English Version
English

شناخت قاعده بازی

شناخت قاعده بازی

هرگاه فردی با ذره‌ای تفکر و با یک حرکت، برای خروج از تاریکی‌ها، از جمله تاریکی اعتیاد خودش اقدام کند، بلافاصله نیروهای القا کننده از آسمان و زمین به یاری او خواهند آمد و به انسان‌ها و نیروهایی که برای یاری رساندن به آن‌ها اقدام می‌کنند، نیروهای احیاء کننده گفته می‌شود؛ چه در زمین و چه در آسمان. بزرگ‌ترین نیروی احیاء‌کننده قدرت مطلق است.
جایگاه خدمتی راهنمایی در کنگره۶۰ یکی از بهترین اشکال همکاری بین نیروهای زمینی و آسمانی است که هرکس این جایگاه را تجربه کند، این همکاری را به نیکی حس خواهد کرد.
در حال حاضر بزرگ‌ترین جامعه بیماران جهان، مصرف‌کنندگان مواد مخدر، محرک، الکل، قرص و غیره هستند که برای درمان باید از آموزش و تعالیم صحیح همراه با حمایت خانواده و راهنما برخوردار شوند.
از نظر ما درمان اعتیاد یک علم است و فقط راهنمایی که آموزش صحیح، دانش و تجربه کافی داشته و از وضعیت تعادل ذهنی و فکری برخوردار باشد، می‌تواند دست کمک خود را برای گرفتن دستان مصرف‌کنندگان نیازمند دراز کند.
زمانی‌که یک مصرف‌کننده، پروسه درمان خود را با موفقیت به پایان برساند و به رهایی برسد، می‌تواند خود و یا همسفران او در آزمون کتبی و شفاهی راهنمایی شرکت کنند. منابع آزمون از مجموعه نوشتارهای کنگره شامل جزوه‌ها، کتاب‌ها و سی‌دی‌ها است. چنان‌چه نمره خوبی بیاورند شال نارنجی دریافت می‌کنند و اجازه می‌یابند که لژیون خود را به مدت ۴ سال تشکیل دهند؛ لذا راهنمایان کنگره۶۰ به درستی اعتیاد و قاعده بازی را می‌شناسند و می‌توانند به‌درستی تشخیص دهند و هدایت کنند.
خدمت کردن و هدایت انسان‌ها آن‌قدر ارزشمند است که انسان بایستی قدردان این موهبت و شرایط باشد؛ چراکه بسیاری از گره‌ها و حتی بیماری‌های آدمی در همین جایگاه‌های خدمتی و پذیرفتن مسئولیت حل می‌شود. از این‌رو بایستی هر روز تفکر، زمان و بها برای حفظ و نگهداری این جایگاه‌ها به‌کار برده شود.
انسان با کسب قدرت‌های آسمانی و پی بردن به هستی به چیزهایی می‌رسد که حتی اگر تمام عالم را هم طی کند، نمی تواند به آن برسد. از این‌رو رسیدن به جایگاه‌های خدمتی چیزی نیست که یک مرتبه انسان تصمیم بگیرد خدمت کند و به او داده شود. این حرکتی است که از روز الست شروع شده و طی میلیون‌ها یا شاید میلیاردها سال زندگی به این مقطع می‌رسد.
پایه اتفاقات کنگره آموزش است. آموزش گرفتن و آموزش دادن باید در سراسر زندگی ما وجود داشته باشد. انسان‌هایی که با آموزش گرفتن و آموزش دیدن کاری ندارند، عملاً خودشان را به مرحله حیوانی و قبلی حیات برمی‌گردانند و بعد صفات مرحله حیوانی در آن‌ها ظاهر می‌شود. آموزش دیدن جزئی از فرآیند تزکیه و پالایش است که برای به تعادل رسیدن شخص انجام می‌شود. در واقع راهنما مسیر و راه را نشان می‌دهد و دانش را به رهجو انتقال می‌دهد. راهنما کلیدها را به رهجو می‌دهد و رهجو باید خودش برود و آن کلیدها را پیدا کند و قفل‌های درونش را باز کند تا بیماری‌ها و تاریکی درمان شود.
معیار راهنما شدن تجربه او در درمان اعتیاد است. ملاک راهنمایی سن، میزان تحصیلات، شغل، مقام و غیره نیست. راهنما بایستی با عطوفت و مهربانی رفتار کند مگر برای تنبیه که گاهی خشم و قهر نیاز است. او همچنین بایستی تعادل بین این‌ها را پیدا کند تا بتواند شاگرد را هدایت کند. راهنما لازم است الگویی بی‌نقص باشد و هدفش رهایی شاگردانی باشد که سیستم کنگره آن‌ها را به امانت در اختیارش گذاشته است. راهنما بایستی فاصله‌‌اش را با رهجو حفظ کند و در رابطه با نوشتن سی‌دی‌ها قاطع برخورد کند. از طرفی راهنما نباید برای حفظ رهجو به او باج دهد. اگر دو شاگرد خوب داشته باشد برای او کافی است و در طولانی مدت نتیجه می‌گیرد. راهنما بایستی بتواند ظاهر رهجو مانند لباس پوشیدن، مدل مو، ریش و غیره را اصلاح کند وگرنه چگونه می‌تواند مواد و افکار افیونی را از او بگیرد. راهنما بایستی آزاداندیش باشد و از رهجو استفاده ابزاری نکند. همچنین در انتخابات و رأی‌گیری‌ها پارتی بازی نکند و اجازه دهد خود رهجوها تصمیم بگیرند. راهنمایان باید شاگردان را به گونه‌ای پرورش دهند که در تمام کارهای کنگره تعاون و همکاری کنند. به کنگره به درهم، کرم و قلم کمک کنند تا تمام نمايندگی‌ها بتوانند صاحب‌خانه شوند و این مکان‌ها سال‌های طولانی برای کمک به انسان‌ها استفاده شود. راهنما بایستی به احیای ساختمان وجودی رهجو بیش از خودش علاقه‌مند باشد. راهنما باید بی‌منت خدمت کند؛ چراکه پله‌های رسیدن به عشق خالق، عشق بلاعوض به مخلوقین است.

از طرفی رهجو بایستی فرمان‌بردار، مطیع و تسلیم مطلق راهنما در چارچوب قوانین کنگره باشد. به راهنما احترام بگذارد، به موقع در جلسات حاضر شود، با راهنما یکه‌به‌دو نکند، بدون اجازه صحبت نکند، هزینه سی‌دی، جزوه‌ها و کتاب‌هایش را خودش بپردازد و قدردان سیستم کنگره و راهنمایانش باشد.
هدف اصلی زندگی و حیات رسیدن به حال خوش است و کنگره۶۰ در راستای این هدف انسان‌ها را احیاء می‌کند و خانواده‌ها را به آرامش می‌رساند. همه خدمت‌گزاران برای این مهم رایگان در تلاش هستند و سالیانه هزاران نفر به رهایی و حال خوش می‌رسند؛ لذا در طول سال چهار جشن برگزار می‌شود که نشان از خوشحالی و موفقیتی دارد که در کنگره جاری است. یکی از این جشن‌ها، جشن هفته راهنما است که در این جشن رهجویان به پاس آموزش‌هایی که دریافت کردند، به زبان، دل و عمل از راهنمایان خود از جمله راهنمای جهان‌بینی، راهنمای سیگار، راهنمای تغذیه سالم، راهنمای تازه‌واردین، معلم موسیقی و مربی رشته ورزشی خود تقدیر می‌کنند.
اعضای کنگره به خوبی می‌دانند، انسان‌ها از فقیرترین تا غنی‌ترین موجودات نیازمندی هستند. کافی است به لباس، کفش، غذا، ساختمان و تمام امکاناتی که در اختیار دارند نگاه بیاندازند تا متوجه شوند همه آن‌ها نتیجه فعالیت سایر انسان‌ها است؛ لذا بایستی نسبت به تمام انسان‌ها قدردان و شکرگزار باشند.
آن‌ها در کنگره قدردانی و تشکر را یاد گرفته‌اند و می‌دانند شکرگزاری از مخلوق عین شکرگزاری از خالق است؛ لذا آن‌ها به رسم کنگره با تقدیم پاکت پول، سکه و یک دلنوشته مراتب قدردانی و تشکر خود را به راهنمای خود می‌رسانند.
هفته راهنما را به آقای مهندس، استاد امین و همه راهنمایان و اعضاء تبریک می‌گویم و برای همه‌ توانایی بودن در مسیر آموزش درست و راستین را از خداوند خواستار هستم.


منابع:
۱) کتاب چهارده مقاله، مهندس حسین دژاکام
۲)کتاب عشق، چهارده وادی برای رسیدن به خود، مهندس حسین دژاکام
۳) کتاب عبور از منطقه۶۰ درجه زیر صفر، مهندس حسین دژاکام
۴)کتاب حال شما چطور است، مهندس حسین دژاکام
۵) سی‌دی شناور
۶) سی‌دی فرمان پرواز
۷) سی‌دی گره مسئولیت ۱ و ۲
۸) سی‌دی فرق نگاه و رنگ لباس
۹) سی‌دی دریافت کلید شهر وجودی
۱۰) کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ هفته راهنما اردیبهشت ۱۴۰۳، مهندس حسین دژاکام
۱۱) کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ هفته راهنما اردیبهشت ۱۴۰۰، امین دژاکام


ویرایش و ارسال: همسفر مهسا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون شانزدهم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .