English Version
English

راهنما، راه رسیدن به آرامش

راهنما، راه رسیدن به آرامش

همسفر فاطمه.م
انسان به تنهایی قادر به یادگیری، آموزش و ساختن یک زندگی موفق نیست. هر انسان از بدو تولد نیاز به معلم، استاد و راهنما دارد تا راه و روش زندگی صحیح را در عالم هستی بیاموزد. انسان به طور کلی دو نوع رب دارد. به گفته آقای مهندس رب آسمانی همان خالق هستی خداوند بزرگ است و کسانی که فرد را در زندگی راهنمایی و پرورش می‌دهند و رب زمینی در دنیای خاکی می‌باشد. انسان قدرشناس در هر زمان و مکان کسی را که راه‌ و رسم زندگی‌ کردن را به او می‌آموزد مورد تقدیر و ستایش قرار می‌دهد. لطف و رحمت خداوند آن‌قدر زیاد است که هر‌ زمان انسان به طریقی راه خود را گم کند و به بیراهه برود، رب زمینی را سر راه او قرار می‌دهد تا به صراط مستقیم برگردد و زندگی خود را بسازد. خدا را شکر که ما در این زمان در گردابی از تاریکی فرو رفتیم آقای مهندس را شناختیم و با آموزش‌های باارزش ایشان که توسط راهنماها به ما منتقل می‌شوند معنی واقعی زندگی را فهمیدیم. در کنگره ۶۰  افراد زیادی از دل‌ و جان خدمت می‌کنند ولی راهنمایان از ارکان اصلی کنگره هستند که با تمام وجود، وقت، سرمایه، دانش و تجربه خود را جهت سازندگی افرادی که به معنای واقعی نیازمند آموزش هستند قرار می‌دهند و هر اندازه که از آنها تشکر کنیم جبران زحمات و کاری که بدون هیچ چشم‌داشتی برای ما انجام می‌دهند نمی‌شود. راهنمایان عزیز هفته راهنما بر شما مبارک باد.
گاهی تأثیر زندگی و تفکرات اشتباه ما چنان اثر مخربی بر جهانبینی ما می‌گذارد که قابل تصور نیست، در آن نوع جهانبینی که بیمار شده باشد خصوصیاتی منفی چون منیت، کبر، غرور، خودخواهی و … به‌وجود می‌آید، یکی از اثرات آن بر صبر و تحمل انسان است که به گفته آقای مهندس نقطه تحمل است، زمانی که صبر و تحمل انسان به نهایت می‌رسد، مخرب‌ترین افکار و رفتار از انسان سر می‌زند، به‌طوری که تمام زندگی خود و اطرافیان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و زندگی آن‌ها را به جهنم تبدیل می‌کند. زمانی من فکر می‌کردم چنین خصوصیات منفی مختص مصرف‌کنندگان موادمخدر و مشروبات الکلی است که با مصرف مواد و مشروب اختیار خود را از دست می‌دهند و کم‌کم این خصوصیات در آن‌ها رشد می‌کند. ولی با آموزش‌های کنگره دریافتم، خصوصیات منفی و مثبت درون انسان نهفته است و بستگی به تفکر، اندیشه و آموزش افراد دارد که کدام را بارور کرده و سرلوحه زندگی خود قرار دهد. من امروز در کنگره و زیر نظر آموزش‌های آقای مهندس دریافتم که هیچ کاری در زندگی بدون آموزش صحیح به درستی انجام نمی‌شود و همیشه افرادی بزرگ‌منش، باگذشت و فهمیده هستند که هم‌نوعان خود را در آموزش گرفتن یاری می‌کنند. من آموزش‌های زیادی گرفتم و دستاوردهای زیادی از کنگره داشتم که مهم‌ترین آن پیشرفت در صبر و تحملم بوده که اثرات آن را در زندگی خود مشاهده می‌کنم. از آقای مهندس بسیار سپاسگزارم که راه و روش زندگی و انسانیت را تدریس می‌کنند و به من آموزش می‌دهند. آقای مهندس عمرتان جاودان و سرشار از سلامتی و پیروزی.

همسفر اعظم
راهنما یعنی کسی که بهترین حس و خوبی‌ها را به رهجویان انتقال می‌دهد. کسی که حال خوب رهجو برای او بهترین حس دنیاست. خدا به حدی شما فرشتگان را مهربان آفریده که با دیدن شما کلی خوشحال می‌شوم. راهنما یعنی نشان‌دهنده مسیر تاریکی به نور، غم به شادی، نفرت به عشق؛ راهنما یعنی نمایان‌گر و راه رسیدن به آرامش. اولین سرمشق زندگی نجات‌یافته‌ام این است که فراموش نکنم انسان‌هایی را که آموختن رسم درست اندیشیدن و درست زندگی‌کردن را بی‌منت به من ارزانی داشتند. غفلت نکنم زمانی که من در ظلمت و تاریکی غوطه‌ور بودم و ناامیدی و ترس تمام زندگی‌ام را پر کرده بود خداوند مهربان کنگره را سر راهم قرارداد و کنگره فرشتگانی داشت با بال‌های نارنجی، با آرامش درونی هم‌چون نور شمع راه را نشانم دادند و از ظلمت به سمت روشنایی هدایتم کردند و به آرامش رساندند. خانم مهری عزیز همیشه در لژیون می‌گویند باری به هر جهت نباشید، قدر این صندلی را که به شما داده شده است را بدانید. زمانی که در لژیون بودم اصلاً این مطلب را درک نمی‌کردم، زمانی که یک مدت از کنگره دور بودم، تک‌تک کلمات خانم مهری را درک کردم و این دفعه که دوباره به کنگره گره خوردم خیلی جدی و مصمم قدم برمی‌دارم امیدوارم بتوانم در کنگره خدمت کنم تا گوشه‌ای از زحمات خانم مهری را جبران کنم. خانم مهری عزیز این هفته را به شما هزاران بار تبریک می‌گویم و برای شما بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و به آقای مهندس و خانواده محترم‌‌شان و تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌نمایم.

همسفر محدثه
اول از همه این هفته ارزشمند را خدمت همه اعضای کنگره‌ ۶۰ مخصوصاً خدمت اولین راهنمای کنگره آقای مهندس و همه راهنمایان تبریک عرض می‌کنم و هم‌چنین تبریک خدمت راهنمایان عزیز خودم، خانم مهری و خانم جلالی، این عزیزان ‌بسیار برای من زحمت کشیدند دست‌شان را می‌بوسم. جشن هفته راهنما مثل دیگر جشن‌های کنگره، محترم و مهم است، فرصت مناسبی است که منِ همسفر از راهنمایان خود تقدیر و تشکر کنم؛ چون زمانی که وارد کنگره شدم راهنما تنها کسی بود که کوله‌باری از ناامیدی، غم و افسردگی را از من گرفت، راه را به من نشان داد و مرا از ظلمت به طرف روشنایی سوق داد. راهنمایان به عنوان نشان‌دهنده راه در کنگره شناخته می‌شوند و یک شال زیبای نارنجی بر گردن دارند. با جان‌ و دل در کنگره خدمت می‌کنند و همانند مادر برای رهجو دلسوزی می‌کنند. من باید همیشه از راهنمای خود فرمان‌برداری کرده و به خوبی سفر کنم تا بتوانم روزی راهنما شوم و در کنگره خدمت کنم.

ویرایش: رابط خبری همسفر زینب، راهنما همسفر مهری (لژیون دوم)
ارسال: راهنما همسفر نجمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی گنجعلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .