English Version
English

برای درمان، مهم‌ترین مشکلات در عکس‌العمل‌های پنهان است

برای درمان، مهم‌ترین مشکلات در عکس‌العمل‌های پنهان است

یکی از سازمان‌های بهداشت جهانی در مورد اعتیاد، گفته بود: اعتیاد؛ مسمومیت مزمن است که ما در این قضیه بحث کردیم که تعریف غلطی است و اعتیاد ربطی به مسمومیت ندارد. اگر بگوییم اعتیاد یک مسمومیت است، باید ثابت کنیم که مواد مخدر سَم است. اعتقاد من این است که ما باید در مسئله اعتیاد، چرخ را از نو اختراع کنیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم. در زمینه اعتیاد چون به نتیجه نرسیدند، کسی اعتقاد به درمان اعتیاد ندارد؛ بنابراین اطلاعات درست نبوده است.

بعضی گروه‌ها اعتقاد دارند که اعتیاد یک بیماری ناعلاج است و قابل درمان نیست. در دانشگاه‌های معروف دنیا مثل؛ هاروارد، دنبال واکسن اعتیاد می‌گردند؛ چون دنبال جزئیات مسئله نرفته‌اند که بررسی کنند تا نتیجه مشخص بشود.
اگر بخواهید مشخص کنید، بیایید و یک نفر الکلی را درمان کنید و بگویید در مشروب‌فروشی کار کند و برایش مهم نباشد. درست مانند همین بچه‌هایی که در کلینیک‌ها کار می‌کنند، تریاکی بودند؛ اما الآن می‌بینید که اتفاقی برایشان نمی‌افتد. بعضی‌ها اعتقاد دارند، اعتیاد یک بیماری ذهنی است و جزء اختلالات است. این هم مفهومی ندارد. ذهن، جزئی از جسم است. بعضی‌ها هم می‌گویند: اعتیاد یک بیماری روانی است.
جسم از دو چیز فرمان می‌گیرد: یکی از افکار و دیگری از خود مواد، فرمان می‌گیرد.
زمانی‌که افکار ما غمگین و یا شاد می‌شود، باعث می‌شود یک سری تغییر در سیستم جسم ما انجام بگیرد و واکنش نشان دهد. ما نمی‌توانیم جسم را از روان جدا کنیم، همه با هم مرتبط هستند.
امروزه ما با تصمیمات غلط، جسم خود را از بین می‌بریم.
آیا شما می‌دانید چرا بیماری‌های روده، زیاد شده است؟ به دلیل این‌که ما یک سری باکتری‌ها را از بین برده‌ایم. سلول‌هایی که در بدن ما وجود دارد؛ اما تعداد باکتری‌ها چندین برابر بیشتر از سلول‌ها است. اگر همه باکتری‌ها از بین بروند، ما خواهیم مُرد. یبوستی که انسان دارد به خاطر آن باکتری‌هایی است که از بین رفته است. معده درد، به‌خاطر افزودنی‌هایی است که به مواد خوراکی اضافه می‌کنند، است و باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود.
تمام روش‌هایی که برای ترک اعتیاد است، همه نادرست و غلط است. ممکن است به ترک برسند، ولی به درمان نمی‌رسند؛ چون ریشه در ساختار جسم دارد.
اعتیاد روی ژن‌های ما اثر می‌گذارد. ژن‌های ما؛ مانند کتاب آسمانی هستند که فرمان صادر می‌کنند. ژن دستور به تولید انکفالین می‌دهد؛ اما اعتیاد روی این تولیدات، اثر تخریبی می‌گذارد.
۲۵ نوع آلکالوئید در تریاک است که ۶ تا از آن در تریاک است. مرفین، انکفالین، اندورفین و... این‌ها ترکیبات دارویی دارد که هیچ کدام برای ما سَم نیست.
برای اینکه بدانیم تعریف اعتیاد چه هست: باید به یک مصرف‌کننده نگاه کنیم و تریاکش را قطع کنیم تا بینیم چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر یک نفر که تریاک مصرف نمی‌کند و به او ۱/۵ گرم تریاک بدهیم، مسمومیت ایجاد می‌شود. در مسمومیت از تریاک؛ تنفس کند می‌شود، عرق سرد، سرگیجه، احساس گرما، تنگی مردمک چشم و... اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از مسمومیت، یک فنجان قهوه یا کمی الکل باید بخورند. کسی‌که یک دفعه، مواد را ترک می‌کند، بدنش دو نوع عکس‌العمل نشان می‌دهد:
۱_عکس‌العمل‌های آشکار
۲_عکس‌العمل‌های پنهان
عکس‌العمل‌های آشکار؛ مانند اسهال، عرق‌کردن، بی‌خوابی، پرش در عضلات پا و...
همه انسان‌ها درمان اعتیاد را در باب صور آشکار می‌دانند؛ در صورتی‌که اهمیتی ندارد و تنها ۵ درصد را شامل می‌شود.
برای درمان، مهم‌ترین مشکلات یک مصرف‌کننده در عکس‌العمل‌های پنهان؛ مانند افسردگی، ناامیدی، گریه‌کردن و ... است. این شرایط در اثر کمبود مواد است و ربطی به ذهن و روان ندارد و همه، بستگی به فیزیولوژی جسم دارد. بدن مصرف‌کننده، آن مواد را تولید نمی‌کند و علت همه این‌ها راه‌اندازی سیستم شبه افیونی بدن است.
جسم و روان به هم ربط دارند. اگر کسی میل به خودکشی دارد، مربوط به جسم او است.
کسی‌که سیستم شبه افیونی او درست کار کند؛ اگر تمام مشکلات دنیا را هم داشته باشد، امکان ندارد که خودکشی کند.
گیاه، ریشه در خاک دارد که باعث دوام آن می‌شود. ریشه ناامیدی در جسم است. باید ریشه از جسم بیرون بیاید که تمام این‌ها به تنظیم بیان ژن‌ها برمی‌گردد.

تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون هفدهم)
ویراستاری، تنظیم و ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فرزانه (لژیون بیستم)
همسفران نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .