English Version
English

راهنما یعنی؛ نهایت عشق خالصانه

راهنما یعنی؛ نهایت عشق خالصانه

ای آغازبی‌پایان، ای وجود بی‌کران، تو را سپاس. ای والا مقام، ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای‌که همچون باران بر کویر خشک اندیشه‌ام باریدی سپاست می‌گویم، تو را به اندازه تمام مهربانی‌هایت سپاس می‌گویم. ای لبخندت امید زندگی و غضبت مانع گمراهی تو را سپاس می‌گویم.

سلام و عرض ادب خدمت عزیزان همیشه همراه سایت همسفران نمایندگی رضا مشهد، گفت‌وگویی داشتیم با راهنمایان عزیز لژیون سوم و چهارم نمایندگی رضا مشهد، شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم و از شما همراهان همیشگی سایت همسفران نمایندگی رضا مشهد سپاس‌گزاریم.

در خدمت راهنمای لژیون سوم همسفر زهرا هستیم، پیرامون دستورجلسه هفته 《هفته راهنما》 گفت‌وگویی با ایشان و دو رهجوی ایشان داشتیم و خواستیم کمی از وقت گرانبهایشان را در اختیار ما بگذارند، شما را به خواندن این مصاحبه دل‌نشین دعوت می‌کنیم.

سلام و درود خدمت خانم زهرا عزیز ضمن تبریک هفته راهنما و تشکر از قرار دادن وقت در اختیار گروه سایت، لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر رضا، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی مسافرم تریاک، به روش dst، داروی درمان شربت ot، به راهنمایی سرکارخانم لیلی و آقا مهدی، مدت ۱۱ ماه سفر کردیم، رشته ورزشی مسافرم شنا، رشته ورزشی خودم بدمینتون، رهایی ۹سال و ۳ماه.

بیشترین آموزشی که از راهنما خودتان گرفته‌اید چه بوده است؟

از سرکارخانم لیلی خیلی آموختم و قدردانش هستم، بنده عمل سالم را در اعمال ایشان دیدم و این تاثیر زیادی در من گذاشت، چون فقط در حرف نبود بلکه در عمل دیدم و تاثیر صد چندان داشت. ایشان مسیر درست را در عمل نشان داد.

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی چه بود؟

کمک به رشد خودم، این‌که من زهرا در طی دو سال نمی‌توانم آن چیزی شوم که باید باشم. باید در این سیستم ماندگار باشم و آموزش بگیرم و خدمت کنم و بهترین مسیر برای این دو گام راهنمایی بود.

از حس و حال خودتان بعد از شنیدن قبولی در آزمون کمک‌راهنمایی برای ما بگویید؟ 

حس شعف و شور برای بهتر بودن و این‌که زمان به من داده شده برای انسانی زیستن.

 زیباترین و بهترین تعریفی که شما از واژه راهنما دارید، چیست؟

 شال نارنجی دوست داشتنی، کسی که باید تلاش کند تا درست عمل کند و به دیگران نیز با اعمالش بیاموزد.

لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان اعظم هستم یک همسفر، مسافر من با ۱۷سال تخریب وارد کنگره شدند، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی؛ شیره و تریاک، به مدت ۱۵ ماه سفر کردیم به روش DST، دارو درمان شربتOT، راهنما مسافرم علی آقا لژیون دوم شعبه رضا، راهنما خودم خانم زهرا لژیون سوم شعبه رضا، Daily در حال مصرف ۰/۳

راهنما خود را در یک جمله توصیف کنید؟

بهترین و کامل‌ترین معلم در مسیر زندگی‌ام هستند و من را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی‌ها هدایت کرد.

حس و حال یک رهجو زمانی که در لژیون و کنار راهنما است را توصیف کنید؟

زیباترین لحظه‌های دنیا را سپری می‌کنیم، چون با شخصی در ارتباط هستیم که بهترین حس و حال را منتقل می‌کند.

به نظر شما راهنما چگونه توانسته یک الگوی خوب برای رهجویان خود باشد؟

با اخلاق، رفتار، آرامش و دانایی که دارد و با عشق، ایمان و با علاقه‌ای که به رهجویان خود دارد و همه را با یک دید می‌بیند.

آیا دوست دارید که در آینده راهنما شوید؟ 

بله، راهنمایی هم‌‌چون خانم زهرا عزیز که کوهی از دانش و تجربه هستند.

لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید؟

سلام دوستان الهام هستم همسفر سعید، مسافر من با بیش از ۱۵ سال تخریب وارد کنگره شدند، آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک، ده ماه و هفده روز سفر کردیم به روش دی‌اس‌تی، داروی درمان شربت اوتی، راهنما مسافرم جناب آقای تلگردی، راهنمای خودم خانم زهرا، رهایی هم به یاری خداوند ۱ سال و ۱۰ روز

راهنما خود را در یک جمله توصیف کنید.

به نظر من راهنما یعنی؛ نهایت عشق خالصانه و من راهنما خود را یک عاشق تمام عیار می‌دانم که عاشقانه به ما خدمت می‌کند.

اگر در جایگاه راهنما خود بودید در برابر رهجو نافرمان چه رفتاری از خود نشان می‌دادید؟

انسان‌هایی که وارد کنگره می‌شوند، راه برای‌ آن‌ها باز شده و در جایگاه رهجو قرار می‌گیرند، باید قدر کنگره و صندلی که به آن‌ها تعلق گرفته را بدانند، ولی گاهی اوقات ما به‌خاطر حال خراب و بسته شدن حس‌های خود شروع به نافرمانی می‌کنیم و مدام در حال حاشیه درست کردن و نق زدن هستیم. راهنما عزیز من همیشه به ما گوشزد می‌کند که تغییر احتیاج به زمان دارد و شخص باید به خود زمان دهد و برای حل مشکلات و مسائل خود تلاش و کوشش کند، قطعا من هم مانند راهنما خود به رهجو نافرمان زمان می‌دهم و او را تشویق می‌کنم که همه مشکلات با گذشت زمان درست می‌شوند.

به نظر شما راهنما خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به نظر من تمام راهنمایان کنگره۶۰ بهترین ویژگی‌های اخلاقی را دارند، همین که بدون گرفتن حقوق از وقت خود و خانواده خود می‌زنند و برای حال خوش هم‌نوع خود تلاش می‌کنند، این نهایت انسان بودن است. مهربانی، نظم، انضباط و پایبند قوانین بودن، مهم‌ترین مولفه‌های یک راهنما توانمند می‌باشد.

آیا حس‌های راهنما خود را دریافت می‌کنید؟

من تمام راهنما‌یان شعبه خود را بسیار دوست دارم و برای هر کدام از عزیزان ارزش و احترام زیادی قائل هستم و صدرصد از راهنما خود حس‌های بسیار زیاد و زیبایی دریافت کرده‌ام که توانسته‌ام مسیر زندگی‌ام را به طرف حال خوش تغییر دهم.

در آخر خداوند بزرگ را هزاران بار بابت وجود کنگره و راهنما عزیزم شکر می‌کنم و از خداوند بزرگ بهترین‌های روزگار را برای ایشان خواستارم، که با آموزش‌های ناب و عالی ایشان مسیر زندگی من تغییر کرد و باعث حال خوش من به عنوان یک مادر، همسر و البته یک انسان شدند.

در خدمت راهنمای لژیون چهارم همسفر اکرم هستیم، پیرامون دستورجلسه هفته 《هفته راهنما》 گفت‌وگویی با ایشان و دو رهجوی ایشان داشتیم و خواستیم کمی از وقت گرانبهایشان را در اختیار ما بگذارند، شما را به خواندن این مصاحبه دل‌نشین دعوت می‌کنیم.

سلام و درود خدمت خانم اکرم عزیز ضمن عرض تبریک هفته راهنما و تشکر از این‌که وقت خودتان را در اختیار گروه سایت قرار دادید، لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید؟

سلام دوستان اکرم هستم یک همسفر، مسافر من با بیش از ۱۵ سال تخریب وارد کنگره شدند راهنمای خوب ایشان آقای کاظم، راهنمای خوب خودم خانم حانیه عزیز، ورزش در کنگره دارت، پینگ‌پنگ و الان هم ۹ سال و ۷ ماه است که آزاد و رها هستم.

از آنجایی که راهنما همان رب است چه اختیاراتی در مورد رهجوی خود دارید؟ 

ما در کنگره می‌گوییم راهنما رب و مربی است و فقط در نقش یک مربی راهنما می‌تواند عمل کند، رهجو را راهنمایی کند و آموزش دهد طبق قوانین و آموزش‌های کنگره نمی‌تواند راهکار خانوادگی، اقتصادی یا شغلی دهد، شاید اطلاعات کافی در این زمينه نداشته باشد، بلکه فقط در زمینه درمان اعتیاد و مشکلاتی که در این زمینه در خانواده‌ به وجود آمده است می‌تواند او را راهنمایی و آموزش دهد، بایستی خواسته درمان و آموزش در رهجو وجود داشته باشد و این کار به زور، با تحکم و اجبار امکان‌پذیر نیست بلکه باید خواسته درمان و همچنین آموزش و ارتقا در رهجو وجود داشته باشد، رهجو بایستی دنبال راهنما باشد نه این‌که راهنما دنبال رهجو باشد.

راهنما از چه چیزی در زندگی خود گذشته و چگونه توانسته رهجو را به صراط مستقیم دعوت کند؟

راهنما در کنگره عشق و محبت را یاد گرفته و می‌خواهد این عشق و محبت را به شاگردان و رهجویان خود آموزش دهد، راهنما به نوعی عاشق کنگره و عاشق این‌ است که هم‌درد خود را راهنمایی و کمک کند تا او هم به رهایی برسد و این را با آموزش‌های کنگره هماهنگ می‌کند و برای خدمت کردن در کنگره آموزش دیده و در این مسیر قدم می‌گذارد، همراه و هماهنگ با کنگره و قوانین آن در این راه صادقانه و با عشق و محبت خدمت می‌کند و این‌که چگونه می‌تواند رهجو را به صراط مستقیم دعوت کند، اين‌که خود در صراط مستقیم باشد، اگر عمل و رفتار او سالم باشد رهجو یاد می‌گیرد و می‌بیند که راهنمای او طبق قوانین کنگره عمل می‌کند و او هم از راهنمای خود الگوپذیر می‌باشد این هم با سخن و حرف نیست، بلکه با عمل به رهجو القا می‌کند، به‌طوری که هر حرفی به رهجو می‌گوید رهجو آن‌ها را در راهنمای خود ‌ببیند.

راهنما چه انتظاری از رهجوی خود دارد؟

راهنما انتظاری که از رهجو دارد این است که؛ رهجوی او یک کنگره‌ای باشد، طبق قوانین کنگره عمل کند و آموزش ببیند و بعد از آموزش، صادقانه خدمت کند، به رهایی برسد و این حال‌خوش را به دیگران تزريق کند، سپاس‌گزار و قدرشناس باشد و ذره‌ای از خدماتی که به او شده را با خدمت صادقانه جبران نماید .

یک فرد مصرف‌کننده خوبی‌ و بدی را می‌داند ولی دنبال زشتی‌ها است، چگونه راهنما او را از زشتی‌ها باز می‌دارد؟

این‌که راهنما چگونه می‌تواند به رهجو بفهماند که زشتی زشت، بدی بد و خوبی خوب است اول از همه بایستی خود عمل‌کننده باشد یعنی؛ خود. باید آنقدر خوب و تا حدودی یک الگوی بی‌نقص باشد. راهنما یک مسیری را رفته و الان در مرحله‌ای قرار گرفته که می‌تواند الگو باشد رهجو متوجه می‌شود که در مسیر بدی و زشتی قرار گرفتن برای او هیچ چیزی جز خسران و سختی ندارد در نتیجه از الگوهای خوب کنگره درس می‌گیرد و او هم در مسیر ارزش‌ها قرار می‌گیرد و به حال خوش می‌رسد.

در پایان من هم به نوبه خود هفته راهنما را اول از همه به اولین راهنمای کنگره۶۰ آقای مهندس دژاکام و خانم آنی بزرگ و استاد جهان‌بینی استاد امین عزیز تبریک می‌گویم و سپاس‌گزار خدماتی هستم که این خانواده در کنگره انجام می‌دهند و به راهنمای خوب خودم این هفته را تبریک می‌گویم، همچنین به‌ ایجنت شعبه خانم فهیمه و آقای حمید و همه راهنمایان با عشق کنگره چه در بخش مسافران و چه در بخش همسفران صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و از خداوند برای همه عزیزان سلامتی و خیر و شادی را خواستارم و از شما خدمت‌گزاران بخش سایت که این فرصت را در اختیار من قرار دادید نیز سپاس‌گزار هستم.

لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید؟

سلام دوستان فرشته هستم همسفر محسن، مسافر من با بیش از ۲۰ سال تخریب وارد کنگره شدند، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی ۳ گرم شیره کشیدنی و خوراکی، مدت ۱۲ ماه سفر می‌کنیم به روش DST، داروی درمان شربت OT

ورزش مسافرم پیاده‌روی و شنا ورزش خودم بدمینتون، نام راهنمای مسافرم آقای حسن فرهنگیان لژیون چهارم، نام راهنمای خودم خانم اکرم عزیز لژیون چهارم، daily در حال مصرف ۳دهم 

راهنمای خود را در یک جمله توصیف کنید؟ 

راهنما از جنس مادری است بدون آن‌که مرا به دنیا آورده باشد، به من عشق می‌ورزد و خواهری است بدون آن‌که هم‌خون من باشد و دلسوز من است، در یک کلام راهنما هم‌جنس خانواده است.

بزرگ‌ترین درسی که از راهنمای خود گرفتید چیست؟ 

بزرگ‌ترین درسی که از خانم اکرم عزیزم گرفتم از خودگذشتگی، ایمان و عشق بلاعوض است.

یک رهجوی خوب علاوه بر کسب آموزش باید چه ویژگی دیگری داشته باشد؟ 

به نظر من یک رهجو وقتی آموزش گرفت و آموزش‌ها را در زندگی، اخلاق و رفتار خود اجرا کرد، بعد باید تمام این آموزش‌ها را به دیگران با عشق انتقال دهد.

 به نظر شما بزرگ‌ترین کادو که یک رهجو می‌تواند به راهنمای خود هدیه کند چیست؟

من تشکر و سپاس‌گزاری را در کنگره یاد گرفتم و به رسم کنگره باید با دادن پاکت سپاس‌گزار باشیم، ولی برای هدیه به راهنما اصلا نمی‌توانم رقم یا مبلغی را بیان کنم که ذره‌ای از زحمات راهنمای عزیزم را جبران کند. به نظر من گوشه‌ای از زحمات راهنما زمانی جبران می‌شود که من را در حال پیشرفت و حال‌ خوش ببیند. حضرت علی علیه‌السلام در این مورد می‌فرمایند؛ کسی که به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است. در ادامه هفته راهنما را به مهندس دژاکام، استاد امین و خانواده محترم‌ ایشان و تمام راهنمایان عزیز و راهنمای خودم خانم اکرم عزیز تبریک عرض می‌کنم و خداوند را هزاران بار شکر می‌کنم که این عزیزان را همراه و کنار من قرار داد تا هنر زندگی کردن را بیاموزم و خود و خداوند را هر روز بیشتر از دیروز بشناسم.

لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید؟

به نام قدرت مطلق الله

سلام دوستان سوسن هستم همسفر بهزاد

راهنمای خود را در یک جمله توصیف کنید؟

راهنمای عزیزم بی‌نهایت مهربان، دلسوز، فداکار و همچنین باکمالات هستند و همیشه آموزش‌های ناب و مفیدی در اختیار ما قرار می‌دهند.

به نظر شما یک رهجو چه وظایفی در قبال راهنمای خود دارد؟

وظیفه‌ رهجو در قبال راهنما این است که در کنگره سر وقت حضور داشته باشد، سی‌دی‌ها را به ترتیب و کامل بنویسد، گوش به فرمان راهنما باشد، به راهنما و اعضای کنگره۶۰ احترام بگذارد، قدردان باشد و در کنگره به خوبی خدمت کند.

هفته راهنما را پيش رو داریم چگونه می‌توان بهترین تشکر و قدردانی را داشته باشیم؟

در هفته راهنما می‌توانیم با فرمانبرداری و خدمت در کنگره و دادن پاکت قدردان راهنما باشیم، ‌راهنماها گلی خوشبو از بهشت خداوند هستند. دعا و زیبایی کلام راهنما چراغ روشنی در زندگی ما است. کار آنها سخت‌ترین کار دنیا است و تنها چیزی که از ما می‌خواهند اندکی اطاعت و فرمانبرداری است. در همین جا از راهنمای عزیزم خانم اکرم به خاطر بهترین چیزهایی که به من بخشید تشکر می‌کنم و پیشاپیش هفته‌ی راهنما را به ایجنت محترم و همه‌ راهنمایان عزیز تبریک می‌گویم.

اگر نگاهی به گذشته داشته باشید آیا پیشرفت و تغییراتی داشته‌اید؟

من در گذشته به خاطر اعتیاد مسافرم زندگی پر فراز و نشیبی داشتم، همیشه نگاه من به گذشته بود و توجهی به آینده‌ نداشتم از زمانی که با کنگره آشنا شدم فهمیدم زندگی من در ناامیدی و پوچی بوده، حال فهمیدم هدف من در زندگی چه بوده و به کجا می‌خواهم برسم، همه نگاه من به آینده است و آرزوهایی که دل دارم می‌خواهد به تحقق برسند.

با امید به خدا و آموزش‌های ناب راهنمای عزیزم خانم اکرم عزیز تلاش می‌کنم تا به خواسته‌هایی که دارم برسم و همه‌ی این‌ها را مدیون جناب آقای مهندس دژاکام بنیان‌گذار کنگره۶۰ هستم و از ایزد منان برای ایشان و خانواده محترم‌ ایشان سلامتی و عمری باعزت آرزومندم.

به تمام عزیزانی که بی‌وقفه در سایت خدمت می‌کنند خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم.

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول) 

همسفران نمایندگی رضا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .