English Version
English

قدردانی با عمل، اساسی‌ترین نوع تشکر

قدردانی با عمل، اساسی‌ترین نوع تشکر

راهنما همسفر اعظم به همراه مسافرشان با تخریب آنتی‌ایکس تریاک وارد کنگره شدند، یازده ماه و یازده روز به روش DST و داروی OT به راهنمایی مسافر امید و همسفران اعظم و زهره سفر کردند و ۸ سال و ده روز است که آزاد و رها هستند. گفت‌وگویی با ایشان ترتیب دادیم و از ایشان خواستیم در مورد «هفته راهنما» صحبت کنند لطفاً با ما همراه باشید.

هدف و خواسته قلبی شما از قرار گرفتن در جایگاه راهنمایی چیست؟

من از کودکی آموزش، تعلیم، خدمت کردن و کمک به دیگران را بسیار دوست داشتم؛ همیشه در بازی با دوستانم نقش معلم را داشتم و برایم لذت‌بخش بود؛ اما نتوانستم به خواسته‌ام برسم تا زمانی که اذن ورودم به کنگره صادر شد؛ با ورود به این مکان مقدس و پس از رهایی، با خود گفتم: این همان جایگاهی است که در آن می‌توانم تعلیم دهم، به دیگران خدمت کنم و حس خوب دریافت کنم؛ یعنی همان هدف دیرینه خود. من تغییر کردن و صعود به سمت حقیقت را دوست داشتم و این جایگاه باعث می‌شد ابتدا خودم تغییر کنم و سپس تغییر را به دیگران بیاموزم.

به نظر شما یک راهنما، برای تشکیل لژیون و پرورش رهجویان خدمتگزار برای کنگره، باید چه نکاتی را رعایت کند؟

راهنما فرمانده است؛ اما باید خود فرمان‌بردار جناب آقای مهندس، ایجنت و مرزبانان باشد تا رهجویان هم فرمان‌بردار او باشند؛ رعایت قوانین و حرمت‌ها توسط راهنما، حضور به‌موقع در جلسات، ورزش کنگره و انتخاب رشته ورزشی بسیار مهم است؛ اگر راهنما بداند رهجو امانت است، تعصبات نابجا در مورد او ندارد، تلاش می‌کند به‌خوبی او را حفظ نماید و آموزش‌های کنگره را به‌درستی به او منتقل کند. راهنما باید تا حد امکان الگوی بی‌نقص باشد؛ زیرا رهجو از کلام و عمل راهنما می‌آموزد.

به اعتقاد شما هدف آقای مهندس از پرورش رهجوها در مسیر خدمت راهنمایی چیست؟

ادامه‌دار بودن فرآیند انتقال آموزش‌ها، تعادل، تغییر حس‌ها و تغییر انرژی‌های منفی به مثبت، نیازمند افرادی است که خود تجربه‌گر تمام موارد بوده‌اند و رهجویان مناسب‌ترین افراد هستند.

به نظر شما، یک راهنما چگونه می‌تواند در طی ۴ سال خدمت خود، عشق بلاعوض داشته باشد و چشم‌داشتی به تشکر و قدردانی رهجو نداشته باشد؟

اول باید بدانیم عشق چیست و چگونه عاشق می‌شویم؛ عشق یک وضعیت کاملاً سخت و پیچیده است که هم در صور آشکار و هم در صور پنهان وجود دارد، درواقع مبادله مهر و محبت است که نیاز هر انسان است و بدون آموزش امکان‌پذیر نیست؛ یک راهنما باید ابتدا خودش معنی عشق را درک کند تا بتواند به رهجوی خود آموزش دهد؛ با عشق بلاعوض و بدون چشم‌داشت خدمت کند چراکه «عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب دارد؟!»؛ یعنی او هر خدمتی می‌کند برای عشق واقعی خودش است نه برای وصال و نه به خاطر غم هجران، خود را وقف عشق کرده است؛ یعنی از خود می‌گذرد و خود را فدای عشق می‌کند؛ اینجاست که می‌گوییم: «اگر عشق خالق نداری عشق مخلوق مهیا کن تا قدر این کلمات تو را حاصل آید.»

شما به‌عنوان یک رهجو چگونه از آقای مهندس و راهنمای خود، در این هفته تشکر می‌کنید؟

سپاسگزاری از راهنمایان در سه مرحله انجام می‌شود، در قلب خود و همچنین با زبان سپاسگزاری می‌کنیم؛ اما قدردانی با عمل، عمیق‌ترین و اساسی‌ترین نوع تشکر است؛ فرمان‌برداری از راهنما، حفظ حرمت‌ها، آموزش‌پذیری و کاربردی کردن آموزش‌ها در زندگی و خدمت صادقانه در کنگره، از سپاسگزاری‌های ما در مقام عمل است.

جشن هفته راهنما، چه حس و حالی به شما می‌دهد؟ لطفاً چند نکته برای داوطلبین شرکت در آزمون راهنمایی امسال عنوان کنید.

وصف حس و حال من در گفتار، سخت و ناکافی است. ارزشمندترین حسی که تابه‌حال داشته‌ام، خدا را شاکر و سپاسگزارم که فرصت خدمت در این جایگاه و خدمت به بنده‌های دردمندش را به بنده عطا فرمود. در ابتدا برای داوطلبان عزیز آرزوی موفقیت کرده و از آن‌ها درخواست دارم به ارزش این جایگاه که به‌ظاهر ساده و اما در باطن و عمل بسیار مسئولیت دارد توجه کنند و ملاک انتخابشان برای این جایگاه فقط ظاهر و آنچه مشاهده کرده‌اند نباشد. جایگاه راهنمایی مثل میدان نبردی است که ابتدا باید در این میدان یک سری حس‌ها را درون خود مغلوب کنند تا بتوانند در این جایگاه قرا ر بگیرند؛ بسیار مهم است زمانی که یک داوطلب در جایگاه راهنما می‌نشیند چه حس و حالی دارد.

کلام آخر ...

خداوند را بی‌نهایت سپاسگزارم که در این بُعد از جهان قرارگرفته‌ام و می‌توانم از آموزش‌های جناب آقای مهندس بهره ببرم. این هفته مبارک را در ابتدا به آقای مهندس و خانواده محترمشان بسیار تبریک می‌گویم و از خداوند لحظاتی سرشار از آرامش و سلامتی برای ایشان خواستارم؛ همچنین به راهنمایان بزرگوارم خانم اعظم و خانم زهره عزیز تبریک عرض می‌کنم.

از اینکه وقت خود را در اختیار ما قراردادید صمیمانه سپاسگزاریم.


طراح سؤال: همسفر پری راهنمای تازه‌واردین
انجام مصاحبه: همسفر سهیلا راهنمای تازه‌واردین
عکاس: همسفر لیلا، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر صفورا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
ارسال: همسفر مینا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .