English Version
English

راهنما، دست یاری خداوند است

راهنما، دست یاری خداوند است

سلام دوستان شهناز هستم یک همسفر

هفته راهنما را در ابتدا به آقای مهندس و خانواده محترمشان (اولین راهنمایان کنگره ۶۰) و همچنین به همه راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم. کنگره دو مسئولیت اساسی بر عهده دارد: اول درمان مصرف‌کنندگانی که به مراکز کنگره مراجعه می‌کنند و دوم، انتقال دانش کنگره و رساندن این پیام به جامعه و به‌ویژه مصرف‌کنندگانی که در رنج هستند و راه درمان بیماری اعتیاد را نمی‌دانند. برای درمان مصرف‌کنندگان، ما به افرادی نیاز داریم که خودشان قبلاً مصرف‌کننده بوده و طی زمان و با داروی مناسب، به درمان رسیده‌اند‌. افرادی که این راه را پیموده و کاملاً با درد و رنج یک مصرف‌کننده آشنا هستند؛ اینان می‌توانند با عشق و محبت، راه را به افراد خواهان رهایی، نشان دهند تا آن‌ها هم به رهایی برسند و از آن لذت ببرند.

یک راهنما با تمام وجود‌ و بدون هیچ‌توقع و انتظاری به رهجوها عشق می‌ورزد و هر دانشی را که خود از کنگره آموزش گرفته، در اختیار رهجو قرار می‌دهد تا او هم بتواند از عمق تاریکی به روشنایی راه پیدا کند و با تلاش و پشت‌کار، هم خود و هم خانواده‌اش را از تاریکی اعتیاد بیرون بکشد و طعم شیرین رهایی را بچشد. راهنما گاهی از بیشتر خواسته‌های خود می‌گذرد تا به‌موقع در جلسات حاضر شود که بتواند حتی به یک نفر کمک کند تا دوباره احیاء شود و معنی زندگی کردن را بفهمد. کسانی که به‌رهایی می‌رسند، در زندگی خیلی بهتر از قبل عمل می‌کنند؛ چون علم جهان‌بینی، راه درست زندگی کردن را به آن‌ها آموخته است و این مهم، جز با داشتن سلاح عشق و عقل و ایمان، امکان‌پذیر نمی‌باشد که آن را هم یک راهنما در اختیار یک رهجو قرار می‌دهد تا راهش را پیدا کند و به قله‌های موفقیت دست پیدا کند.

من شخصاً دست راهنماهای کنگره ۶۰ را می‌بوسم و از همه آن‌ها سپاسگزارم. یک راهنما حکم یک معلم و استاد را دارد. بزرگی می‌فرمود: اگر کسی یک کلمه به من بیاموزد، من را بنده خود کرده‌است و این به‌این معنی است که این جایگاه، جایگاه والایی می‌باشد. من رهجو وظیفه دارم حق راهنمای خود را با تشکر کردن و قدردانی از او به‌جا بیاورم و در کنگره رسم است که رهجو با یک پاکت که داخل آن یک دل‌نوشته و مبلغی در حد توان او است، از راهنمای خود قدردانی کند.

خداوند می‌فرماید: وقتی از بنده من تشکر کنید، گویی از من تشکر کرده‌اید. من به‌عنوان یک رهجو باید بدانم که وقتی قدردان راهنمای خود باشم، راه و مسیر برایم هموارتر خواهد شد. از راهنماهای خود سپاسگزارم که مرا با خود و خدا آشتی دادند تا بتوانم در مسیر الهی قرار بگیرم و حرکت کنم. امیدوارم که بتوانم خدمتگزار خوبی برای کنگره باشم تا گوشه‌ای از زحمات کنگره را جبران کنم؛ اگرچه به‌هیچ قیمتی نمی‌توانم بهای آرامشی را که به‌دست آورده‌‌ام بپردازم.

سلام دوستان ناهید (ک) هستم یک همسفر

هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره ۶۰، جناب مهندس بزرگوار، صمیمانه تبریک می‌گویم و از خداوند، توفیق روزافزون برای ایشان خواستارم، زیرا آرامش امروز خود را مدیون ایشان هستم و این روز را به تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ که عاشقانه و بدون چشم‌داشت، خدمت می‌کنند نیز تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

از لحظه‌ای که انسان، چشم به این جهان باز می‌کند و تا لحظه‌ای که این جهان را ترک کند، نیازمند معلم، مربی و راهنمای راه است که آن راه را بشناسد، آموزش بدهد و بتواند انسان را از گذرگاه‌های سخت زندگی عبور دهد. قدرت مطلق (خداوند) اولین راهنمای انسان است؛ او است که رب‌العالمین است، او خود، خالق انسان است و به‌خوبی به ساختار مخلوقاتش واقف است و بهترین راهنما و مربی است. پس‌از خداوند: پیام آوران، اولیاءالهی و کتاب و کلام او، راهنمای انسان هستند.

راهنمایان کنگره ۶۰ افرادی هستند که از عمق تاریکی‌ها، قدم به روشنایی‌ گذاشته‌اند؛ اینان خود، هم درد را چشیده‌اند و هم درمان را و از قهر به مهر رسیده‌اند. راهنما، دست یاری خداوند است که به‌طرف رهجو دراز شده‌است تا او را به مقصد برساند و اگر رهجو دست خود را در دست راهنما بگذارد، راهنما چراغ راه او خواهد شد و راه گذر از سختی‌ها را به او می‌آموزد و او را به جهان روشنایی‌ها هدایت می‌کند. رهجو اگر واقعاً جوینده‌راه باشد، مطمئن است که کنگره، راهنما بودن را به‌خوبی به راهنما آموخته است.

ما در طول زندگی خود همواره نیاز به آموزش داریم‌‌ تا قوانین بازی زندگی را یاد بگیریم که با خودمان، با دیگران و با تمام هستی در صلح باشیم؛ دانستن این قوانین برای این است که بتوانیم از زندگی لذت ببریم. ما باید زندگی کنیم و بگذاریم دیگران هم زندگی کنند و آن‌ها نیز از زندگی لذت ببرند. اگر انسان آموزش‌پذیر باشد، ندانی را بداند و خواسته تغییر و رشد در درون او قوی باشد، قطعاً خداوند هم معلم و استادی را سر راه او قرار می‌دهد تا به او آموزش بدهد.

همه ما که عضوی از کنگره ۶۰ هستیم، پیش از این در رنج و عذاب بودیم و برای رهایی از این درد و رنج، به هر ریسمانی چنگ می‌زدیم و می‌خواسیم که از این دنیای ظلمانی و تاریک رهاشویم. ما برای خواسته خود تلاش کردیم، جستجو کردیم و خداوند هم ما را یاری کرد و در مسیری پر از عشق قرار داد تا در کنار یک معلم و راهنما آموزش بگیریم و راه درست زندگی‌کردن را بیاموزیم. ما در این راه روش شاد بودن، عشق ورزیدن، بخشیدن، از خود گذشتن و رسیدن به خالق را آموختیم.

انسان در هر سن و سالی، در هر مقطع و جایگاهی که باشد، باید رهجوی راه باشد و پشت سر یک راهنما حرکت کند تا مبادا راه خود را که همان صراط مستقیم است، گم کند. امید است که بتوانیم قدر‌دان و شاکر خداوند مهربان و تمام کسانی که در طول زندگی به ما آموزش داده‌اند و ما را یاری کرده‌اند باشیم.

سلام دوستان ناهید (ر) هستم یک همسفر

خداوند را شاکرم که به‌عنوان عضو کوچکی از هستی می‌توانم حضور داشته باشم و از نعمات بیشمار خداوند بهره‌مند باشم. بهره‌مندی از نعمت‌های الهی برای همه انسان‌ها اتفاق نمی‌افتد؛ خیلی‌ها فقط خیال می‌کنند خوشبخت هستند. در واقع انسان، آسایش و سختی نکشیدن را با خوشبختی اشتباه می‌گیرد و امید واهی دارد که هرگز این راحتی تمام نمی‌شود و همیشه در آسایش است و در عین‌حال انسان‌های دیگری هستند و حضور دارند که لذت را در اوج زحمت کشیدن و کار کردن و خدمت، یافته‌اند؛ اینان از توانی برخوردارند که در حقیقت، چیزی نمی‌تواند آرامش آن‌ها را به‌ هم بریزد.

بارها دیده‌ام مردی را که ساعت‌ها سرپا می‌ایستد تا فرمان رهایی مسافران و همسفران را از دام اعتیاد و افکار منفی، اضطراب و آشفتگی بدهد و من ساعت‌ها خیره به او و محو تماشای این قدرت و عظمت خداوند بودم و هر لحظه خدا را شکر گفتم. حالا که دوباره به آن روز فکر می‌کنم، بدنم به لرزه می‌افتد‌. آن چهره را به‌قدری به‌خاطر سپردم که یادم نرود هر لحظه را ستایش کنم. می‌خواهم تا دیدار مجدد، یار و یاورم باشد زیرا من نیز شاگرد او هستم پس فراموش نکنم اگر ایشان توانستند، من هم قطعاً خواهم توانست و خداوند کمک خواهد کرد.

من خیلی خوشحال هستم زیرا در هستی جایی دارم که به من آموزش می‌دهد و یاد می‌گیرم که چگونه از تمام نعمت‌های خداوند بهره‌مند باشم. بهره‌مند بودن از هستی و تمام مخلوقات خداوند، راه و روش دارد و به آموزش نیاز دارد؛ داشتن حال خوب، آرامش، قدرت، ثروت، عشق، دوست داشتن و دوست داشته‌شدن، همسر و فرزند خوب، شهر خوب، کشور و سرزمین خوب، برخورداری از تمام این‌ها قطعاً نیاز به آموزش دارد. سپاسگزار خالق این جهان هستم که سعادت خدمت در هستی را دارم و می‌توانم به‌راحتی به آنچه که خواسته قلبی من است، دست یابم.

رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر فرشته
تصویرگر: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)
ویراستاری و ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .