یاد می‌گیریم. استاد در کتاب عشق برای رسیدن به خود آموزش داد که قناعت و پس‌انداز کنیم و چرا در لژیون سردار به قول قراری که بستیم باید پایبند باشیم.
به دلیل مشکلات زیادی که قبلا داشتم حاضر بودم مبالغ زیادی صرف مشاوره کنم تا مشکلات زندگی من حل شود. از روزی که وارد کنگره شدیم و آموزش گرفته‌ایم، سطح دانایی خود را بالا بردیم و در لژیون سردار فهمیده‌ایم قول و قراری که با خدا، دیگران و خود می‌گذاریم یعنی تعهد می‌دهیم جایی بنا شود، همان‌گونه که در این مکان حال من خوب شد، جایی باشد و دیگران هم بیایند و درمان شوند. به صورت شفاهی اعلام می‌کنم که می‌خواهم جزء لژیون سردار، دنور‌ یا پهلوان شوم و قرار باشد به این قول قرارها پایبند باشم بدقولی نکرده و باعث خیانت به کنگره نشوم، من دینی به کنگره دارم که این دین را باید ادا کنم، اگر نیروهای منفی نگذارند به هدفی که دارم برسم و به قرارم پایبند باشم عواقب آن را می‌بینم‌.

ما روز الست با خداوند قرار گذاشته‌ايم،‌ قرار ما صرفا این نباشد که به کنگره پول بدهیم و جنبه آشکار داشته باشد. در کتاب ۱۴ وادی پس‌انداز کردن را آموختیم که پس‌انداز کنیم چون باعث می‌شود که خداوند درهای غیب را روی ما باز کند. ما با شرکت کردن در این جلسات چیزهای زیادی می‌آموزیم، هر جلسه قوی و قوی‌تر می‌شویم. به نظر من یکی از مهمترین چیزهایی که می‌توانم به قول و قرار خود پایبند باشم یکی تفکر و دیگری نظم است، باید به این دو متعهد باشم، در صورتی که از من چیزی بخواهند اول  راجع‌به  آن تفکر کنم و اگر نتوانستم‌ با نظم آن را بررسی کرده و با موقعیت هماهنگ باشم. اگر تفکر نباشد توسط خواسته‌های نفس و یا منیت به خود و دیگران آسیب می‌رسانم‌.
خدا را شاکر هستم توانستم با قول و عهدی که در جشن گلریزان بستم با اقساطی‌ کردن لژیون سردار مبلغ را پرداخت کنم، چه خوب است که نسبت به همسر و فرزندان خود تعهد داشته باشیم، با اعمال خود به آنها هم عهد و وفا را آموزش دهیم.

مشارکت‌ها:

سلام دوستان طاهره هستم یک همسفر

قول و قرار چند قسمت دارد، قول و قراری که انسان با خدای خود می‌بندد که اگر به آن پایبند باشد باعث آرامش درونی و حس خوب می‌شود، دوم قول و قراری که با خود می‌بندد و اگر پایبند به آن باشد باعث اعتمادبه‌نفس شخص می‌شود.

در کتاب ادموند و هلیا در پایان گردهمایی پادشاه آسمان‌ها ساکنین را تقسیم می‌کنند، کسانی که به عهد و پیمان خود پایبند هستند در شجره طیبه قرار می‌گیرند و کسانی که به اصطلاح پیمان‌شکن هستند به عنوان شجره خبیثه تقسیم‌بندی می‌شوند. این موضوع برای من نقطه تفکر داشت، زمانی که می‌خواهم پیمان ببندم مثلاً در لژیون سردار باید ظرفیت و ظرف وجودی خود را بسنجنم که آیا می‌توانم مبلغی را که قبول کرده‌ام پرداخت کنم و اگر نتوانیم عواقب آن به خود من برمی‌گردد. من و مسافرم سال‌قبل تجربه این حال خراب را داشته‌ایم، البته این برمی‌گردد به نیروهای منفی که مشکلات و مسائل زندگی را به رخ ما کشید و نتوانستیم قسط آخر دنوری خود را پرداخت کنیم ولی خدا را شکر در ادامه با آموزش‌های کنگره بر این نیروها‌ غلبه کردیم و توانستیم به یاری خداوند و نیروهای مافوق امسال در قسمت پهلوانی خدمت کنیم و این خدمت بازتاب‌های مادی و معنوی زیادی برای ما داشت.

 وفای به عهد به مثلثی نیاز دارد که در رأس آن قول و قرار و وفای به عهد قرار دارد و دو ضلع دیگر عشق و دانایی است. افرادی که در لژیون سردار شرکت می‌کنند قطعا عشق بوده که در مسیر دانایی و آموزش توانسته‌اند قدم بگذارند.

سلام دوستان مدینه هستم یک همسفر

قول‌ و‌ قرار و وفای به عهد یک رمز و راز یا قرادادی است، بین مخلوقات با پرودگار و گاهی بین انسان با سایر مخلوقات. همه انسان‌ها ‌روز ا‌َلست با رب خود پیمان بستند که پرودگارا ما تو را قبول داریم و از این پس مطیع و فرمان‌بردار خواهیم بود، اما انسان گاهی فراموش می‌کند و به بی‌راهه و تاریکی می‌رود و سختی‌ها را متحمل می‌شود چون وفای‌ به‌ عهد نکرده است. در هر مسئله‌ای اگر قول و قراری می‌گذاریم اولاً باید پای خود را اندازه گلیم خود دراز کنیم یعنی در حد و توان خود، به‌گونه‌ای‌ که بتوانیم با سعی و تلاش در اجرای آن خواسته موفق باشیم و برای قول‌ و قراری که می‌گذاریم وقت و ارزش قائل باشیم.

 در لژیون سردار هم اگر تعهدی دادیم انشاالله با پرداخت مبلغ تعهد داده شده از برکات این بخشش برخوردار شویم و به کنگره در رسیدن به اهدافش کمک کنیم و این یعنی وفای‌به‌عهد.

سلام دوستان زینب هستم یک همسفر

یکی از ویژگی‌های فرد با ایمان و مومن وفای به عهد می‌باشد. این وفای به عهد به سه دسته تقسیم می‌شود، که یکی عهد انسان با قدرت مطلق و دوم وفای عهد انسان با خودش و سوم وفای عهد انسان با انسان‌های دیگر.

 وفای انسان با خداوند از روز الست می‌باشد که خداوند به مخلوق خود گفت: آیا من را به عنوان آفریدگار خود قبول دارید و‌ ما هم گفتیم آری و ما به خداوند قول دادیم که از فرامین او پیروی کنیم و خداوند ما را برای زندگی به زمین فرستاد، ما هم به‌خاطر مشکلات عهد خدای خود را خواسته و نا‌خواسته در بعضی مواقع فراموش کرده‌ایم، ولی خداوند از آن‌جایی که عشق به مخلوق دارد و بسیار بزرگ است ما انسان‌ها را می‌بخشد. این دستورجلسه بسیار نزدیک است به سی‌دی گره مسو‌لیت آقای مهندس، این دستورجلسه به من می‌گوید؛ اگر من ظرفیت و توان یک مسئولیتی را دارم باید به آن قول و عهدی که داده‌ام پایبند باشم در غیر این صورت آن ظرفیت و توانایی را نداشته‌ام و این عهد به جز تخریب هیچ چیز دیگری برای خود من و دیگران ندارد.

این دستورجلسه تلنگری است که تا چه حد بر سر عهد و پیمان که با خود و لژیون سردار بسته‌ایم وفادار هستیم، این وفای به عهد در هر جایگاهی باید به نحو احسن اجرا شود.

 امیدوارم با آموزش‌های کنگره و قدرت مطلق به تمام عهدهایی که با خداوند و دیگران بسته‌ایم پایبند باشیم.

عکاس: مرزبان خبری همسفر زیبا 

تایپ: همسفر نگین رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دوم) 

ویراستار: همسفر نرگس رهجوی راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول)

ارسال مطلب: همسفر آرامش رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم) 

رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول) 

همسفران نمایندگی رضا مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .